Vart göra håruppsättning o smink i Stockholm???
Nån med tips?
Hela stan är intressant!
Är inte så hemma på frisörer o absolut inte på smink
Nån som vet ungefärliga priser, skulle t.ex. gärna vilja gå igenom en gång före det är dax...
Nån med tips?
Hela stan är intressant!
Är inte så hemma på frisörer o absolut inte på smink
Nån som vet ungefärliga priser, skulle t.ex. gärna vilja gå igenom en gång före det är dax...
Jag anlitade Emma Nors till mitt bröllop och var SÅ nöjd! Hon var superduktig. Om du har en mail kan jag skicka några bilder.
Lycka till!
Kan varmt rekommendera Josefin. Hon fixade mitt hår och make-up till bröllopet och jag är verkligen helnöjd! Hon är kanonduktig. 1500:- tar hon för make-up och frisyr. Det skönaste av allt är att hon kommer hem till en också.
josefinjakobsson136@hotmail.com
Jag skulle INTE anlita Josefin Jakobsson! Skulle inte lita på någon som gör reklam för sig själv genom att låtsas vara en nöjd kund. lofi = Josefin. Du har ju erbjudit din hjälp i en annan länk här på BT. www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1078507.html Oproffsigt tycker jag!!
Hur ska man veta vilka rekommendationer man kan lita på!?
Jag som frisör/makeupartist och blivande brud ska ge er lite tips!
Om ni inte anser er kunna lita på inläggen här på BT tycker jag att ni självklart ska ta kontakt med de frisörer/makeupartister som rekommenderas(kanske inte Josefin...)Oftast tror jag det stämmer...Be dem visa upp sin portfolio så får ni själva se vad dom går för. Själv sparar jag på tack-korten från brudparen...fråga om det.. Är hon/han proffsig ingår även en provmakeup och konsultation. Då FÅR man ställa tusen frågor och ändra på makeupen tills man är nöjd. För att vara riktigt säker på att du får samma make up på din stora dag, ta med din kamera och fotografera!(i dagsljus...) Framkalla och ta med bilderna när det är dags! Hos vissa ingår detta, kolla upp! Känn efter hur det känns, är du inte nöjd tycker jag absolut att du skall byta!
Själv kommer jag få hjälp av chefen med håret och sminket kommer jag att göra själv...Lite tråkigt kanske, men det känns säkrast så..
Lycka till alla!!
Ps: Var alltid ute i mycket god tid så hinner ni boka om!
Tack för tipset Eilenna! Det där med sparade tackkort är ju kanon. Bättre kvitto på sin kompetens går ju knappt att hitta.
Hur mycket tar du för smink och uppsättning?
Jag tar 2500. Då ingår provmakeupen och konsultationen. Det är oftast tiden du betalar för, därav de hutlösa priserna för detta jobb... Jag tror att de flesta seriösa salonger ligger däromkring.. Kul att du gillade mina tips!
Man kan ju ha samma signatur, och det där var ju skrivet i maj! Hon kanske inte ens är registrerad längre...
Eilenna!
Smart av dig att samtidigt berätta att du är makeupartist och hårstylist och samtidigt ange priset! Dom flesta är nog seriösa eller smutskastar du din egen bransch?!
koki
Självklart smutskastar jag inte min branch. Jag anger inte heller var jag arbetar och kommer inte att göra det så jag har inget att vinna på informationen jag lämnat.
Detta är svar på din fråga:
Tyvärr är det så att det finns de som inte har utbildning i varken hår eller make up men som startar upp salonger. Dessa salonger får ju sällan en stadig kundkrets, men man lockar kunder med låga priser och kan på så sätt gå runt iallafall.
Självklart är de allra flesta salonger seriösa, men om du får betala ett pris som ligger långt under det normala (runt 2000) så tycker jag kanske att man ska kolla upp lite referenser först.
Att jag benämner 2500 som ett "hutlöst" pris är ju mer ett uttryck för att det faktiskt är ganska mycket pengar för något som inte är beständigt.
En klippning och färgning håller ju i sig i 3 månader för ca 1500. Uppsättningen och sminket är ju för en dag... Men som jag sa så är det ju tiden man betalar för.
En stor dag som sin bröllopsdag är det självklart värt att betala för det också, men jag tror att många kan undra varför det kostar så mycket.
Faktum är att om man ska jämföra priset mot en klippning så går jag faktiskt ändå back på att styla en brud. Med konsultationen och stylingen lägger man ner ca 4 h. På den tiden kan jag boka in 5 klippningar vilket motsvarar 3000kr.
