• Cybermamman

Sidnumrering i Word, två kolumner?

Försöker få till sidnumrering i festprogrammet. Jag har delat liggande A i två kolumner och vill ha sidnumrering på varje sida när jag viker papperet. Men jag *aaaaaaagggggggh* kan inte

Någon som kan hjälpa mig innan jag måste gå och köpa löshår inför morgondagens fest

• Svar på tråden Sidnumrering i Word, två kolumner?
  • Ananas

Jag tror att du helt enkelt måste sätta in siffrorna längst ner alt längst upp för hand.

Du kan alltid göra små textrutor mha textruteverktyget (en liten ruta med ett A i har jag för mig) och sätta dem där du vill) Du får tänka ut vilken sida som ska ha vilken siffra när du viker ihop sen.

• Anna gbg

Jag har stående A4-format och gjorde på följande sätt...

Visa- sidhuvud/sidfot.
    Skriv första sidnumret i sidfotens vänstra hörn (om du vill ha numreringen i hörnen eller tabba in om du vill ha de centrerade) och tabba sedan vidare åt höger så långt du vill för att skriva andra sidans nummer.

Hoppas du förstår vad jag menar.

• Cybermamman

Trodde jag skulle slippa det... dummma word...

Tack ändå

• Blivande präst

Om du har Word 2003 kan du välja att göra ett häfte och då fixar sidnumreringen sig själv.

• Cybermamman

Anna gbg, det kanske jag ska prova. Man kan ju ha en liten tunn frisyr kvar kanske ändå... innan man är klar med programmet...

• Babo

ett snabbt sätt utan att trixa med sidnumreringsfunktionen är att infoga en textruta (utan ram runtom) på varje ställe du vill ha det och skriva in sidnumret manuellt.

• Cybermamman

Nee, jag har word 2002. Men jag ska kolla på andra datorn, kanske det är 2003 där.

• Cybermamman

Jag hade tur, det finns 2003

Nu ska vi se om jag får till det.

• Blivande präst

Under "Arkiv - Utskriftsformat...", kan du under "marginaler" se att det en liten bit ned står sidor, och förmodligen, är alternativet "Flera sidor: Normal" valt. Byt till "Bokvikning".
    Välj sedan hur många sidor det ska vara per häfte, är det ett festprogram blir det bra med "alla".

• Blivande präst

Sedan sätter du in sidnumrering i sidhuvud/sidfot som vanligt.

Svar på tråden Sidnumrering i Word, två kolumner?