• Akkidakki

Malmö, Lund, Ystad?

E så skönt å ha nån å skriva av sig med, så alla ni som gifter er nästa år i Malmö, Lund, Ystadområdena, Skriv!! Själv bor ja i Bjärsjölagård för er som inte vet var de ligger så mellan Hörby och Sjöbo typ... Tjing Tjing!!

• Svar på tråden Malmö, Lund, Ystad?
  • Akkidakki

gud vilken underbar idé och hyra hela vandrarhemmet!! våra gäster får nog bo lite utspridda... fast dom kan kanske knö in sig i vårt hus... Vi e ju inte hemma!!

• Buppi

Ja, hoppas att det blir trevligt. Vi ville samla alla och ha nära till festsalen så att det inte skulle bli en massa körande och bussar och transporter. På fredagkvällen ska vi ha en fest (grillfest med aktiviteter så att alla lär känna varandra) för alla som vill komma redan då. På lördagen är det bröllop och sedan på söndagen har vi en brunch för alla som är kvar då vi även öppnar presenterna (om vi får några ). Släkten och vännerna är väldigt utspridda så det blir enda chansen på väldigt länge då alla träffas. Dessutom reser de långt (Stockholm, Norrbotten, USA) så vi vill ge dem lite mer än "bara" en bröllopsfest. Det är dessutom så billigt att bo på vandrarhemmet (170 kr per person och natt) att jag tror att alla kommer nappa på det. Superfint och fräscht, jag kan verkligen rekommendera det (vi var där och provbodde för en månad sedan).

• Akkidakki

kollade precis på kartan...e de inte en rätt bra bit mellan kyrkan å skåne-tranås? Fast de e de kanske inte...ser alltid så långt ut på kartor..

• Buppi

Akkidakki,
    Det är 18 km mellan kyrka och festlokal, tar 20 minuter att köra. Vi testade och det är en jättefin väg med allé och man kör förbi Kronovalls slott. De flesta av våra gäster har nog bil och får samåka till kyrkan och tillbaka till festen. Räknar inte med att någon ska dricka alkohol i kyrkan Sedan efter festen är det krypavstånd hem till vandrarhemmet (tvärs över gatan bara). Skåne-Tranås kyrka ligger precis i anslutning till vandrarhemmet, men vi tyckte inte att den var lika fin, och vi blev lite kära i Vitaby kyrka, den är så jättefin!

• Akkidakki

gäller å hålla koll på gästerna då så dom inte smyger bak å smuttar på nattvardsvinet

• Akkidakki

Nån som har tips på en bra bröllopsbutik? Tänkte ev ut å se mig omkring i helgen...

• Next

Akkidakki: Det finns ju flera i Malmö. Vill du sy upp en så finns mipaform strax utanför staffanstorp. Vad är du ute efter för klänning?

September-05: Det låter jättebra. Alla tips är välkomna.

• Akkidakki

Next: har kollat lite på nätet men de e så svårt och se... Men en sak är ja säker på å de e att de ska inte va nån maräng.. Sett en som ja gillar skarpt...den e tvådelad och toppen har lösthängande band av spets... svårt och förklara...

• Bettan, Skåne

Å, här är jag som bor i Malmö och ska gifta mig nästa sommar men har grym beslutsångest och kan inte bestämma festlokal.
    Var faktiskt ute och körde och försökte hitta Bjärsjölagård men utan resultat ; )

Nu lutar det åt Trollenäs slott eller Snogeholm.

Är det förresten nån som har ett tips på en bra sömmerska i Malmö?

• Akkidakki

Nä bjärsjölagård är väl gömmt...
    Bara vi som bor här som hittar hit... Nä skämt ochsido.. Kan tyvärr inte hjälpa dig med sömerska... vet en men hon bor här.. i bjärsjölagård...

Svar på tråden Malmö, Lund, Ystad?