• EPJE

fler långa brudar? Tips på platta skor???

Hej alla långa brudar!

Jag är på jakt efter ett par cremefärgade bröllopsskor, men det får inte vara någon klack alls. Jag menar verkligen ingen klack!
    Är det någon som har några tips? Har kollat runt här i Norrköping, men antar att jag får bege mig till Stockholm, någon som vet var jag ska leta?

• Svar på tråden fler långa brudar? Tips på platta skor???
  • EPJE

Justina!

Stämmer bra! Jag har 41-42. Oftast finns det 41 i affärerna men man är ju helt klart begränsad! Vilket jättebra tips, den affären har jag faktiskt inte hört talas om tidigare! På hemsidan ser det ju ut som om de har en hel del faktiskt!
    Tack!

• Justina

Dom är i dyraste laget för min ekonomi men vad ska man göra!
    Jag är också 185 cm lång och har 42 i skor. Fick en storlek större för varje barn jag fött dvs 2 stycken. Bävar inför att skaffa ett eventuellt tredje barn men man får väl ta det!

• moan

Tänk på att balettskorna från Remember When är små i storlekarna. Jag har ganska stora fötter så jag köpte största storleken, men de var för små också (hur stora fötter har man då? :))

• moan

Jag tror att störta storleken var 42, men det kanske finns större om man kontaktar dom per telefon istället för att köpa över nätet.
    Mina fötter är breda också och balettskor är ganska smala upptäckte jag.

• EPJE

Justina!
    oJ, Hur ska det då gå för mig som inte har fött ett enda barn än!!!
    Efter bröllopet har vi också tänkt börja producera... Jag kanske blir framtida stamkund i affären!!!
    Men även om vi har stora fötter; visst är det underbart att vara lång!!??

• Brud aug 2005

EPJE,
    såg att du brukade handla på Mango och Zara, hur har dem det med storlekar? Jag är också väldigt lång, men även ganska grov så jag behöver stora storlekar!

• EPJE

moan, vilken storlek har du egentligen? För den största storleken på nätet var 43. Då kanske de skulle vara för små för mig som har 41-42!? Det är nog bäst att prata med dem innan man beställer!

• moan

Jag har 41-42, beror på skorna eftersom mina fötter är breda. Ja, det är nog bäst att du pratar med dom. Jag skickade tillbaka mina skor, så Remember when var kanske inte något bra tips för oss med stora storlekar

• EPJE

Brud aug 2005,
    Jag har nog mest handlat toppar, linnen och en klänning på Zara. Och då är storleken inte ett lika stort problem för mig, men enligt Anna73 har de affärerna urlång byxor! Och min erfarenhet är att har de långa byxor så är de ofta lite bredare också. Det brukar vara ett problem för min djupa svank. När jag väl hittar ett par långa byxor så är de för stora i midjan! Så då är skärp ett måste!
    Jag har inga byxor från Mango heller,men ska nog ta mig en titt...
    Det blev inte så många tips från mig...

• Justina

EPJE;
    Har du tur så växer inte dina fötter alls!
    Jag hade verkligen inte räknat med det, det var som en smärre chock när man insåg att mina gamla skor kommer aldrig gå på mina nya, svullna, tjocka, breda fötter...Buhää. Men nu har jag kommit över det, tur man håller sig till samma man som är van vid ens (inte längre så snygga) fötter.
    Jag trivs också mycket bra med min längd. Min "man" har dock lite komplex då jag alltid blir liiite längre än honom med skor på. Han vill inte erkänna det men jag är nog en eller två cm längre än honom även i strumplästen.
    Probelet är att byxor och sånt kan vara så frustrerande att hitta. Ibland kan jag bli galen på det men fördelen är när man ex. åker tunnelbana på morgonen att man är huvudet längre än de flesta andra så man kommer över dofterna av nyrökta cigaretter och kaffe .

Lycka till med bebisverkstaden förresten, hoppas det tar sig snabbt och att ni har en liten till nästa sommar!

Svar på tråden fler långa brudar? Tips på platta skor???