• AlmoustMrs

Brud i Höst/Vinter ?

Tycker det är dåligt med vinterbrudar på BT?! El så har jag missat någon tråd..
    Skulle vara intressant att höra hur långt ni kommit med arrangemanget

1. När ska ni gifta er?
    2. Har ni något färgtema?
    3. Psalmer
    4. Solo/CD musik i kyrkan?
    5. Klänningen och buketten?
    6. Fest/mottagning ( antal gäster )?
    7. Budget ( sponsrade av föräldrar el inte)?

Vi behöver nog alla lite extra ideer!!!

• Svar på tråden Brud i Höst/Vinter ?
  • Karin78

1. 19 November
    2. Olivgrönt
    3. Nja, jag spånar på det
    4. En kille tillfrågad. Han funderar som mest.
    5. Beställt hem ett mönster. Får se om det blir det. Svärmor och mor ska sy.
    6. mottagning 75-100 pers. Sedan fest 35 pers.
    7. Vi tänkte bidra med hälften var till vigsel och fest. det blir ca 30 000 (jag pluggar så gissa var sommarjobbspengarna går...)Ringen och resan betalar han lite mer för (han jobbar) så det ingår inte riktigt i den gemensamma budgeten, dock är vår strävan att så mycket som möjligt av detta ska täckas in av budget.
    Inte sponsrade än vad vi vet men maten kommer vara "hemma jagad" (älgstek).

• Månalisa

1. När ska ni gifta er?
    3 december

grönt och guld

3. Psalmer
    vet ej ännu

ej bestämt, funderar på att fråga en kompis.

ska sy upp klänning efter sommaren. sjöjunfrumodell med halterneck. har ej bestämt bukett.

ca 40 personer på middag/fest

ca 20 000 å vi får sponsring från båda håll.

• Lojna

1. När ska ni gifta er?
    Den 7 januari 2006.

Ja; mörkblått, silver och snö/is.

3. Psalmer
    Ingen aning, men blev lite inspirerad när jag läste att någon skulle ha "Gläns över sjö och strand".

Ja, solosång av en kompis. Blir "Kärleken förde oss samman", kanske lite omskriven.

Träffa sömmerska den 11 juli, så vi får se! Buketten vet jag inte ännu... förmodligen mörkblå rosor och något mer.

Absolut! Vi har ungefär 70 gäster.