• digital

Vad är snålt?

Vi hade buffé, och jag tror inte att någon tyckte att det var snålt. I buffén fanns spännande rätter som gravad hjort, suovasstek och kantarellpaj, och själv tyckte jag i alla fall att man blev nöjdare än efter vissa dyra trerättersmiddagar med snålt tilltagna portioner.

• digital

Buffé behöver inte alls vara billigare än en trerätters middag. Vi hade buffé som huvudrätt (ingen förrätt, däremot snittar till välkomstdrinken) som kostade 250 kr per kuvert. Det var en cateringfirma som ordnade den, och det var ingen risk att maten skulle ta slut. Vi hade flera spännande rätter i buffén, som gravad hjort, suovasstek och kantarellpaj, så jag tror inte att någon tyckte att den var "snål".

• digital

Angående vad som är snålt: Jag tycker inte att det är snålt att ta ut kuvertavgift om man annars helt enkelt inte har råd att ha festen. Däremot är det snålt av gästerna att klaga på en liten kuvertavgift som de har råd med ;)

(De gäster som inte har råd ens med en liten kuvertavgift är självklart inte heller snåla.)

En kuvertavgift på över 400 kr skulle nog däremot jag också klaga på även om jag har råd. Nånstans går gränsen mellan snålhet och sparsamhet...

• digital

Tös: vi hade buffé, och det var inga problem med tal och sånger. De som råkade vara och hämta mat just när en sång eller ett tal skulle börja stod kvar eller gick och satte sig lite diskret. Folk satt ju ändå ner mesta delen av tiden. De lassade tallriken fulla och gick och satte sig igen.

Svar på tråden Vad är snålt?