16 juli
Fler som ska gifta sig 16 juli? Bara kul att höra vad ni har kvar att göra? Hur kommer ni göra för att stressa av kvällen innan, känns som jag aldrig kommer sova den natten!!
Fler som ska gifta sig 16 juli? Bara kul att höra vad ni har kvar att göra? Hur kommer ni göra för att stressa av kvällen innan, känns som jag aldrig kommer sova den natten!!
Ja, den 16 juli smäller det för vår del också.
Kvar att fixa är köpa tiara, cigarrer, besöka festlokalen, göra en provuppsättning hos frisören, hämta klänningen och printa fest- och vigselproram. Sen kommer jag inte på mer för tillfället. Helt otroligt!
jag har kvar att fixa noter till kantorn, klänningen är hos sömmerksan, har ingen solist, vi ska laga maten själva, vin å öl å wiskey på bolaget å cigarrer(tack!) å... göta petter va mycket d är kvar!
sova? skojjaru! jag har så mycket att göra dan innan så jag kommer att stupa i säng! :D
Hej 16 juli brudar!
Kul att se hur långt ni kommit, ligger ungefär samma i schema som er andra. Tycker bara det är så jobbigt att inte kunna trycka programmet klart, tänker vänta till sista veckan om ifall någon avbokar, orkar inte göra om det då! Idag köpte vi drickat till fördrinken, så matmässigt är det bara alkoholfritt och snacks kvar att fixa. Lycka till med den fortsatta planeringen!
här är en till som gifter sig den 16 juli.
har det mesta fixat, det som är kvar är vigselprogram och meny. musiken ska vi bränna också. sedan är det bara småsaker kvar.
hälften av våra gäster kommer från annan stad, så kvällen innan ska våra familjer träffas för en grillkväll. det kommer nog skingra tankarna en del.
men senare på natten blir det nog inte så lätt att sova....
En fråga kring vigselprogramen: Har ni stämt av med prästen i vilken ordning allt kommer och vad de olika momenten kallas, så att ni får rätt ordning i programmen?
Vi gifter oss också den 16 juli!
Det är så svårt att ta tag i det där sista liksom. Kommer inte igång. Och det är inte för att vi inte har tid då vi är ledig hela (!) sommaren. Jag vill träffa de på restaurangen en sista gång först och göra helt klart med hur borden ska stå och så där.
Det vi har kvar är ungefär samma som ni
sy upp min klänning lite grann
Sy klart min blivandes väst
Ev köpa ny kostym till honom. (Själv skulle jag ha panik om mina kläder inte var spikade)
Gå in mina skor
Bränna skivor till festen
Göra klart festprogram och vigselprogram
Bordsplaceringen
Det känns som om vi kommer att hinna utan stress, vilken är väldigt skönt
Också en 16 juliare!
Har kvar:
- Bordsplacering
- Skriva gäst-beskrivningar och printa upp dem i meny/fest-program
- Printa ut kyrko-programmet
- bestämma in/ut marsch med kantorn
- en sista klännings-check den 5e, hämtar den sedan den 12e. fast jag vet nu att den nästan är klar eftersom jag hade min sista provning förra veckan.
och sedan tror jag det är allt!!
Nu skall jag bara göra lite manikyrar och ansiktsbehandlingar och lyxa till mig!
Jo Br.OL.LO.P, jag mailade kyrko-programmet till prästen idag (hon är så high tech vår prälle...!) så att hon kan korrigera etc.
En till kommer här.. Känns som jag har massor kvar att göra. var dock ockh köpte små presenter till dem som ska hjälpa till vid välkomstdrinken, med serveringen och ´sjunga i kyrkan idag. Kvar att göra är:
- skriva ut festprogram och kopiera upp det. Ligger klart i datorn.
- Lämna in min ring för gravyr.
- Sy upp min klänning lite.
- handla snacks och alkoholfritt.
- Kolla festlokalen en sista gång och provställa borden så att det ser bra ut. Är inte riktigt klar med hur jag ska dekorera borden.
- Köpa skor till mellansonen och örhängen till dottern.
- Bränna skivor till festen. (sambons uppgift)
Sen så ska jag ju göra en provuppsättning och fixa naglarna förstås.
Ja det känns som jag har koll men det är många småsaker kvar att fixa.
Lycka till alla ni andra och glöm inte att sova och äta så att ni orkar på den stora dagen...
Kram en lätt stressad Tuvali