• 20åring

För torr.

Jag har träffat en underbar kille, som en manlig version av mig, samma humor, samma intressen, och förövrigt otroligt snygg (lång, mörk) och hur gullig och snäll som helst. Nu till problemet:

När det gäller sex så går det inte så bra för mig. Är alldeles förr torr. Jag är upphetsad psykiskt men kroppen hänger liksom inte med. Detta är otroligt frustrerande. Jag gillar verkligen den här killen och vill att vi ska fungera bra ihop på alla sätt! Någon som vet en lösning? Har haft detta problem tidigare, med mitt ex, men jag trodde att det berodde på att jag inte kände tillräckligt för honom, det var i slutet av vårt förhållande. Men nu har jag som sagt träffat min drömkille, och så krånglar det så här. Vad ska jag göra?? Tacksam för svar!

• Svar på tråden För torr.
  • Jonnes brud

Ha inte så bråttom. Allt handlar inte om penetration. Prata med honom, se till att du inte känner några krav på dig, varken från dig själv eller honom. En kvinna behöver ofta långa förspel (kanske börjar redan på måndag morgon ), det är bara i filmer det går så fort och lätt, tror jag.

• 20åring

Nej, du har rätt, allt handlar inte om det. Får köra med riktigt långa förspel. Hoppas det hjälper, brukar det göra. Kanske är det så att jag är orolig att det ska gå snett(vilket det ju gjorde med mitt ex) att jag spänner mig och inte riktigt kan slappna av..

• snuttepuffan

Om du äter p-piller så kan det vara en biverkning från dem.

• 20åring

Jag äter inte P-piller, dock har jag en p-stav, implanon.. Kanske kan den vara boven??

• Ostbågen

Jag har också implanon och har tydligt märkt av samma problem som du har. Så visst kan det vara staven som är boven. Som många sagt här innan så är det lååånga förspel som gäller och massa glidmedel. Ha absolut inte sex om du inte är tillräckligt upphestad både fysikst och psyksikt! Har läst någonstans att det är lätt att utveckla vestibulit om man genomför samlag trots att man är för torr.
    Lycka till!

• 20åring

Usch då. Vestibulitet verkar inte så roligt... Har provat med glidmedel, ett vanligt (klick) från Apoteket. Men det var ingen höjdare. kändes bara kletigt...

Tack för alla svar!

• Ostbågen

Det är den vi använder och jag måste hålla med. Det känns bara klabbigt. Och är fruktansvärt avtändande att mitt i alltihopa gå ifrån sängen för att hämta glidmedlet...

Fick ett annat tips från min gynekolog också förresten. Apotekets intim tvål ska tydligen hjälpa om man lätt blir torr.

• melie

Jag har för mig att "klick" är vatten based men det finns andra glidmedel som är silikonbaserade som kan vara värda att testa. Så kolla i närmaste sexshop. Har själv inte testat men ska nog göra det då jag hört/läst mycket bra om dessa. Har samma problem som du trots att jag inte använder något hormonbaserat preventinmedel.

• pumpa

Kanske dum fråga:
    Men har ni verkligen långt, långt förspel med mycket smek?
    Vi hade liknande problem tidigare och körde väl lite för mycket "pang på". Funkar ibland men frugan gillar mer att bli smekt länge vilket gör att slidan vidgar sig och får bra med tid att fukta upp sig ordentligt. Är man tillräckligt uppvärmd och "öppen" gör ju själva "öppenheten" att inträde i våtmarkerna underlättas..

Men sen kan det säker finnas andra orsaker till ditt problem.

Har du talat med honom om saken?
    Lycka till med din nya snygging.

• Swing

Vi tycker att Klick (och andra vattenbaserade glidmedel) är urdåliga. Blir ett grynigt klister efter en stund.

Prova Pjur Eros Woman, det silikonbaserade (vit flaska med röd ring/text, 30 eller 100ml). Superbra! Har använt glidmedel i 27 år. Min make är välutrustad, glid behövs därför ganska ofta, lite beroende på var i menscykeln jag är. Det känns helt naturligt och inte alls avtändande. Är jätteglada att vi äntligen hittat ett så bra medel. Har den lilla på 30ml som reseförpackning.

VARNING: prova INTE deras vattenbaserade variant med grön ring, den gav bestående fula fläckar på all textil den kom i kontakt med! Har aldrig varit med om liknande. Blääh!

Det finns även en Pjur i svart flaska som vi inte provat. Enligt en expedit på Secrets/Afrodites apotek ska det "vara samma innehåll som i den vita, men den svarta flaskan ska attrahera män mer....." Eh??

Svar på tråden För torr.