• lillnickan

I September blir det av...

Närmare bestämt den 17 sept...

• Svar på tråden I September blir det av...
  • Chrisan

Vi gifter oss 3:e september...börjar bli lite nervös faktiskt...vet inte riktigt vad jag ska ta tag i...min "to do list" är mest full 2-3 veckor innan....så nu är det ju då inte så mkt jag kan göra...
    festprogram klara för utskrift
    klänning under tillverkning
    placering ska vi göra under semestern
    träffa präst under semestern
    vigselprogram göras ef semester när vi träffat prästen
    solisterna skall öva med kantorn samma dag fast på förmiddagen
    vi ska träffa restaurangen på semestern...
    spellistan har vi "laddat" ned men skall bestämma ordningen på den på semestern...
    ja, det är väl ungefär det...
    vad mer bör man göra??

• Mattea

Hej, Vi gifter oss 28 sept och nu börjar jag bli lite nervös över allt som ska ordnas... Vilken bröllopsvals ska vi ha? In- och utmarch (gitarrspel, utomhusvigsel)? Låtlista till festen?
    Jättekul med en tråd för septemberbrudar, spännande att se hur man ligger till i sin planering! Anne på Grönkulla, var ska ni gifta er? Vi ska också gifta oss utomlands och vi tar med oss lite folk, svårt att ha "detaljkoll" hemifrån...

• Emma W

En till här, den 10 september!

Har faktiskt inte varit så nervös hittills, men nu börjar fjärilarna komma... Kul att vi är några stycken här! Visst tror vi på kanon-väder hela september ut?

• nannipanni

Hej på er!
    Vi har också den 17 som vårat datum.

Och Emma W - självklart ska vi ha bra väder hela september!

• ms_krudd

jag ska oxå gifta mig den 17 september och vill oxå att det ska vara bra väder. men det känns inte som det idag. slutar det någonsin regna......

• Maja-Lisa

Man kommer inte ifrån att vädret spelar en viktig roll just för att man kan röra sig helt fritt utan att vara rädd för både frisyr och klänning. Sedan kan man få många vackra bilder utomhus om det inte regnar - det är också ett plus i kanten.
    Men vi kan alltid hoppas att september blir den soliga månaden i år! Eller var det kanske juni som var det???

• Emmalisa

Emma W:

Gifter oss den 10 september vi också! Med tanke på hur extremt konstigt, regnigt och kallt väder det har varit de senaste veckorna, så MÅSTE det ju bli KANONFINT i september, eller var tror ni alla septemberflickor!?

• ottis

vi gifter oss 3 sep , självklart blir det sol och varmt! gud va man längtar nu ,det kommer att kännas SÅ tomt när bröllopet är över....

• anne på grönkulla

Sorry, såg först nu att det var en fråga till mig... Vi gifter oss på bröllopsresan till Egypten! Och visst är det svårt att ha den sortesn detljkoll på dagen som många verkar vilja ha, men vi har nog lagt mer planeringskrut och pengar på resan som helhet än på själva bröllopsdagen.

• lillnickan

Ja, nu är det riktigt nära.....
    Hur ligger ni till i planeringen? Jag har fått hjärnsläpp och jag vet ingenting längre.... det enda jag är säker på är kläderna, kyrkan lokalen, bandet, ringarna är best och ska hämtas en vecka innan.... Det största problemet är maten.... Vet ej vad jag ska göra, hade tänkt kallskuren buffé... Jag har inte börjat m nå vigsel program el festprogram, bordsplacering har jag nästan gjort klart men det var svårare än jag trodde. Jaja vad är väll en bal på slottet....

• ms_krudd

lillnickan
    det låter som att du har en del kvar att göra. vi har lejt bort vårat festprogram till vårat värdpar och vigselprogramet är på tryckning. Vi ska har buffe så det mesta är under koll med maten, men det känns ändå som att mna har lite hjärnsläpp. när i september gifter du dig ??

• Engla

Vill bara önska alla september-brudar lycka till!!! Vi skulle ha gift oss den 17/9 men ett litet pyre har oplanerat flyttat in i min mage så vi väljer att skjuta på bröllopet men det var ett svårt beslut!
    Kommer känna mig lite halvdeppig den 17:e men det är bara att ta nya tag och planera in ett nytt datum!

Så än en gång, lycka till och hoppas ni får underbara bröllop!

• ms_krudd

grattis till den lilla. och lycka till med planeringen. just nu känns det osm om jag hade behöv lite mer tid att planera.

Svar på tråden I September blir det av...