• Bröllopstokiig

Alternativ till brudpar på tårtan

Ska alla ha ett brudpar högst uppe på tårtan? Efter idogt sökande måste jag erkänna att vi inte har hittat något som faller oss i smaken. Jo något, förresten, men vi vill inte betala hur mycket som helst för en tårtdekoration... Är det någon som har förslag på vad man annars kan ha uppe på tårtan?

• Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan
  • Bröllopstokiig

Camilla!

Hoppas att det gick fram

• Bröllopstokiig

Linda, det stämmer alldeles utmärkt. Första bokstäverna i våra namn är S respektive F och vi tänkte göra något kul av det. Jag tycker ibland att det blir lite väl mycket pyssel med monogram o dyl (slå mig inte nu!) så därför tänkte vi göra lite parodi på det hela genom att ha ett färdigt monogram på tårtan. Lite skoj måste man ju få ha

• Bröllopstokiig

Sara H

*fnissar* rolig idé tycker jag! hur fixar ni den?

• Bröllopstokiig

Vi har beställt troll i lera med brudkläder. tycker det var mer likt oss än alla andra brudparsdekorationer vi sett.

• Bröllopstokiig

Linda, vi hoppas på att konditorn kan fixa det. SF-loggan är ju inte så himla knepig så jag tror nog att det går att ordna. Vi ska dock inte prata med honom om själva utformningen på tårtan förrän ett par veckor innan bröllopet så jag får leva i spänd förväntan i några veckor till. Hmmm, vi kanske borde ha SF:s signaturmelodi när vi går in i kyrkan också? Det vore ju rätt skoj

• Bröllopstokiig

==>Sara

Cooolt!! Klart ni ska ha SF:s signaturmelodi i kyrkan Den är ju pampig så det förslår i alla fall!

Vi ska faktiskt ha Star Wars i kyrkan... man kanske skulle ha Star Wars-figurer på tårtan också... *idé*

• Bröllopstokiig

Vi hade ett marsipan-brudpar på tårtan, de var ju hur söta som helst! Man fick välja hårfärg och färg på bukett så det passade. Dessutom hade de varsitt stort leende,

• Bröllopstokiig

Fru V:

Var bestälde du detta? Butik och Stad?

• Bröllopstokiig

Johannapanna, fästmannen såg lätt chockad ut när jag föreslog SF:s signaturmelodi i kyrkan. Det var mer än hans ärkekonservativa hjärta klarade av.

Så klart ni ska ha Star Wars-figurer på tårtan. En Amidala (eftersom du är sugen på hennes kläder) och en ???. Chewbacka kanske? (Usch, nu var jag elak men jag var bara tvungen!)

• Bröllopstokiig

Pippi, det var på Tårtverkstan i Linköping. Men om du inte bor där så ring runt i din hemstad och fråga! Jag ringde runt och frågade om de gjorde marsinpan-brudpar och till slut fick jag napp. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vi köpte ett jätte gulligt brudpar i marsipan på Panduro. Resten av tårtan var dekorerad med riktiga rosor och murgröna. Man hade kunnat strunta i brudparet och bara ha blommor.

• Bröllopstokiig

Vi har köpt en brudkrona i plast.....(det ser dock inte ut som det är plast)
    Den är guldfärgad, jättefin, kostade bara 25 kr dessutom.
    Ev. ska vi ha en ros som sticker upp i den, samma färg som i min bukett såklart .

Kram Melinda

• Bröllopstokiig

småfigurer är jätte gulligt att ha..
    om någon av er kallas för något djur eller..
    ja tycker det är jättegulligt....
    Linda

• Bröllopstokiig

Min fästman är blivande officér i kavalleriet, vi tänkte ha ett äkta officérsbröllop. Lite på skoj har vi pratat om att göra truppslagsmärke (två korslagda sablar) i karamelliserat socker som caketop och sedan skära upp tårtan med hans sabel;)

Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan