• Bröllopstokiig

Alternativ till brudpar på tårtan

Ska alla ha ett brudpar högst uppe på tårtan? Efter idogt sökande måste jag erkänna att vi inte har hittat något som faller oss i smaken. Jo något, förresten, men vi vill inte betala hur mycket som helst för en tårtdekoration... Är det någon som har förslag på vad man annars kan ha uppe på tårtan?

• Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan
  • Bröllopstokiig

Vi kommer nog att ha det fulaste brudparet av alla. Vi kommer att ha det mest på skoj. Det består av en brud som håller en avtuppad brudgum i sina armar. Den ser verkligen komisk ut och vi var de första som köpte den på det konditoriet. Wonder why!

• Bröllopstokiig

Jag tycker att det är klart snyggast att ha blommor på tårtan, och inget mer!
    Sitter just nu och gör sugarflowers till en tårta som ska serveras om drygt en månad!
    Samma blommor som i brudbuketten. Vill man så kan man spara blommorna på översta våningen blir det som en lite bukett med ståltrådsstjälkar

• Bröllopstokiig

Köp två små ramar i hjärtansform och sätt in kort på er själva! Ett på dig och ett på din man!

• Bröllopstokiig

Där blev det verkligen fel gubbe..... nu är det rätt!!!

• Bröllopstokiig

Vårt bröllop har maritimt tema och tårtornas överdel består av marsipan (vit) med en kompassros inlagd i mörkblått. Symboliskt för att hålla rätt kurs i livet som äkta makar!

• Bröllopstokiig

vi ska ha ett lejonpar i marsipan...

• Bröllopstokiig

Jag har precis fått en bild på två katter, en svart och en vit, som konditorn gjort till oss. Jag skickar den gärna om någon är intresserad.

• Bröllopstokiig

Chokladfabriken gör karikatyrer av brudparet i marsipan som man kan ha på tårtan. Vet inte men de kanske kan göra annat i marsipan oxå om man har idéer.

Sara H
    SF loga som i svensk filmindustri eller? :o)
    Vaffö då om man får fråga?
    *kramiz*

• Bröllopstokiig

Vi kommer att ha ett brudpar i porslin. Har dock sett skojigare varianter på Panduro Hobby, t ex grodor, möss etc.

Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan