• Cybermamman

Sidnumrering i Word, två kolumner?

Försöker få till sidnumrering i festprogrammet. Jag har delat liggande A i två kolumner och vill ha sidnumrering på varje sida när jag viker papperet. Men jag *aaaaaaagggggggh* kan inte

Någon som kan hjälpa mig innan jag måste gå och köpa löshår inför morgondagens fest

• Svar på tråden Sidnumrering i Word, två kolumner?
  • Cybermamman

Verkar svårt när man har liggande format, funkar det inte då?

• Blivande präst

det ska funka... fast det utskrivna blir nog som stående A5...

• Cybermamman

Det blir bara kajko när jag gör så, förstår inte

• Cybermamman

Ska man inte ha delat in i två kolumner innan man gör häftesvalet?

• Blivande präst

Nej, man ska inte ha det delat in i kolumer, är nog därför det inte blir bra.
    Lättast är nog att göra ett nytt dokument och sedan klistra in från det gamla.

• Cybermamman

Claus, jag har börjat klippa och klistra nu... det var det som var felet. Ojojoj hur ska det gå

Tack alla snälla för hjälpen!

PS! Det funkar i Word 2002 oxå.

• Cybermamman

AAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhh

det går inte att skriva ut - den skriver bara ut ena halvan och den är på fel sida.

Någon som har en billig peruk att sälja?

• Blivande präst

hur många sidor är det på allt i allt?

• Cybermamman

12 st

Jag får bara till att pärmens utsida kommer på rätt plats. Jag har ju lagt sidorna i rätt ordning men det blir ju fel när det kommer på sidhalvorna och så ska jag ju vända på papperen så den skriver på baksidan det som ska vara där. På första bladet skall det vara baksida(12)/framsida(1) när jag vänder på det så ska det vara sid 2/sid 11.

Gick det att hänga med?

• Blivande präst

Jadå, och det fixar word själv... du ska bara vända pappret rätt.

• Cybermamman

nej det blir fel hela tiden, måste var någon inställning som jag inte får till

har klickat i manuell duplex

• Blivande präst

Hur ser det ut då?

• Cybermamman

Första bladet = omslagets första sida t v/ tomt till höger. Ska vara baksida tv /framsida th

Andra bladet = sid2/sid3 men det ska vara sid 2/sid 11 som ska sitta ihop

• Blivande präst

Har gjort om till en pdf-fil... sidorna ligger rätt bara att skriva ut, och vända papper en himla massa gånger...

Svar på tråden Sidnumrering i Word, två kolumner?