• lillnickan

I September blir det av...

Närmare bestämt den 17 sept...

• Svar på tråden I September blir det av...
  • Nessii

Den 24/9 för min del o det är mycket som ska ordnas. Men jag känner att det är lugnt ändå. jag jobbar som bäst under stress.. *ler*

Nessii

• Nessii

Näähää mitt bröllop blir inte av i september, det blev framflyttat en vecka... till den 1/10 så då får jag inte vara med på denna tråd någe mer.. Men lycka till allihopa.

• Emmalisa

Här är en till som gifter sig den 10/9. Bara 7 veckor kvar nu flickor!

Vore kul att följa er andra som gifter sig i september - kanske få lite tips och vara nervösa ihop...

• Raz

24 september blir det för vår del! Det är för långt dit, tycker jag. Idag har jag bestämt hur min vigselring ska se ut. Det blev mycket bättre än vad jag trodde från början !

• Aphrodite

Hej Anne på Grönkulla och ni andra!

Va kul med en till som slår till den 24/9! Jag har inte sett till någon annan med det datumet. Hur går det för dig? Hur långt har du kommit?

Själv är jag nere på detaljnivå i alla fall, idag har jag dock varit lite hypernervös över allting. Vet ej riktigt varför. Suttit med vigselprogrammet hela eftermiddagen och det blev jättefint, har skrivit ut det som "kladd", men alltid är det nåt som strular. Jag visste inte kantorns namn och när man ringer församlingen är det stängt...Sen bekymrar jag mig över hur det ska gå med solosången. Kantorn ska spela piano till sången, men han/hon sitter ju "där uppe" och spelar orgel, ska hon/han pinna ner och fram till pianot framme vid altaret på en given signal eller hur ska det gå till? Det ser ju dumt ut. Och tänk om kantorn behöver noterna till sångerna lite i förväg? Prästen får jag inte tag på för hon gick på semester direkt efter vårt vigselsamtal i fredags! Så nu kan jag inte slutföra moment vigselprogram på fyra långa veckor...

Sen har jag en massa frågor till gästiset där middagen ska hållas och där har varit stängt i flera veckor! Bröööl! Det känns som om hela planeringen står helt stilla nu och det har jag inte tid med! Eller lust med

• anne på grönkulla

Jag har faktiskt inte heller sett någon förut som gifter sig den 24 sept!

Jodå, det går bra - just nu är vi inne i en lugnare period med i augusti blir det mer att göra med det. Vi har ett litet bröllop där vi åker bort med våra närmaste så den mesta planeringen går åt till resan. Men snart måste vi nog ta tag i utformningen av själva vigseln. Det mesta grovjobbet med resan är gjort men lite detaljer måste fortfarande finslipas.

• Maja-Lisa

En till 17e septembare... nu är man inne på finliret....

• Raz

Vi gifter oss borgerligt, så det har varit lite bök med att skaffa vigsellokal. Men allt det är fixat och vigselförrättare och körsång är ordnad. Klänning är köpt, ringen (nästan) ordnad, bilen är bokad och festlokal likaså.

Vad som behövs göras är en himla massa annat :-/. Fästmannens kläder, hela vigselceremonin i detalj, stråkkvartettmusik (kvartetten så gott som fixad dock), hårsmycken, brudbukett, meny och allt annat pill . Men det ska ordna sig - det är långt kvar till 24/9 .

• Babo

också 24/9! Nu är det många som har stängt och jag har också tagit det riktigt lugnt efter att inbjudningarna skickades ut. Inga kläder är t.ex. bestämda! Vi ska försöka med utomhusvigsel men måste alltså ha en bra plan B också utifall höststormarna dragit in...

Svar på tråden I September blir det av...