• Bröllopstokiig

Alternativ till brudpar på tårtan

Ska alla ha ett brudpar högst uppe på tårtan? Efter idogt sökande måste jag erkänna att vi inte har hittat något som faller oss i smaken. Jo något, förresten, men vi vill inte betala hur mycket som helst för en tårtdekoration... Är det någon som har förslag på vad man annars kan ha uppe på tårtan?

• Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan
  • Bröllopstokiig

Ett stort hjärta gjort av smält choklad som man "ställer upp" på tårtan (alltså med spetsen ner i tårtan) tror jag blir tufft!

• Bröllopstokiig

Här kommer några idéer från min sida:

1. Man kan ju dekorera med olika saker som har med ett tema att göra (om man nu har det). T.ex om man har ett höstbröllop så kan man göra löv, pumpor mm av marsipan osv.

2. Jag har också för mig att jag har sett små, gulliga möss på Panduro Hobby som man kan sätta högst uppe på tårtan, men jag är inte 100% säker på att det var just där jag såg dom dock.

3. Kanske ett gulligt grodopar gjorda i marsipan, där den ena har krona och slöja och den andre har hatt. Konditorn kan säkert ordna det på något sett.

4. Ens initialer gjorda av choklad, som man har spritsat ut på en plåt först och sedan låtit stelna. Kan ju vara snyggt att ha högst upp på tårtan.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Vi ska ha hjärtan! Gulligt och för oss mer smakfullt än dessa fula brudpar i plast...

• Bröllopstokiig

Vår konditor ska göra ett gulligt brudpar i marsipan åt oss. Lite runda och söta om ni förstår vad jag menar... Jag gillade absolut inte plastvarianterna, då hade tårtan fått vara utan dekoration. =)

• Bröllopstokiig

Jag ska ha två små poslinsfåglar (som ska till att lyfta) högst upp, de har gått i arv vilket är lite trevligt som ett bestående minne av tårtan.
    I övrigt ska tårtan vara som en princesstårta men med vitt överdrag sen ska det vara murgröneblad runt ställningen.

Lycka till

• Bröllopstokiig

Vi ville inte heller ha brudpar på tårtan, men konditorn sa att det kunde se haltande ut med en så stor tårta. Det blev i alla fall ett dyrt brudpar för 200 kr. Nu ska vi bara köpa lite färg och måla bruden svart...

• Bröllopstokiig

Vi ska nog också försöka få den gulliga och duktiga tjejen som ska göra vår bröllopstårta att tillverka ett brudpar i marsipan... gillar inte riktigt heller de plastvarianter jag har sett. Har också - monogramtokig som jag är - funderat på att ha monogrammet överst. Men det kanske är bäst att det "sticker upp" något där på översta våningen? Uh.. så många beslut...

• Bröllopstokiig

Hmm, en försynt undran bara... ni vet väl att det finns brudpar i porslin också? Vi får ett sådant på vår tårta, kostar 150 kr, men var mycket snyggare än de brudpar som fanns i plast. Jag är verkligen inte mycket för krimskrams, men det här var snyggt!

• Bröllopstokiig

Vi kommer nog att inte ha något på tårtan förutom våra namn alternativt en SF-logga. Hoppas på att kunna garnera hela tårtan med färska hallon och att det räcker för att få den att se alldeles, alldeles underbar ut!

• Bröllopstokiig

Jag har köpt två små grodor med ett rött hjärta på i porslin i en presentaffär. Kostade 20 kr och är bra mycket gulligare än brudpar i plast. Hoppas att de går att använda.

Svar på tråden Alternativ till brudpar på tårtan