• Lene1

Festlokal i Kungsängen?

Hej! Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar.
    Någon som kan tipsa om en bra lokal att hyra för ca 100 pers i Kungsängen?
    Kanske någon som hyrt hembygdsgården och vet hur många platser den rymmer?

• Svar på tråden Festlokal i Kungsängen?
  • kajsa79

Tycker absolut ni ska titta på Stiftelsen Lövsta Gård i Upplands Bro! Jättefint!

• gisse

Klubbhuset till Kungsängen båtklubb...det blåa nästa runda huset som ligger vid vattnet nere vid Strandvägen. Vi gifter oss där den 13 aug. Det finns plats för 100 pers

• Lene1

Kajsa 79:
    Har du haft fest på Lövsta för 100 pers?
    När man kollar på hemsidan så verkar det bara få plats åttio.. Vet du om man kan klämma in några fler??

• Lene1

Klubbhuset till båtklubben.. Hmm har sökt på näte men kan inte hitta några bra uppgifter. Vet du hur man kan kontakta dem? Eller kolla på bilder?

• kajsa79

Oj, sorry. Tänkte inte riktigt på det där med antalet personer. Jag har varit där på ett bröllop med ca 60-70 gäster. Middagen hölls då på övervåningen och tänker jag efter var det nog rätt fullt... Kanske kan ni åka dit, prata med de som har hand om gården, titta och avgöra själva? Verkligen ett jättefint ställe...
    Lycka till!

• Miss Å

Vad kul att höra att någon ska gifta sig i Kungsängen. Båtklubben är verkligen kanonfint. Hoppas att ni lyckas bra i letandet. Själv har jag inga bra förslag på festlokaler.

Av ren nyfikenhet, vilken kyrka gifter ni er i? Vi gifter oss om tre veckor i Låssa kyrka...pirrar i hela kroppen nu.

• Lene1

Det blir Kungsängens kyrka tror jag. Vi har precis börjat planera och inte kommit så långt ännu.. Men planerna är att det blir i slutet av augusti nästa år.
    Låssa är verkligen en kanon fin kyrka! Lycka till med allt! Antar att det är ganska mck att pyssla med så här precis innan?

• Lene1

Kajsa 79:
    Tack i alla fall för tipset! Har pratat med henne som ansvarar för uthyrningen av Lövsta och hon sa att när det är 80 gäster så är det väldigt fullt.. Vi blir (vad jag tror nu) 83 vuxna och eventuellt 6 barn så det blir nog lite mck..

Det är ingen som vet hur många man får plats i hembygdsgården vid Kungsängenskyrka?

• gisse

Kungsängen båtklubb har ett klubbhus vid Strandvägen - det är det jag menar....det blåa runda huset precis vid vattnet.

Svar på tråden Festlokal i Kungsängen?