• cicsi

Festlokal Skanör/Falsterbo/Höllviken???

Vi ska gifta oss i augusti 2006 i Falsterbo kyrka och letar nu festlokal i närheten.Vi kommer att vara ca 70 pers.
    Finns det ngn lokal där man kan ta med egen mat och dryck????
    Är det ngn som haft festen på falsterbogolfklubb??

• Svar på tråden Festlokal Skanör/Falsterbo/Höllviken???
  • kanon

Hej Cicsi

Jag har varit på bröllop där 2 gånger, det har varit lika bra båda gångerna. Personalen som inte var densamma båda gångerna (1 år emellan)var mkt trevlig. Det var också väldigt skönt att man lätt kunde gå ut och lufta sig, tyckte också att stämmningen var väldigt intim. Bra val enligt mig. Hoppas du hittar det du söker.

• Buppi

Drömmen för mig hade varit att gifta mig i Skanör, men kunde inte hitta någon festlokal för 80 pers där man kunde ta med sig mat+vin+sprit själv. Vi vill undvika för mycket transporter under dagen, så vi gav upp och tittar efter andra alternativ istället. Det ultimata hade varit vigsel i Skanörs kyrka och sedan fest på hotell Gässlingen, men dels var det alldeles för dyrt för vår budget, och dels var det fullbokat hela nästa sommar!

• Buppi

Förresten, kom på ett alternativ till dig kanske. En kompis till mig hade sin bröllopsfest på Söderslätts bygdegård. Ligger lite trist vid en stor väg, men det var en fin lokal inuti och de fick ta med sig egen dryck. Tror att de anlitade en kock som "hörde till" bygdegården. Perfekt för 60-70 gäster, kanske lite fler.

• cicsi

Tack för era tips!

Vi var på Falsterbo golfklubb i helgen och tittade men den känns lite mörk. Så nu är jag väldigt tveksam. Gässlingen är ju det optimala men jag intämmer med dig Buppi att det är för dyrt. Buppi, vart valde ni att gifta er?

• Soon to be

Dövhemmet på Gamleväg i Höllviken, kanske?

• sjd

Söderslätts bygdegård kan ha upp till 120 sittande enligt han som håller i den.
    Vi ska vara där i november och har fått jättebra service änsålänge.
    Trafiken ute på vägen kan då och då vara ganska trist, men en lördagkväll som jag antar att ni ska ha bröllopet, är det inte så mycket.
    Inne hör man inte trafiken, jag har varit där under rusningstid och det var inga som helst problem med det.

Den ligger på väg ner mot Trelleborg, ganska snart efter avfarten mot Näset.

• sjd

Glömde, det finns en hemsida men den är inte uppdaterad. Det enda som egentligen gäller på den är telefonnummer till Jan, som håller i det. www.sydfest.nu är adressen.
    Ett tips: Om ni är intresserade ta då kontakt ganska snabbt för jag vet nu att han har i stort sett alla helger hela denna sommaren uppbokade.

• Buppi

Cicsi,
    Förhandlingar pågår fortfarande... vi tittar på Österlen och i Boden där min sambo kommer från. Ikväll ska vi ha stor diskussion med plus- och minuslistor för att bestämma var vi ska vara.

• ikea2

cicsi
    vi ska gifta oss i Falsterbo kyrka om ca 3 veckor (13:e augusti). Vi har kollat runt på rätt många lokaler nere på näset och fastnade tillslut för Ljunghusens GK. Förvisso får man inte ta med egen mat/sprit men de lagar fantastiskt god mat (var och provåt i helgen) och utsikten över golfbanan och havet är fin.
    Testa Badhytten i skanörs hamn, ny och fräsch restaurang. Skanörs gästis kanske kan vara ett alternativ?
    lycka till

• Bröllop!2006

ikea2

Vad kul med ljunghusen, har varit där mycket och ätit. Väldigt god mat. Vi har inte fråga Jonas ännu, men vad tar de ut för pris per kuvert? Hur många kan man vara och hur länge får man vara i lokalen? Tar de ut någon lokalhyra?

Spännande och hör om er dag. Grattis i förskott!

Svar på tråden Festlokal Skanör/Falsterbo/Höllviken???