• M Magdalena

hur länge höll ni på er, tjejer?

Jag har vart singel ända sen i julas och dejtat några killar. Träffade en kille nu i sommar och vi hade sex redan 2:a natten.

(Bakgrundshistoria: Vi fick kontakt via en kontaktsajt. Vi bestämde efter ett tag att ses. Han e från en annan ort och sov på min gästmadrass.)

Jag trodde nog inte riktigt från början att det skulle bli seriöst så därför ville jag ha sex för att "tillfredsställa min lust". Jag insåg redan då att han e en väldigt go och trevlig kille men trodde inte riktigt att jag skulle falla för honom.

Ja, sen föll jag för honom (fick riktiga känslor för honom) när jag besökte honom på hans ort.

Frågan är, vad tror ni, kan det vara till någon "skada" att vi hade sex så tidigt?

När hade ni sex första gången med er partner?

• Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?
  • Liten flicka

Vi hade sex på andra dejten. Men då hade vi känt varandra i ett par månader som kompisar. Jag har tidigare varit tillsammans med en kille i tre år och vi hade sex andra eller tredeje dagen efter att vi träffats och honom kände jag inte sen tidigare.

Jag tror ärligt talat inte att det spelar någon roll om man har sex tidigt eller inte. Det är nog inte det som avgör hur seriöst ett förhållande blir. För mig är det snarare så att om killen drar på det och jag bara är lagom intresserad, ja då tröttnar jag och går vidare istället.

• feb05

Det är väl framförallt vi tjejer som får höra att vi ska hålla på oss om vi vill att det ska bli nåt...

Jag tycker dock att du ska lita till ditt eget omdöme och inte lyssna på andra...

• Ophelia

Jag har aldrig tankt pa hur lange man "bör" vanta, automatiskt har jag velat lara kanna killen lite innan. Men numera bor jag i Spanien och har ar det en mycket storre grej om en tjej "ger efter" forsta, andra eller tredje dejten. Mina spanska killkompisar talar om flickor pa ett helt annat satt an mina svenska killkompisar. Jag vet inte vad det beror pa, men kanske for att religionen genomsyrar samhallet pa ett helt annat satt an i sekulariserade Sverige. Det ar inte helt ovanligt att par vantar med sex tills de gifter sig. Tillaggas bor kanske ocksa att jag bor i sodra Spanien som ar mer traditionellt an Madrid, Barcelona etc

• Miisen

Vi hade pratat i telefon och på internet i flera månader innan vi träffades, och sen kom han och hälsade på mig i en vecka. Råkade bli redan fjärde natten. Tycker i efterhand att detta var alldeles för tidigt, men å andra sidan har vi varit tillsammans i 1,5 år nu, så förhållandet tog ju inte skada.

• Nonika

Äh, det är en gammal myt (tycker jag) om att man ska hålla på sig. Varför ska man göra det? Skulle det bli "vackrare" då eller? Va f-n, man måste ju ta chansen

Jag hade sex med min nuvaradne första natten, för att vi ville det. I såna fall ska killarna ha dåligt samvete också, för att de gått "för fort fram".

• Marie06

Har också träffat en kille via internet och vi hade sex första dejten... har träffats efter det och då har det också lett till sex... något som stör mig är att han säger - vet inte vad mina känslor för dig är, vill inte lura in dig inåt men vi har förbaskat bra sex ? Hur tolkar man nått sånt?

• Jajosefina

Vi hade varit tillsammans i ungefär en månad när vi hade sex, men det var också första natten vi sov tillsammans!

• Mastermind

Marie06 - Jadu.. Fråga honom. Vi känner inte honom och vi vet inte vad han menar. Alla killar är inte stöpta i samma form, vet du.

Sen är det rätt intressant att folk inte kollar datum innan dom gör ett nytt inlägg..

• SadPsychoBitch

Jag förstår nog inte riktigt... varför skulle sex förstöra?

Vi hade också sex andra natten och vi har varit tillsammans i 5 år!! Tro det eller ej!

• BusigaJag

Jag har inte hållt mig sådär länge innan. När jag träffade min nyvarande kände jag att det avr rätt med honom och att jag skulle vänta ett tag. Men ack! Inte kunde jag, och fick skuldkänslor dagen efter. Tänkte: Nu tar det slut! Men icke sa nicke, efter 4 år e vi fortfarande tsm!

Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?