• M..

Otrohet

Hur kommer man över en otrohet, trots att man älskar personen djupt och han älskar mig tillbaka? Han gjorde bort sig, kommer att flytta ut, men jag undrar hur man kan lappa ihop det sen? Går det att lappa ihop ett förhållande efter en otrohet eller är det som man säger; en gång otrogen - alltid otrogen? Vad har ni för erfarenhet? Behöver råd...

• Svar på tråden Otrohet
  • M..

Men är det som dom säger; en gång otrogen - alltid otrogen? Går det att förändra mannen? Just nu verkar det som om han vill ha kvar oss båda, mig som bästa vän, "den andra" som vän, för att sedan kunna lappa ihop saker med mig. Jag har försökt få honom att förstå att man inte kan ha kakan kvar och äta den, han måste välja...

• M..

Hans generella svar idag är "jag vet inte" till allt jag frågar. Jag kan fråga om känslor, framtid, hur vi ska göra nu och hans svar är lika entonigt "jag vet inte".
    Jag har sagt vad jag tycker om henne, han måste välja mellan oss, men jag är rädd för att jag kanske väljs bort. De bästa tre åren av mitt liv skulle i så fall spolas ner på toaletten...om jag ska gå vidare efter det här, vill jag att han ska må sämre än mig, kanske för att straffas lite...

• M..

Det är lätt att säga att man aldrig skulle förlåta en otrohet. Han ska ut på 5 min osv...men när man sitter i den sitsen, får höra vad som hänt av den man älskar då är det svårt att kasta ut den personen.
    Man har liksom inga krafter kvar i kroppen och de orden man sagt tidigare om att man aldrig skulle förlåta en otrohet, börjar försvinna ut i det tomma intet. De tappar sin betydelse.
    Jag vet inte vad framtiden innebär längre, jag känner att jag har tappat perspektivet. En vecka, en månad är en lång tid och det kommer säkerligen ta flera månader innan vi ens kan börja umgås igen. Frågan är då, kommer han umgås med henne under tiden?

• M..

Jag har gett honom ultimatumet idag att han måste välja, han får välja vilken vänskap som betyder mest för honom. Vi ska vara isär ett tag nu och jag ska låta honom tänka efter. Sedan får han ta steget mot mig om han vill. Det är jättejobbigt och jag ser att han lider av det han gjort, vilken är en bra sak egentligen. Klart att han ska skämmas över det han gjort. Jag får se vad tiden ger mig.

Svar på tråden Otrohet