• AlmoustMrs

Brud i Höst/Vinter ?

Tycker det är dåligt med vinterbrudar på BT?! El så har jag missat någon tråd..
    Skulle vara intressant att höra hur långt ni kommit med arrangemanget

1. När ska ni gifta er?
    2. Har ni något färgtema?
    3. Psalmer
    4. Solo/CD musik i kyrkan?
    5. Klänningen och buketten?
    6. Fest/mottagning ( antal gäster )?
    7. Budget ( sponsrade av föräldrar el inte)?

Vi behöver nog alla lite extra ideer!!!

• Svar på tråden Brud i Höst/Vinter ?
  • Karin78

1. 19 November
    2. Olivgrönt
    3. Nja, jag spånar på det
    4. En kille tillfrågad. Han funderar som mest.
    5. Beställt hem ett mönster. Får se om det blir det. Svärmor och mor ska sy.
    6. mottagning 75-100 pers. Sedan fest 35 pers.
    7. Vi tänkte bidra med hälften var till vigsel och fest. det blir ca 30 000 (jag pluggar så gissa var sommarjobbspengarna går...)Ringen och resan betalar han lite mer för (han jobbar) så det ingår inte riktigt i den gemensamma budgeten, dock är vår strävan att så mycket som möjligt av detta ska täckas in av budget.
    Inte sponsrade än vad vi vet men maten kommer vara "hemma jagad" (älgstek).

• Månalisa

1. När ska ni gifta er?
    3 december

grönt och guld

3. Psalmer
    vet ej ännu

ej bestämt, funderar på att fråga en kompis.

ska sy upp klänning efter sommaren. sjöjunfrumodell med halterneck. har ej bestämt bukett.

ca 40 personer på middag/fest

ca 20 000 å vi får sponsring från båda håll.

• Lojna

1. När ska ni gifta er?
    Den 7 januari 2006.

Ja; mörkblått, silver och snö/is.

3. Psalmer
    Ingen aning, men blev lite inspirerad när jag läste att någon skulle ha "Gläns över sjö och strand".

Ja, solosång av en kompis. Blir "Kärleken förde oss samman", kanske lite omskriven.

Träffa sömmerska den 11 juli, så vi får se! Buketten vet jag inte ännu... förmodligen mörkblå rosor och något mer.

Absolut! Vi har ungefär 70 gäster.

Vet inte vad det landar på i slutändan, men vi försöker hålla igen och gör mycket själva. Vi betalar lite själva, men blir sponsrade från båda sidor också.

• Meddelande borttaget
  • julbrud

Hallå höst o vinterbrudar!! Börjar få koll på saker o ting nu, känns som jag är ute i lite väl god tid! Ganska lugnt iof men nu börjar jag längta till den stora Dagen! Känns som om det är EEEEvigheter dit!!!

Nån mer som längtar?

• Is-prinsessan

julbrud
    Jag längtar också! Fast jag har lite svårt att organisera mig. Vart ska jag börja någonstans?? Känns som om det borde finnas hur mycket som helst att göra, om man vill. Och jag som är en pysselmänniska har säkert massvis som jag skulle vilja knå´pa ihop, men än så länge står det still. Inte ens inbjudningskort har jag börjat pyssla med!! :-O

Månalisa
    Vi ska gifta oss på samma dag!! Så skoj! Hur går era planer?

• Månalisa

Isprinsessan
    Hej! Va kul! Tror inte att jag sett någon annan som ska gifta sig den dan. Vi ligger lite lågt nu under sommaren. Kyrka och lokal är klart. Kläningen ska jag sy upp efter sommaren. Kikar hela tiden på nätet efter idéer. Hur går det för er?

• Is-prinsessan

Ungefär likadant. Jag försöker fixa klänningen nu. Ska boka bröllopsresa och kolla ringar nu på semestern. Och börja titta på inbjudningskort också. Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar i september pratar vi om. När ska ni skicka ut era?

Annars känns det som om mycket är färdigt i huvudet. Nu ska jag bara försöka göra verklighet av det. Och det är inte det lättaste!! Men det ska nog gå bra!

• Månalisa

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i oktober. Min syster, som också är tärna, ska hjälpa till med det eftersom hon är mer konstnärlig än jag. Vet att hon börjat skissa lite på idéer.
    Vår bröllopsresa är bokad sen ett halvår tillbaka, det blir Thailand! Vart ska ni åka?

• Is-prinsessan

Ja, det är det med skissningen på inbjudningskorten... Skitsvårt!!

Vi hade planer på att åka till Jamaica på bröllopsresa, och kombinera det med en vecka i New York, men så kom vi på att det skulle kräva dubbla uppsättningar kläder. (vinter och sommar kläder) Så vi kollar på lite olika alternativ. Kenya är min m2b:s favorit förslag, så vi ska kolla lite priser och möjligheter. Vi har planerat att vara borta 3 veckor i början av januari. Och bara sol och bad kan nog bli lite segt. Lite miljöombyte behövs nog.

När åker ni? och vart i Thailand?

Svar på tråden Brud i Höst/Vinter ?