• AlmoustMrs

Brud i Höst/Vinter ?

Tycker det är dåligt med vinterbrudar på BT?! El så har jag missat någon tråd..
    Skulle vara intressant att höra hur långt ni kommit med arrangemanget

1. När ska ni gifta er?
    2. Har ni något färgtema?
    3. Psalmer
    4. Solo/CD musik i kyrkan?
    5. Klänningen och buketten?
    6. Fest/mottagning ( antal gäster )?
    7. Budget ( sponsrade av föräldrar el inte)?

Vi behöver nog alla lite extra ideer!!!

• Svar på tråden Brud i Höst/Vinter ?
  • Månalisa

Vi åker dan efter, alltså den 4/12 och ska vara borta i två veckor. Vi bestämde faktiskt resedatumet först och anpassade bröllopsdatumet efter det eftersom vi ville åka med en gång. Vi har bokat biljetter till Bangkok å stannar där i tre nätter i en juniorsvit på ett lyxigare hotell. Sedan tänkte vi ta en buss och åka söderut. Vi har läst om ett par öar som ligger utanför Ranong, en bit norr om Khao Lak på västkusten. De ska ha klarat sig bra efter tsunamin och vara lugna, inga partyöar direkt. Jag vill ha både sightseeing och aktiviteter+lugn å ro på en strand. Kenya låter ju toppen! Finns det möjligheter till safari eller liknande då?

• Is-prinsessan

Ja, både safari och sol och bad. Och det är precis vad vi har sagt vi vill ha. Inte så mycket party, utan lugn och ro och tid för varandra. Åh vad jag längtar nu när jag tänker på det!!

Men som sagt, det är nog bra att ha möjlighet till förflyttnings också, för det blir nog segt att bara vara still på samma ställe hela tiden.

Min m2b är väldigt hemmakär och julförtjust så vi sa att vi åker efter jul, för han kan inte tänka sig att fira jul någonstans där det är varmt och palmer :-P

• Månalisa

Jag är också noga med att vara hemma på jul så det var en förutsättning när vi bokade! :)
    Visst längtar man! Det går lite olika perioder vad jag tänker på mest, ett tag surfade jag enbart på thailandssidor medans jag nu är inne mer på bröllopsdetaljer. Vi hade inte tänkt att ha så stort bröllop utan väldigt enkelt. Men det växer hela tiden och jag blir mer och mer noggrann med detaljer, vet inte riktigt hur detta ska sluta. Jag har väl utvecklats till en riktigt bridezilla innan det här är över! :)

• Is-prinsessan

Haha! Jo, jag är rädd för att jag hamnar i Bridezilla-träsket jag med!!

Jag har faktiskt väldigt svårt att veta vart jag ska börja, så det blir nästan ingenting alls. Tror jag behöver fokusera på en sak i taget för att något ska bli klart. Just nu är det resan och klänningen som ligger främst. Om jag ska beställa en klänning är det dags att jag göra det snart :-S Och jag kan inte bestämma om jag ska beställa den som är nästan perfekt eller chansa på att sy upp den istället!!! Hmmm så svårt!

Hur stort bröllop ska ni ha nu då?

• Månalisa

Vi blir ca 40 personer så det är fortfarande inte så många. Å det får räcka där, det blir närmaste familjen och de kompisar som vi umgås mest med. Börjar vi bjuda släktingar så tar det aldrig slut får min släkt är stoor! Vi lägger det mesta av våra pengar på resan å så bidrar våra snälla föräldrar till själva festen.
    Vad har du tittat på för klänning? Har du någon bild?

• Is-prinsessan

Här finns en bild på klänningen:
    www.margaretlee.co.uk/
    Gå in på femte och sista sidan. Och så är det den klänningen där överdelen har röda detaljer.
    Det jag är osäker på är kjolen. Den är jättefin, men egentligen skulle jag vilja ha en som inte är så vid. Så det jag funderar på nu är att låta någon sy överdelen och köpa en kjol från NIXA, alternativt sy upp alltihop.
    Eller så köper jag hela klänningen som det är. Kjolen är fin, men kanske inte så praktisk

• Månalisa

Jättefin! Tycker det är snyggt med lite färg! Ska också försöka få in det i min klänning, dels på underkjolen som ska sticka fram och ev någon mer detalj på klänningen.
    Tycker det är fint med vidd, lite prinsessigt, men jag är ganska liten och försvinner i det så jag har bestämt mig för en sjöjungfrumodell.

• Is-prinsessan

Tack!!
    Vilken färg ska du försöka pyssla in? Jag är egentligen ingen "röd" tjej, utan mer svag för pastellfärger, men den känns mer och mer rätt. Men som sagt, jag har funderingar på om jag skulle ha en smal kjol till istället, men det kanske blir för krångligt. Jag vet inte. Den stora kjolen är fin, jättefin. Men kanske inte fullt så praktisk bara!

Visst är det härligt med föräldrar som vill hjälpa till? Våra föräldrar är lika underbara som era!

• Månalisa

Jag tänkte försöka med något guld- eller bronsaktigt. Vill ha en varm färg.
    Visst är det underbart med generösa föräldrar! Vi hade ju som sagt inte tänkt å lägga så mycket krut på själva bröllopet men mamma ville väldigt gärna se sin dotter i en fin brudklänning, å det tackar jag ju inte nej till! Sen erbjöd sig min blivande svärfar och min pappa å fixa mat å dryck så det blir egentligen inte så mycket kvar sen. Eller en del blir det ju, men mest småplock som jag tror att vi fixar om vi sprider utgifterna lite.
    Ni skulle ha ganska stor fest va?

• Is-prinsessan

Ja, det blir ca 120 bjudna. Men vi har också bekanta som kan fixa maten, och vi har också bestämt oss för att inte bjuda på vin till maten eftersom min m2b inte är så förtjust i vin, och jag har några i släkten som är typ militanta nykterister, okej kanske inte riktigt så allvarligt. Men nästan.
    Men detta gör ju att vi kan bjuda fler helt klart! Och det är ju roligt.

Vi har inte heller hyrt någon särskilt flådig lokal, en bygdgegård. Och som sagt, generösa föräldrar.

Guld och brons låter verkligen jätte jättefint!!! Särskilt på vintern så här tycker jag det är extra kul!

Svar på tråden Brud i Höst/Vinter ?