• M Magdalena

hur länge höll ni på er, tjejer?

Jag har vart singel ända sen i julas och dejtat några killar. Träffade en kille nu i sommar och vi hade sex redan 2:a natten.

(Bakgrundshistoria: Vi fick kontakt via en kontaktsajt. Vi bestämde efter ett tag att ses. Han e från en annan ort och sov på min gästmadrass.)

Jag trodde nog inte riktigt från början att det skulle bli seriöst så därför ville jag ha sex för att "tillfredsställa min lust". Jag insåg redan då att han e en väldigt go och trevlig kille men trodde inte riktigt att jag skulle falla för honom.

Ja, sen föll jag för honom (fick riktiga känslor för honom) när jag besökte honom på hans ort.

Frågan är, vad tror ni, kan det vara till någon "skada" att vi hade sex så tidigt?

När hade ni sex första gången med er partner?

• Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?
  • Chocolate Chip Cookie

Min senaste pojkvän (och sambo) som det höll med i fyra år hade jag sex med på tredje daten (för övrigt första gången vi kysstes också, har aldrig varit så mycket för det där att inte köra på om båda är sugna).

Anledningen till att jag gjorde slut med honom för ett år sedan var knappast att han inte höll på sig lite längre.

• Alexa44

Jag tror verkligen inte att det spelar någon roll när man har s*x första gången vad gäller om relationen kommer hålla eller inte. Det är inte det som spelar roll då. Det enda "dumma" med att ha s*x på första eller andra dejten kan ju vara att man börjar känna mer än man borde så pass tidigt. Så kan det i alla fall vara för mig. Men om ni är kära och inte ångrar något så är det nog inga problem alls! Jag och min pojkvän kysstes på första daten (vi var inte så nyktra i och för sig) och hade s*x på tredje, även om jag faktiskt tänkt vänta lite...men, så kan det ju gå.

• M Magdalena

Hmm.. Jag misstänkte nog att det var det att jag fick känslor för honom tidigare än vad jag annars hade fått om jag hade väntat.

Men vad gör det egentligen när jag upptäcker att han är en genomgo´ kille?

Jag försöker ändå gå in i vårt förhållande "med öppna ögon" och även se hans dåliga sidor. (Inte vara totalt kär o blind.) De dåliga sidor jag har sett kan jag leva med. Dessutom har han så goda sidor som att han kan prata om allt och vara öppen.

*förälskad* :D

• sofia  aneleh

är det förbjudet att säga sex här, eller varför skriver en del människor "s*x"??? det är väl ett ord liksom alla andra, varken fult eller förolämpande?

• Mastermind

sofia aneleh - Vissa ord fastnar i filtret, och eftersom det inte finns en lista på tillåtna och icke tillåtna ord så tar folk det säkra före det osäkra och censurerar osäkra ord direkt. Men just "sex" är ju inget farligt; om man inte får skriva det så finns ju inget mellan fem och sju. ;)

• yrvädret

Från första strulkvällen tills vi hade sex gick det lite mer än en månad. Fast anledningen till denna månadslånga (ofrivilliga) väntan var att killen drog iväg till Afrika strax efter det vi träffats. Så egentligen hade vi bara kännt (och sett) varandra i 4 dagar innan vi hade sex.

• Swing

Vi hade sett varandra på en fest. Första gången vi träffades med våra kompisar följde jag med honom hem till hans pojkrum och vi hade sex. Vi var 16 och 17 år och är ännu otroligt lyckliga, 27 år senare.

• Anna Mari

Jag tror inte det spelar någon roll heller. Givetvis kan det bero på vem man träffar, men vem du än träffar- om han/hon verkligen får känslor för dig så kan det inte spela nån roll!

• Alexa44

sofia aneleh

jag kom på sen när jag skrivit inlägget, att det är klart att man måste kunna skriva "sex" utan att det fastnar i filtret - det är ju en siffra också dessutom. Och absolut inget fult eller opassande, tvärtom!

• feb05

Tid är oväsentligt när det känns rätt!

Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?