• M Magdalena

hur länge höll ni på er, tjejer?

Jag har vart singel ända sen i julas och dejtat några killar. Träffade en kille nu i sommar och vi hade sex redan 2:a natten.

(Bakgrundshistoria: Vi fick kontakt via en kontaktsajt. Vi bestämde efter ett tag att ses. Han e från en annan ort och sov på min gästmadrass.)

Jag trodde nog inte riktigt från början att det skulle bli seriöst så därför ville jag ha sex för att "tillfredsställa min lust". Jag insåg redan då att han e en väldigt go och trevlig kille men trodde inte riktigt att jag skulle falla för honom.

Ja, sen föll jag för honom (fick riktiga känslor för honom) när jag besökte honom på hans ort.

Frågan är, vad tror ni, kan det vara till någon "skada" att vi hade sex så tidigt?

När hade ni sex första gången med er partner?

• Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?
  • melie

Har efter ett flertall gånger gjort misstaget att ha sex för tidigt. Vet visserligen inte om det "skitit" sig p.g.a. det men när jag för drygt tre månader sedan träffade en underbar kille bestämde jag mig för att "hålla på mig". Jag sov hos honom samma kväll som vi först träffades och sedan nästan varje helg. Visserligen så var jag osäker på mina känslor efetrsom jag har ett 2 1/2 år långs KK förhållande bakom mig som man skulle kunna säga var mer än bara sex. Åtminstone från min sida. Men under tiden (medan vi väntade om man så säger) så har vi kommit att bli bästa vänner och när vi väl hade sex kändes det jätte bra. Vi väntade c:a 2 månader.

• sofia  aneleh

andra kvällen men vi är fortfarande lika lyckliga efter 3 år

med honom kändes det helt rätt från börjhan. i tidigare förhållanden har det varierat från 1 dag till några månader

• glad tjej

Om det är den rätta så tror jag inte att det har någon betydelse för hur länge man väntar på att ha sex. Jag och min sambo hade sex på vår andra dejt och vi är fortfarande ihop och har som helst inga tankar på att avsluta vårt förhållande.

• M Magdalena

Nuläget:
    Vi pratar mycket i telefon och mailar. Vi tycker och resonerar lika i många saker och jag blir alldeles varm i kroppen ibland när vi pratar, han e så go´, hjälpsam och han får mig å skratta. :D *förälskad*

Förut har jag alltid tänkt att första gången med ny partner inte brukar vara så bra men med honom kändes det jättebra redan första gången, sen har sexet även bara blivit bättre. Känns så naturligt och bra.

Det fåniga e när det kommer osäkerhetskänslor/rädslor om skrock och skrönor om att man bör vänta med sex för att det ska fungera i längden.

• Ei saa peitää

Det tog nog två månader men så var vi oskuld båda två så vi hade ingen brådska. Hann utforska varann rejält innan.

• Mastermind

Men gud, det där spelar ju ingen roll. Om båda två är seriösa så spelar det absolut ingen som helst roll om man har sex första timmen eller efter 3 år. Vi hade sex första natten och är förälskade och älskar och respekterar varandra fortfarande, efter snart 4 år tillsammans.

• AnnaZ

Ursäkta mig om jag kapar tråden lite!

Melie - hur kom du ur ditt KK-förhållande som blev mer än så? Är lite i samma situation själv och eftersom vi dessutom är bästa vänner och ses nästan varje dag så känns det ganska svårt att ta sig ur det..

• Rainred

andra daten! Och vi är fortfarande tillsammans (gifta numera) men det tog 8 månader innan vi förstod att vi inte kunde vara ifrån varandra och blev då tillsammans på riktigt!

• melie

AnnaZ, har i ärlighetens namn inte kommit över honom ännu. Jag jobbar på det för jag vet så väl att det aldrig blir något (även om hans vänner säger att han gillar mig men har väldigt svårt att visa känslor etc, men han har problem, behöver inte gå in närmare på detaljer men jag har alltid kännt att jag inte har en framtid med honom, men ändå kan jag inte släppa honom helt och jag kommer förmodligen alltid ha känslor för honom. Just nu är jag mest förbannad på honom för jag har berättat hur det ligger till men ändå ringer han. Men som jag tidigare skrev har jag träffat en underbar kille som verkligen skulle göra allt för mig. Så för första gången på mycket länge mår jag bra. Lycka till allesammans! Mvh

• shalimar

Vi hade känt varann i 8 år, samt varit ett par sedan ett år tillbaka när det hände första gången. Men jag var oskuld, så jag ville vänta med "första gången", vilket han instämde i (även om han inte visste att jag var det :D) Så jag "höll på mig" rätt länge, men det var det värt! :D:D

Svar på tråden hur länge höll ni på er, tjejer?