• Låla

Karlskogingar

Hejsan!!!

Finns det några karlskogaingar som ska gifta sig 6 aug 05 eller annat datum i år??? Vilken kyrka och festlokal ska ni befinna er i denna stora dag.

• Svar på tråden Karlskogingar
  • Jozie

Hej Låla,
    Jag är en fd Karlskogatös som nu kommer tillbaka och gifter mig den 6/8.
    Vi gifter oss i Österviks kapell utanför Kristinehamn och har festen på Degernäs Herrgård utanför Degerfors.

Ska du också gifta dig då? Vart i så fall?

• Låla

Hejsan!!

Vi gifter oss 6/8 15.00 i Lunedskyrkan och har festen vid Villingsbergs Herrgård. Klänningen har vi hyrt hos Zari i Degerfors. Du med kanske. Har du bott i Karlskoga förr...jag är årgång 1975.

• Jozie

Jag har också hyrt min klänning hos Zari :)Åhh, vad roligt det ska bli. Börjar du bli nervös?

Jag är -74 och flyttade ut för 6 år sen när jag mötte min blivande.

• Låla

Hejsan!!!

74...gick du på Bregårdsskolan...? Hur många gäster ska ni ha? Vi blir 46 st det är 4 som har tackat nej av olika orsaker.
    Har ni barn som ska vara med? Vi har 2 pojkar som ska vara näbbar i frack. Brudbuketten ska Amaryllis göra åt oss.
    Kul...har ni lagt ut ngn personlig brällopssida här på BT?

• Jozie

Visst gick jag på Bregårn (HS). Du också?
    Vi blir 65, 14 st har tackat nej.
    Vi har inga egna barn än :) och gudsonen är för liten så det blir bestman (kompis)och tärna (min syster) istället. Mysigt att ha era barn som näbbar...

Blommorna tar vi från Ekeby blommor. Hur gör ni med maten? Har ni tagit catering?

• Jozie

Glömde... Vi har ingen officiell bröllopssida här. Vi har registrerat oss, men inget mer.

• Låla

Vi tar maten ifrån Lekhult Catering. Bröllopstårtan ifrån jobbarkompis till min blivande som äger cafet på Berget i Degerfors Han är jätteduktig på att göra
    fina tårtor. Vart bor ni nu då? Jag gick VdBu på Bregårn. Vad var HS för utbildning? Just Österviks Kapell är ju jättefint har jag hört, har aldrig varit där. Men många kompisar har haft dop och så där.

• Jozie

Jag har hört att Lekhult ska vara jättebra så det är nog bara att njuta..

HS var en kombinerad Hum/Sam-klass. Själv gick jag Hum.
    Vi bor i Stockholm. Min blivande är härifrån så jag tog mitt pick och pack och flyttade :)

G. på Zari fixar det mesta kring bröllopet så hon fixar även tårtan. Hon tar den från Bagarns Brödbod.

Vart bor ni i Kga? Jag är uppvuxen i Karlberg.

• Låla

Jag flyttade hit till kga och började 7:an på Skranta bodde då i övre Aggerud. Numera bor jag i Bråten och stortrivs. Jobbar på Lasarettet. Lite långt ifrån jobbet bara men men.

• Jozie

Efter att ha bott i Sthlm så tycker jag det är så skönt att komma hem där man kan cykla eller gå nästan överallt :)

Är din blivande också från Kga?
    Börjar det komma några bröllopsnerver krypande? Jag tycker själv att jag är ganska lugn än så länge.
    Hur ser din klänning ut?

• snäckan80

Halloj!
    KOllar läget på BT och vad får jag se.... karlskogingar. Jag är själv född och uppvuxen i metropolen men utflyttad till skåne sen ca 3 år tillbaka. Var uppe och hälsade på för några veckor sedan! Kul att höra er prata om alla kända ställen! jag gick tex modell på Zaris bröllopsmässa för ca 7 el 8 år sen osv.Är själv inte blivande brud än men surfar här för att hitta inspiration och hålla "prinsessdrömmen " vid liv!
    FDunderar dock att Pop the question själv men är lite nervig än. Samlar mod på BT!
    Hur som helsgt!
    Kul att se fler från metrropolen som sagt!
    Är född 80 så ni är lite äldre än mig men man brukar ju känna igen folk till det yttre i alla fall så vem vet vi kanske har stått i kön bredvid varandra på Kronhallen el varit på Red Brick samtidigt någon gång!
    Jaja nu ska jag sluta orera. Vill bara önska LYCKA TILL. Man blir lite patriot när man bor långt bort så det är alltid trevligt med lite värmlandsfläktár!
    Ha det gott!

• Låla

Trevlig med fler karlskogingar!!!Ja min blivande är härifrån Metropolen som ni så fint kallade det. Jo, jag tycker nog att jag är rätt lugn ännu är en planerarre ut i fingertopparna och haar god kontroll på det mesta. Men ju mer jag tänker på det i kyrkan hur barnen ska bete´sig och sp ju mer nervös blir jag. Försöker att tänka att det blir som det blir. Det är ju det som är charmen när barnen är med och allt blir mer spontant.Jag ska ha en Nixa med halterneck och V-hals kan man kanske kalla det. Släp och brodyr med pärlor sytt med silvertråd. Kommer bli ursnygg med min nyinköpta silvertiara. Håret ska G på Zari hennes dotter på Sköna Rum fixa. Hon är duktig. Vad ska du ha för klänning och vem fixar håret?

• Jozie

Hello igen.

Vi är inte många och då är det extra kul när man träffar på några här :)

Det låter jättesnyggt det du ska ha. Tiara gillar jag och ska ha både det och slöja.
    Klänningen är av märket Romantica, axelbandslös med svepning i midjan och brodyr på bysten och på släpet. Håret gör en vän till familjen på Salong Boman.

Kul att vi ska gifta oss samma dag i lilla Karlskoga men ändå har vi inte sammanstrålat mer än att vi tar klännigarna från samma ställe :)

• Låla

Har idag gjort provuppsättning med tiara och löshår samt prov make-up. Blev helnöjd...Var och hämtade barnen hos barnvaktendärefter( min blivande är bortrest) och några av de som är bjudna såg sminkningen och tyckte att det såg helrätt ut. Kul!!

• Sockerstruten

Hejsan!
    Inte Karlskoging, men Örebroare, som funderar på att hyra klänning hos Zari.
    Hur mycket får ni ge för detta??
    (vore bra att veta för min budget)

• Osäker

En karlskoging till. 20/8 i Karlskoga kyrka och festen ska vi ha i Kedjeåsens skola.Bröllops nerverna finns där.

• snäckan80

Ni som är på denna tråden och är från Kga hur gamla är ni. Stan är ju inte så stor så man kanske vet vilka ni är!
    Nyfiken

• Jozie

Hello, jag är 74:a och är nu äntligen fru!!!

• snäckan80

okej. jag var så nyfiken, jag är 80:a. Så jag är väl yngst på denna tråden

-Osäker: 66:a är väl inte så gammalt!!? Man är inte äldre än man känner sig och i dagens mått mätt så är det ungt

-Jozie: Min syster är 74:a (som att det nu skulle spela ngn roll) Och grattis förresten

Jaja jag var som sagt bara nyfiken!!
    Tack för att ni svarade

Ha det gott i metropolen

Svar på tråden Karlskogingar