Vad skrev ni i era TACKKORT???
Vi har försökt skriva personligt till alla vid alla större händelser, även om man blir lite trött, och känner att man upprepar sig. Men om ens gäster har lagt tid, pengar och tankemöda på att välja en present som de hoppas att vi uppskattar, då kan vi faktiskt ta och lägga en tiondel av pengarna och en femtedel av tiden det tagit dem, på att skapa ett vackert tackkort.
Alltså: handskrivet, snyggt centrerad text, bästa pennan, personligt tack för namngiven present, individuella formuleringar, och sen skriver man inte mer än tio kort om dagen, för annars blir handstilen så slängig och ful i de sista korten.
Hittar jag en bra formulering kan jag återanvända den, men inte till folk där det finns en risk att de ser varandras tackkort och kan jämföra.
Det misstag jag gjorde efter bröllopet var att jag skrev fel i de första tackkorten till dem som skickat present/telegram men som inte var närvarande, jag kom på efter ett tag att det inte var uppvaktningen jag skulle tacka för, utan vänligheten att uppmärksamma vår stora dag. Fast då var det lite svårare att formulera sig utan att det blev krystat, och bra mycket svårare att variera sig.