Jag gick ner 11 kg på ca 1 1/2 månad med CB inför bröllopet. Hade då ca 30 kg övervikt som jag ville bli av med, och tänkte fortsätta efter bröllopet.
Måde dåligt av CB. Var konstant yr i en månad när jag gick på ren kur. Började äta lite kyckling och mager fisk samt sallad, tomat och gurka sedan och mådde då lite bättre. Men jag fick oförklarliga smärtor i fingrarna som jag inte förstod vad de berodde på (min mamma hade i åratal haft sådan värk, men det gick över när hon blev vegetarian för 5 år sedan).
Började äta mer inför bröllopet, så jag skulle klara av att äta bröllopsmiddagen, men jag ersatte fortfarande måltider med CB.
Efter bröllopet provade jag att komma igång med CB igen. 3 gånger under samma höst. Men jag gav upp. Ett par dagar efter det att jag satte igång (det hände varje gång), så kom nervsmärtorna i fingrarna tillbaka och min mage pallade det inte, utan jag fick världens magkatarr.
Vikten kröp långsamt men säkert tillbaka och några kilo därtill, fast jag fortfarande åt nyttigt.
Sedan blev jag gravid och gick upp 30 till!
Nu är jag på väg ner igen, men denna gång går jag hos koll hos läkare och dietist, jag har lagt om mina kost- och motionsvanor, samt får reductil som minskar aptiten och ökar förbränningen och mättnadskänslan.
Har kommit fram till att mina nervsmärtor kom från den höga proteinhalten i CB. Varje gång jag slutade med CB, så försvann värken inom en vecka. Men jag har aldrig hört om någon annan som haft just DET problemet med CB.
Aldrig mer att jag kör en pulverkur...
CB är bra för dem som vill gå ner några kilon snabbt för att komma i en klänning, men man får allt vara beredd på att kilona kommer tillbaka.
Och varje gång man går ner så snabbt och på ett sådant sätt så gör man kroppen en otjänst. Kroppens insulin-/sockerbalans rubbas rejält och det gör att man ofta lägger på sig ännu mer när man bantat. Synd bara att jag lärde mig det efter CB...