Men jag klagar inte! Att styla en brud är jättekul så det är det värt!
Åter igen vill jag påpeka att jag absolut inte vill smutskasta min branch, det finns alltid skojare i alla brancher och jag ville bara ge tips på hur man undviker dem i min!
Hoppas du förstår mig bättre nu!
Jag hade Emma Nors på mitt bröllop, hon gjorde hår och smink på mig och mina tärnor.
Super!!!!!!!!
Vi var jättenöjda! En jättegullig tjej som även riktigt bra på det hon gör. Dessutom sjöng hon på bröllopet, lika duktig då med.
Jag rekommenderar verkligen Emma!!!
Jag undrar om någon kan rekommendera en salong i Falun för håruppsättning & smink förutom Cityfrisörerna. Även någon bekant/släkting med dokumenterad erfarenhet som inte nödvändigtvis jobbar med detta längre kan vara intressant eftersom jag hittills fått priser närmare 3000 och det är lite väl mycket.
Emma är mycket omtyck och ofta rekommenderad. Har sett en del av hennes jobb och jag kan verkligen rekommendera henne själ somm en kollega i branchen!
Till MakeupAlley högre upp i tråden:
Jag använde mig av Åsa Östergren och blev jättenöjd. Hon kom hem till mig på bröllopsdagen och fixade även mina tärnor och min mamma. Vi fick många positiva kommentarer under kvällen... Hon tog 2000 för mig (inkl. provmakeup och provuppsättning) och 700 för mina tärnor.
gettinmarried!
Det är jag som är Josefin Jakobsson. Jag har inte gjort reklam för mig själv på det sättet som du påstår. Om någon misstror mig som makeupartist/hårstylist kan man ringa till min lärare Birgitta på makeupstudion eller ringa några av dom brudarna som jag har hjälpt i år. Jag har vartit inlagd här förut men då gjorde jag öppen reklam, vet att det är förbjudet så därför avregisterade jag mig, men jag fick kunder. Om jag skulle göra reklam för mig genom att uttge mig för att vara någon annan skulle jag åtminstonde byta signatur. Dock skulle jag aldrig göra något så oproffisionellt. Hoppas nu att den här diskussionen slutar.
Hej,
Jag har startat upp sajten haruppsattning.com som jag optimerat på orden: håruppsättning, håruppsättning Stockholm, håruppsättning Göteborg, håruppsättning Malmö och håruppsättning Luleå. Vi sök på google.com hamnar sajten på topplaceringar. Detta innebär att sajten fångar upp de som söker efter håruppsättning i en specifik stad.
Tanken med sajten är att erbjuda en ”annonseringsplats” för er som utför håruppsättningar eller annan relevant verksamhet. Som sedan kommer hittas av majoriteten som googlar efter håruppsättning. Erbjuder ni dessutom paketlösningar är detta ett ypperligt tillfälle att presentera dessa.
Vilka är era fördelar:
Få en topplacering på Google
Fler nya kunder
Er egen sajt får bättre placering på Google
Personlig support av mig.
Billigare än att arbeta med AdWords och genererar bättre resultat.
Eftersom att jag enbart erbjuder ett begränsat antal platser i varje stad kommer detta garanterat gynna er försäljning. .
Hej,
Jag har startat upp sajten haruppsattning.com som jag optimerat på orden: håruppsättning, håruppsättning Stockholm, håruppsättning Göteborg, håruppsättning Malmö och håruppsättning Luleå. Vi sök på google.com hamnar sajten på topplaceringar. Detta innebär att sajten fångar upp de som söker efter håruppsättning i en specifik stad.
Tanken med sajten är att erbjuda en ”annonseringsplats” för er som utför håruppsättningar eller annan relevant verksamhet. Som sedan kommer hittas av majoriteten som googlar efter håruppsättning. Erbjuder ni dessutom paketlösningar är detta ett ypperligt tillfälle att presentera dessa.
Vilka är era fördelar:
Få en topplacering på Google
Fler nya kunder
Er egen sajt får bättre placering på Google
Personlig support av mig.
Egen presentationssida med : information om er, kontaktuppgifter, länk till er sajt, bild och en kortare presentation
på stadens startsida.
En engagerad och driven projektledare som står bakom och ger er vägledning i optimering av texter och
presentation.
Billigare än att arbeta med AdWords och genererar bättre resultat.