• EPJE

fler långa brudar? Tips på platta skor???

Hej alla långa brudar!

Jag är på jakt efter ett par cremefärgade bröllopsskor, men det får inte vara någon klack alls. Jag menar verkligen ingen klack!
    Är det någon som har några tips? Har kollat runt här i Norrköping, men antar att jag får bege mig till Stockholm, någon som vet var jag ska leta?

• Svar på tråden fler långa brudar? Tips på platta skor???
  • Brud aug 2005

Anna73,
    Då gör jag ett försök med Anna och hör om hon vet hur stora storlekar dem har på Zara och Mango??

• Joanna Axelsson

Jag är 180 lång & har 41 i skor. Gifte mig för en månad sedan (underbart!!) Köpte ett par vita snygga "lemsandaler" som jag även har användning av under hela sommaren, klockrent! 500 spänn på Scorett, perfekt!
    Kolla på scorett.se & gå viadre in på /kollektion/scorett woman/ballerina

Jag köpte dock inte de i guld, utan vita som sagt. Lycka till!

• EPJE

Joanna!
    Ja, det finns ju faktiskt ganska många skor i affärerna som fungerar! Vet flera som gift sig i flipflop! Men jag gifter mig i oktober...
    Ska ut på jakt, det börjar bli dax eftersom de tar in höstskor i butikerna nu!
    Hoppas att ditt bröllop var underbart! Längtar...

• Anna73

Hejsan - tillbaka igen efter en tur på Zara faktiskt!

Jag har köpt flera byxor på Zara, och de är faktiskt "bara" långa, inte breda också (alltså inte så som svenska storlekar kan vara). Jag är 182 cm och väger runt 58, så för mig har det alltid varit ett problem att hitta långa byxor som inte är för breda. Men på Zara går det! Dock är det spanska storlekar som kan vara små, så ibland får man ta en storlek större än vanligt. Men de finns upp till åtminstone stl 44 och 46.

De gör också jättelånga ärmar på kavajer o dyl, så det kan jag också rekommendera! Jag har köpt flera kostymer där t ex. På Mango har jag bara köpt toppar (som har långa ärmar), men har hört att också de har långa ben på sina byxor.

Hoppas detta hjälpte!

• EPJE

Justina!
    Måste ha missat ditt sista inlägg, såg det nu! Tror att det kom samtidigt som ett annat!
    Din längd i jämförelse med din mans verkar stämma rätt bra med min och min m2b. Om jag hittar ett par platta skor och han har sina "finskor" så blir vi jämnlånga! Får nog ha utsläppt hår så att jag inte bygger på på höjden!
    Vet precis vad du menar med byxor, men jag tror att fördelarna överväger!
    Ha en skön sommar!

• Aprilia

Hej

Jag är oxå lång (184 cm), och smal, och har som er andra problem att hitta kläder som räcker till på längden. Ska till Sthlm om en vecka och blev nu väldigt sugen på att kolla in den här butiken/kedjan Zara som ni säger har långa byxor och långa ärmar på kavajer. Så finns det någon som kan tala om för mig var butiken ligger? Hur tar man sig enklast dit, tunnelbana, buss, vilken station är närmast?

Tacksam för svar då jag inte hittar i Sthlm alls!

• johansson

Aprilia:
    Norrmalmstorg/Hamngatan. Närmsta t-bana är Centralen (uppgång Sergels Torg) alt Kungsträdgården.
    Massa bussar stannar vid Norrmalmstorg.

• Nyfniken

Jag såg en brud som hade balettskor (ej med tåhätta, om det är så det kallas) på sig! De är gjorda i skinn och jätte sköna. De finns i flera färger och det är jättegulligt och bekvämt!! Man kan själv sy fast sidenband som man knyter så högt upp man tycker är fint.
    Finns i dansbutiker.
    Lycka till!

• Aprilia

Tack johansson för svar!
    Det blir ett besök i butiken när vi åker upp till Sthlm!

• Aprilia

Jihoooo jag har hittat mina bröllopsskor, billiga dessutom!!
    Har varit i Sthlm o Gbg i säkert 25 skoaffärer och letat enkla vita/ivory ballerinaskor i stl 41 men ej hittat några. Så idag gick jag in på scorett i Gbg och hittade just detta-för 200 kr !!!

Dessutom var jag inne i butiken Zara som jag fick tips på i den här tråden och vilken känsla att kunna gå runt och plocka byxor som ALLA passade på längden! Var dock lite svårt att få dem att passa i midjan, men jag hittade ett par iallafall.

Lycka till alla långa brudar, ville bara dela med mig av min lycka över mina nyinköpta skor :)

• Miss Niles

Har oxå lyckats hitta mina skor! Är så glad. Råkade få syn på dom förra veckan när vi var i Helsingör. De kostade endast 130 sek super!!!

Svar på tråden fler långa brudar? Tips på platta skor???