• Miracle

Bröllops...vals?

Ni som tänker dansa bröllopsvals- Dansar ni en "traditionell" vals till valsmusik (typ Sången om Elin eller liknande) eller dansar ni foxtrot, disco eller något helt annat?

Jag vet att alla gamlingar kommer att förvänta sig en hederlig vals, men samtidigt skulle det vara kul att chocka lite med något annat

• Svar på tråden Bröllops...vals?
  • Fru Luthman

Vi dansade vals, till Bränn-Pers vals med orsa spelmän. Vi övade innan och maken var noga med att jag inte fick föra trots att jag tävlingsdansat förut och han inte kunde dansa.

Det gick underbart bra!

• Miracle

Det skulle va ascoolt (ursäkta uttrycket) att dansa till (I´ve had) the time of my life från Dirty Dancing

...måste nog kolla in filmen

• Nett@n

Miracle: Ja, det vore helt underbart. Ingen som vet vad man kan lära sig det....*ler*

• Joanna 1973

Vi hade en Simply Red låt..som går i valstakt Ingen mindre än "If you dont know me by now", underbar...!
    /Joanna

• Lapinette

If you don't know me by now är jättebra som vals!

Över huvudtaget så föreslår jag att ta en bit som ni tycker om eller som kanske betyder något speciellt för er. Det går att dansa till nästan allt!

• miks

Vi skall dansa till en låt från "en kvinnas doft", vet ej vad den heter. Det är igentligen en tangolåt men går även att dansa vals till. Jättefin och annorlunda. Har bara drygt en vecka kvar nu till bröllopet så vi får se till att öva intensivt så det ser hyfsat ut..

Anna_80. Kan ej se eran film. Har försökt ladda ner men kan inte kolla på den. Vad kan det bero på? Underbar klänning förresten!!

• Lapinette

miks - Ohhh, annars vore väl en eldig tango något! Din man kanske kan ha en ros i munnen?

• anna_80

miracle:
    Kul att du gillar vår dans! Det var verkligen inget avancerat! Var lite inne på dirty dancing vi med, men det verkade för komplicerat... Så vi valde en favoritlåt och gjorde egna moves. Det är ju med ett alternativ!

miks:
    Tack för att du gillade klänningen! Du måste ha QuickTime på datorn för att kunna se dansen. Det finns en länk precis intill filmklippet där du kan ladda hem det. Det tar även en liten stund att ladda ner filmen, nån minut, du kanske gav upp för tidigt? Annars vet jag inte vad som är fel, är tyvärr inget datasnille... Lycka till med bröllopet!

• Skrutthumlan

Anna_80

Vilken cool rap...hur kul som helst!!!

/Skrutt

• Prinsessa

Vi dansade till I do, i do , i do med ABBA , urkul tyckte vi och alla gäster..

• anna_80

Skrutthumlan:
    Ja, det är min far, som var supernervös inför att hålla tal. Jag satt med näsduken beredd och gick totalt på han fumlande med papperslappar, tills han sa - "nej, detta går ju inte. sätt på en dvd istället."
    Så hade han spelat in en hel rapmusikvideo! Trodde knappt mina ögon! Hur många brudar får en sån av sin pappa i bröllopshyllning?

Prinsessa:
    Härligt låtval! Har du sett filmen Muriels bröllop? Om inte: Gör det!

• Tsm 05

Anna_80

vilka ursköna moves ni hade!! Blir väldigt inspirerad till på lördag, får se om vi hinner öva upp något....

• ClaraH

Vi planerar att dansa tango, men vi måste boka en danslärare i så fall, det sitter på 'to do' listan. Men sedan ska vi ha några valser efter det. Då blir det som öppning 'Blommornas vals' ur Nötknäpparen och sedan 'födelsedagsvals till Mona och sist 'Drömmen om Elin'.

• Sebastiána
    Miracle skrev 2005-07-31 17:09:41 följande:
    Ni som tänker dansa bröllopsvals- Dansar ni en "traditionell" vals till valsmusik (typ Sången om Elin eller liknande) eller dansar ni foxtrot, disco eller något helt annat?

Jag vet att alla gamlingar kommer att förvänta sig en hederlig vals, men samtidigt skulle det vara kul att chocka lite med något annat
    Ska man dansa bröllopsvals ska man väl dansa vals, annars blir det ju bröllopsfoxtrot! Vi har inte bestämt oss för om det blir vals eller foxtrot. Det beror på vilken låt vi hittar och om jag hinner öva innan.
  • mimi00

Vi kommer nog inte dansa någon direkt vals, men någon dans blir det väl :) Jag skulle gärna dansa till somewere over the rainbow.. svårtolkad sång men jag älskar den sången och vill ha en låt som betyder något för mig/oss. :) 

• Green

Ghaa! Måste man dansa också?
    Gubben har taktkänsla som en gnu och inte vill han lära sig heller=Frustrerad brud!
    Ska nog allt påminna honom om att han bör börja öva!

Det finns många nya låtar i valstakt tex har Anders Johansson (Fernett) en som jag gillar.
    Har en till i huvudet men minnet sviktar.
    Jag återkommer när jag hittat artist och låt.

• Green

Är kass på att länka men sök på tex Yuotube!

Andreas Johansson- Higher. Den finns i en långsam och en snabbare version.
    Apollo drive-Papercut

Sen är jag grymt svag för Daniel Bedingfield-If your not the one , som en liten bonus.

Svar på tråden Bröllops...vals?