• 20åring

För torr.

Jag har träffat en underbar kille, som en manlig version av mig, samma humor, samma intressen, och förövrigt otroligt snygg (lång, mörk) och hur gullig och snäll som helst. Nu till problemet:

När det gäller sex så går det inte så bra för mig. Är alldeles förr torr. Jag är upphetsad psykiskt men kroppen hänger liksom inte med. Detta är otroligt frustrerande. Jag gillar verkligen den här killen och vill att vi ska fungera bra ihop på alla sätt! Någon som vet en lösning? Har haft detta problem tidigare, med mitt ex, men jag trodde att det berodde på att jag inte kände tillräckligt för honom, det var i slutet av vårt förhållande. Men nu har jag som sagt träffat min drömkille, och så krånglar det så här. Vad ska jag göra?? Tacksam för svar!

• Svar på tråden För torr.
  • stenbock_06

Hej 20åring,

Jag har haft liknande problem som du när jag använde p-stav. Jag tog ut den och inom en månad var mitt sexliv på topp igen! Och mitt humör. Har också haft samma problem med p-piller och har kommit fram till att jag och hormonpreparat inte kommer så bra överens. Nu använder vi kondom och jag kan hålla med om att det inte är det mest romantiska, men hellre sex med kondom än sex som gör ont!

Prova att vara helt hormonfri ett tag och se om det blir bättre, det blev det för mig.

Hoppas det löser sig!

• 20åring

Hej Stenbock_06!

Hmm. Pga en jobbig incident som inträffade för två år sedan känns det inte som att jag kan lita på att bara använda mig av kondom. Men det är värt att fundera över, det inser jag verkligen. Och avhållsamhet känns inte särskilt lyckat heller, när jag är så nykär som jag är:)Önskar bara att mitt problem försvann!

Får försöka lindra besvären och satsa på lååånga förspel. Förresten, hur fungerar minipiller? Skulle det kunna vara ett alternativ eller är det också "dåligt"?

• blivande fru J

minipiller är samma hormon som i p-stav, man brukar oftast testa minipiller innan man sätter in implanon för att se att kroppen tål hormonet. Tål du inte implanon tror jag inte på minipiller heller för din del.

• stenbock_06

Hej!

jag håller med blivande fru J, tål du inte staven är nog minipiller inte heller nått för dig.

Och spiral ska man nog helst ha fött barn för att kunna använda. Har en kompis (som inte fött barn) som blödde i ungefär 6 månader efter att ha satt in en spiral. Nu funkar den däremot som den ska, men frågan är om det är värt det?

Pessar tillsammans med spermiedödande medel kanske kan vara nått?

• stenbock_06

ps. långa förspel är ju annars helt ok!

• 20åring

Satsar nog på barnolja (ist för tvål och vatten) och långa förspel! Låter bra!

• NokGroda

torr är väl inget problem. häv på glidmedel bara så märks det inte. Pjur Woman är riktigt bra.

• 20åring

Var köper man det? Ngn sexshop antar jag?

• Swing

Håller med, Pjur Eros Woman, det silikonbaserade i vit flaska med röd text, är jättebra! Finns i sexiga butiker och på nätet. Sök! Billigaste stället jag köpt det på är US Video, Regeringsgatan i Sthlm. Stor butik i källarvåningen, med mycket saker. Var lite skraj att gå ner där första gången, nu är det helt okej.

Nästa vecka 27-30 juli är det förresten Erotikmässa (Fair Erotica) i Alvik, Stockholm. Där kan man handla till mässpriser.

• 20åring

Var på den där mässan i höstas, så det blir nog inget nu, men den där butiken låter intressant. Ungefär hur mkt kostar medlet där?

• Xite

Pjur som pjur funkar. Köp det som är billigast! (Men förskräcks inte av att det är mycket dyrare än vattenbaserat. Det är också mycket drygare)
    Men tänk på att silikonbaserat glidmedel ger fläckar på tyg. Och att det blir RUSKIGT halt om det hamnar på golvet!

• NokGroda

jag har märkt att om hela lakanet är fläckat så märks det inte =)

nej men allvarligt. hellre bra glidmedel och fläckar än tvärtom..

• Xite

NokGroda: Absolut! Men man kanske ska ta av sig finaste kjolen först. :)

• Nita

Hej, Jag blir valldigt torr fore min mens det har nagot med ph vardet att gora och hormonerna jag forsoker ata mycket yougurt det funkar faktiskt.

• Ei saa peitää

Hehe Nita. Jag är precis tvärtom väldigt blöt innan mens och väldigt torr alldeles när mensen är slut. Tänk så olika det kan vara. Kan tilläggas att jag käkar p-piller.

• 20åring

Yoghurt alltså? Värt att prova...

• pickolina

Skit i yoghurten och köp vitt vaselin på apoteket istället. Det har varit räddningen för mig, jag har inget problem vid sex men blir torr till och från ändå vilket gärna vill resultera i svamp osv. Vitt vaselin har räddat mig. Känner jag mig minsta torr eller öm så smörjer jag in mig och problemen försvinner direkt. Det fungerar även bra som glidmedel så testa det, kostar inte mycket och räcker i evighet.. :) -Det var för övrigt min gynekolog som ordinerade mig det.

• Frances

Jag har alltid varit ganska torr sa vi anvander alltid babyolja... MYCKET skonare!

• strikeapose

Har du provat Membrasin? Säljs i hälsokostbutiker.

Svar på tråden För torr.