• Kärlek6

Ett seriöst förhållande

Hej!

Själv är jag väldigt ledsen och även less på - det verkar att alla vill bara ha sex med mig hela tiden.

För ett tag sen fick jag ett överraskat mail från en kille för han har sett mig vid IRL för några år sen och såg mig i en hemsida. Då berättade han att jag är väldigt söt och vackert och såg på min bild och jag är fortfarande då nämde han att han var mycket tänd på mig. Vill så gärna träffa mig och vill ha sex med mig.

Nu igen tänker jag - jag tänker varför vill alla män bara ha sex med mig men ingen av dem som är mer intresserad av mig att ha ett förhållande med mig..

Eller tänker jag fel - ska man testa först med sex sen får man se om man vill utveckla till ett seriöst förhållande eller vad?

Vad tänker MÄN igentligen på????

Kan bara betona att jag själv är inte typ billig flickan utan är en mycket attraktiv kvinna med mycket charm och skönhet med väldigt högbegåvad men ändå ingen ser att jag inte vill ha sexförhållande...

Undrar om ni som träffar er partner - hade ni först med sex innan det seriösa förhållandet???

// Är så ledsen faktiskt...

• Svar på tråden Ett seriöst förhållande
  • Kärlek6

Tack för era fina inlägg!

Ja - jag har funderat på att börja med ngn relation där förälskelse dyker upp då avvaktar jag med sex ett tag, tänker vänta med det ganska länge härgången...

Sen frågade en av er varför finns jag här hemsida är en orsak till att jag tycker att debattforum verkar många ggr ha bra seriösa svar.

Sen har jag en känsla av att många av dem attraherar eller åtrar till mig för jag sade nyss att jag fick ett överraskat mail från en kille fast jag vet inte hur han ser ut. Han som redan nämnt att han är tänd på mig...

Jag funderar på hur jag svarar på hans mail
    Tex. Det är roligt att ngn är tänd på mig men jag ska priotetera på ett seriöst förhållande.. Om han är intresserad av mig så vill jag helst avvakta med sex... Jag tänker så här med ett sådant svar till honom...

Låter det fint???

Tack för er uppmuntran!

//Kärlek6

• tuss tuss

Jag har lite svart att forsta dina inlagg??
    Jag sjalv skulle aldrig ens tanka pa att svara pa en okand killes mail.Ska du verkligen skriva att det ar verkligen roligt att nagon ar tand pa mig men jag ska prioritera med ett seriost forhallande?
    Du verkar verkligen vara valdigt naiv eller kanske detta ar ett skamt,ber om ursakt om detta ar ett seriost inlagg men det hela verkar sa konstigt.....

• manzanita

äh, lägg av..ok visserligen har jag bara skummat igenom alla inlägg..men som jag förstår det är kärlek6 en ärlig men besviken kvinna. jag kan förstå att det är jobbigt att män bara vill ha sex men inte ett seriöst förhållande (har själv varit där)

sofia aneleh, jag tycker att du går på lite hårt på kärlek6, SO WHAT om hon har bra självförtroende och tycker att hon är en charmig kvinna. good for her tycker jag! varför börjar du att attackera henne direkt för, istället för att komma med ett seriöst inlägg istället?? jag blir sååå trött på folk som irriterar sig på människor som har bra självförtroende och tror på sig själva-jävla jantelag eller vad det nu kan bero på SUUUUCK var glada för deras skull istället.

tycker att juni-flickan säger ngt bra, kärlek6: vänta med att ha sex så du får se vad de går för och om de verkar seriösa. annars finns det risk att du blir besviken..såvida du inte har tur, vill säga :) lycka till!

• sofia  aneleh

jag tycker som sagt det är skillnad på att ha bra självförtroende, och på att strotsa runt och säga att man är attraktiv, charmin vackr och "väldigt högbegåvad". på nåt sätt försvinner liksom den där bilden av en charmig "classy" kvinna när det kommer sånt skryt. man kan uttrycka sig på ett bättre sätt om man vill bli tagen på allvar.

• sofia  aneleh

och sen en annan sak. ibland märker man redan från början att det känns rätt, då tycker jag inte det är nåt fel på att ha sex redan tidigt. och se vart det utvecklar sig därifrån. om det känns så alltså. alla killar är faktiskt inte svin som lämnar en efter en underbar kväll. dessutom kan det säkert vara skönt för vem som helst att bara vara ung och ha kul och dejta vem man vill och ha sex med dem om man själv vill, utan att behöva vara rädd för att folk tror man är billig. slutar man dessutom stressa över att hitta en kille kanske man bara nubblar över drömkillen en dag. tills dess kan man ju bara njuta av livet.

• clary

Mastermind
    hon skriver faktikst under tråden samlevnad. Jag tycker att det är jättebra att det finns ett forum där man kan disskutera relationer. Och få tips och hjälp från andra.

• Bröllopstokiig

kärlek6:

Jag skulle inte heller svara på hans mail. En kille som så tydligt uttrycker att han bara är ute efter sex skulle jag strunta helt i!

Vad är det för slags hemsida han sett dig på? Det kan ju vara så att du letar efter killar på fel ställen...?

• Mastermind

clary - Ja, det är jättebra. Men eftersom detta stället heter BRÖLLOPStorget så blir jag förvånad ibland när jag ser folk här som inte ens har en pojkvän. Dom allra flesta här ska ju gifta sig (eller är åtminstone förknippad med bröllop på ngt annat sätt som t.ex tärna, toastmaster, gäst, etc) och när det kommer någon och ber om dejttips och liknande så blir man lite ställd. Det var ju år och dar man var i den sitsen och då finns det ju andra, mer lämpliga, ställen att fråga om sånt. Men det är klart att dom får vara här om dom tycker att dom trivs, men dom får nog både bättre svar och bemötande på andra ställen. Eftersom dom flesta här som sagt är upptagna sedan flera år tillbaka och älskar sina partners så kan man ju undra vad en singel kommer in här för och börjar ifrågasatta hur män beter sig (det är ju både fördomsfullt och kränkande, tycker jag).. Sen kan jag hålla med om att TS är lite högfärdig också (även om jag inte kan tyda hela hennes text); lösningen på problemet är ju enkelt: Säg nej till dom du inte vill ha sex med. Mer komplicerat är så är det inte.

• clary

Mastermind
    Men man vet aldrig vad som händer i livet. Någongång gång kanske det är du som behöver dejtingtips eller hjälp med något annat i din relation.
    Och här på bröllopstorget är väl ett utmärkt sätt att få hjälp, de flesta har ju lyckats fånga sin drömprins. Och kan säkert bidra med tips hur de lyckades.

• Chocolate Chip Cookie

Mastermind: Har skrivit något liknande i någon annan tråd, men upprepar mig.
    Jag blir faktiskt lite ledsen när jag läser inlägg som ditt. Jag var sambo och väldigt stadgad (vi hade förlovningsplaner) när jag först kollade in här (även om jag inte var så aktiv). Skulle jag sluta kolla in här bara för att jag blev singel då menar du?
    Dessutom är jag blivande jurist med specialintresse för familjerätt och hade faktiskt tyckt det vore kul att få praktisera mina kunskaper om några sådana , på ett Bröllopstorg högst aktuella, frågor dyker upp (har dock inte fått något sådant tillfälle ännu ).

Fast du kanske anser att mina kunskaper om till exempel sådana saker inte är så mycket värda eftersom jag är singel.

Svar på tråden Ett seriöst förhållande