16 juli
Fler som ska gifta sig 16 juli? Bara kul att höra vad ni har kvar att göra? Hur kommer ni göra för att stressa av kvällen innan, känns som jag aldrig kommer sova den natten!!
Fler som ska gifta sig 16 juli? Bara kul att höra vad ni har kvar att göra? Hur kommer ni göra för att stressa av kvällen innan, känns som jag aldrig kommer sova den natten!!
Hur går det för er alla? Har ni fullt upp med det sista nu?
Idag har jag gjort klart framsidan till festprogrammet och även börjat på små askar som ska stå vid varje plats med en liten godbit i.
Ska till festlokalen imorgon och provställa borden så att det ser bra ut.
jag gifter mig också 16 juli...det e ju såååå näraaaa...måste fixa bordsplaceringen...festprogram...hmmm ja det e det som är kvar..:D
Hej brudar!
Jag är så lättad idag för jag har varit hos frisören och bestämt frisyr nu, jätteskönt, det blir lite uppsatt och lite utsläppt med tiara, och pärlor på nålar och i slinga, blir nog bra. Läste att några har gästpresentation och cd-bränning kvar, tips: sätt igång, för oss var det det som tog längst tid, menar inte att stressa er, men... har nån av er blivit hippad än? Känns som det borde bli av denna helg, pirrigt. Ha en go helg!
Jag gifter mig också den 16 juli och har det mesta klart. Sk skriva ut placeringskorten och vigselprogrammet, samt göra ett "festprogram" - som egentligen bara innehåller menyn och en presentation av gästerna m.m. Vi blir sammanlagt 19 personer inklusive oss. Det jag oroar mig mest för är att inte ska hinna/orka/vilja göra alla runtomkringgrejer. Min son kommer den 12:e, den 15:e kommer min bror, hans vän och son och min bästa vän och jag tänkte förbereda så mycket jag kan av mat för alla dagar (allihop åker hem den 18:e). Som tur är det bara min son som bor hos oss. Jag måste baka lite kaffebröd och dessutom fyller jag 50 år, så vi ska fira det på söndagen. Ojojoj! Men jag ser ändå framemot det här
Var och provade klänningen med underkjol idag. Så skönt jag behöver inte lägga upp den någonting. Den satt perfekt och jag känner mig så vacker i den. Sen lämnade jag in min ring på gravyr och guldsmeden gjorde det på en timme medan vi var och åt middag. Så nu är det också klart. Som tur var så var vi och provställde borden i festlokalen idag. Platserna stämde inte med den placeringen vi hade gjort. Men nu är det perfekt. Det känns som om det går åt rätt håll.
idag har jag fixat solist!
bara en gäst kvar som inte osat - en strulpelle...
resten klart, sola nu medans d är *nynnar* fint vääääder...
man vill ju vara lite brun, annars blir ju inte korten bra...
Vi lämnade in våa ringar på putsning och glänsning igår. Det känns så himla tomt på fingret! Alldeles naket!
Får inte tillbaka dem föräns fyra dagar före bröllopet!
Bordsplaceringen blev klar igår!!! phew!
Fast på den punkten, vi har nämligen hittat motsägande uppgifter. Skall jag, bruden alltså, sitta till höger om min far så att han har mig till bordet och min man min mor. Eller skall jag sittta till höger om min man? Hmmmm...
Nu är snart gäst-beskrivningarna klara också, och kyrkoprogrammet! 2 veckor kvar töser!
Sannitje: det stämmer, du ska sitta till höger om din man, ha din far på andra sidan och din man ska ha din mor på sin andra sida, skittråkigt tycker jag hade gärna haft bästa väninnan jämte mig, men men, för familjefridens skull får man väl pleasa dem!
Vi har brutit mot alla bordplaceringsregler. Jag sitter på min mans vänstra sida och bredvid mig sitter toastmastern och sen min mamma.... Knasigt men det är så vi vill ha det.