• Jozie

Karlskogingar

Hej Låla,
    Jag är en fd Karlskogatös som nu kommer tillbaka och gifter mig den 6/8.
    Vi gifter oss i Österviks kapell utanför Kristinehamn och har festen på Degernäs Herrgård utanför Degerfors.

Ska du också gifta dig då? Vart i så fall?

• Jozie

Jag har också hyrt min klänning hos Zari :)Åhh, vad roligt det ska bli. Börjar du bli nervös?

Jag är -74 och flyttade ut för 6 år sen när jag mötte min blivande.

• Jozie

Visst gick jag på Bregårn (HS). Du också?
    Vi blir 65, 14 st har tackat nej.
    Vi har inga egna barn än :) och gudsonen är för liten så det blir bestman (kompis)och tärna (min syster) istället. Mysigt att ha era barn som näbbar...

Blommorna tar vi från Ekeby blommor. Hur gör ni med maten? Har ni tagit catering?

• Jozie

Glömde... Vi har ingen officiell bröllopssida här. Vi har registrerat oss, men inget mer.

• Jozie

Jag har hört att Lekhult ska vara jättebra så det är nog bara att njuta..

HS var en kombinerad Hum/Sam-klass. Själv gick jag Hum.
    Vi bor i Stockholm. Min blivande är härifrån så jag tog mitt pick och pack och flyttade :)

G. på Zari fixar det mesta kring bröllopet så hon fixar även tårtan. Hon tar den från Bagarns Brödbod.

Vart bor ni i Kga? Jag är uppvuxen i Karlberg.

• Jozie

Efter att ha bott i Sthlm så tycker jag det är så skönt att komma hem där man kan cykla eller gå nästan överallt :)

Är din blivande också från Kga?
    Börjar det komma några bröllopsnerver krypande? Jag tycker själv att jag är ganska lugn än så länge.
    Hur ser din klänning ut?

• Jozie

Hello igen.

Vi är inte många och då är det extra kul när man träffar på några här :)

Det låter jättesnyggt det du ska ha. Tiara gillar jag och ska ha både det och slöja.
    Klänningen är av märket Romantica, axelbandslös med svepning i midjan och brodyr på bysten och på släpet. Håret gör en vän till familjen på Salong Boman.

Kul att vi ska gifta oss samma dag i lilla Karlskoga men ändå har vi inte sammanstrålat mer än att vi tar klännigarna från samma ställe :)

• Jozie

Hello, jag är 74:a och är nu äntligen fru!!!

Svar på tråden Karlskogingar