• lillstrumpa23

De hatar mig!

Åhhh jag blir sååå irriterad !!!! Min pojkväns kompisar hatar mig å jag vet inte vad jag ska göra.
    Det var så att i början av vårt förhållande bråkade vi en hel del. Det var lika mycket bådas fel eftersom vi inte kunde kompromissa om något . Min pojkvän pratade ofta med sina vänner om det , speciellt en vän. Åh jag pratade med mina kompisar . Måste ju prata av sig!!
    Bara det att hans vänner hatar mig nu efter det. De ringer inte hem och e jag med så pratar de inte med mig. Även fast vi har det jättebra nu å e förlovade å allt! (har inte ens fått ett grattis) Min bästa vän som vet allt om vad som hänt tycker ändå jättebra om min pojkvän och skulle ALDRIG vara otrevlig mot han på på något sätt. Det var ju något som var mellan mig o pojkvännen så varför ska hon vara otrevlig mot han.
    Så jag vet inte vad jag ska göra å jag tycker det e så tråkigt!!
    Tycker det e synd när man går ut 3 st par å de andra inte pratar med mig! Eller när bästa kompisen kommer å jag e som luft! inte alls roligt!
    Jag tycker ju det var mellan mig o pojkvännen när vi bråkade å de har ju inte ens lärt känna mig för den jag e !!!

Min pojkvän i övrigt e helt underbar! Men jag tycker det e synd när han hela tiden försvar dem och tycker jag e löjlig o dum!

• Svar på tråden De hatar mig!
  • smul

lillstrumpa23

Jätte bra att dina vänner står vid din sida. De är riktiga vänner :)

Du sa att inte hans vänner talar med dej när ni umgås. Visa tydligt att du inte tollererar hur de beter sig gemon att vägra följa med när de är med. Det kan få fart på pojkvännen, samt att hans vänner kanske reagerar och då fattar att de måste ändra på sig. Ett tips bara....

• lillstrumpa23

Jag försöker med det! Hans kompis bor inte i stan å ringde å ville träffas nu !
    Jag sa direkt att jag vill inte vara hemma så pojkvännen får säga till mig vilken tid kompisen ska komma så jag kan hitta på något annat. Sen nu idag så sa min pokvän att han inte orkar träffa sin kompis! Å jag sa att jag hindrar inte honom från att de ska träffas bara det att sitta där som luft e ju ingen idé. Men nu vill han helt plötsligt inte träffa kompisen

• smul

Bra att du sa att du inte hindrar honom från att träffa sina vänner. Att han sen inte vill träffa honom kan ses som att han väljer att vara med dej den tiden i stället ;)

Det kan vara jobbigt en tid med att inte vara med när han och hans kompisar ska träffas, men det blir för hoppningsvis bättre snart. Det tog lite tid för oss, men det är det värt när sen folk kan visa vanligt hyfs mot varandra. Vissa kan vara lite trögfattade, men det ska inte du behöva lida av i deras sällskap.

Stå på dej till den grad att inte det skapar problem mellan dej och din pojkvän. Det är ju ändå er relation som är viktigast av allt.

• lillstrumpa23

smul

Jag hoppas med det blir bättre snart. Blir bara sur på min pojkvän för han säger hela tiden att jag ska ge dem en chans till . Men varför ska jag göra det om och om igen. Det e ju tvärtom i så fall. Jag har ju varit trevlig och försökt prata med dem. Mest försökt med hans bästa vän eftersom de alla bor i andra städer och det e mest han som min pojkvän umgås med o pratar med. Bästa vännen ringer ju inte ens hem till oss utan ringer till pojkvännens mobil istället. Så löjligt!!! Å vi har ändå nästan bott ihop sen vi träffades för över 2 år sedan! Så jag tror inte det blir bättre inom de närmsta åren!! Tyvärr tycker jag!!

• SadPsycgoBitch

Jag hade blivit rasande!!!!

Vad omoget!

Tycker du ska ta dig i kragen och prata med de som ignorerar dig.

Jag har också pratat ut med mina vänner när jag och min sambo haft det jobbigt, dessvärre gillar hon inte han så mycket men hon skulle aldrig ha en tanke på att vara otrevlig om hon träffade honom.

Stå på dig, KRAM!

• BlackPanter

Kanske intresserad av dig .. Lättare att att vaar kär i en om den andre har pojkvän och presonen tar avstånd från en..
    Samma hände mig

• SYL

du far forsoka se det ur deras synvinkel, de ar formodligen bara mana om sin kompis. jag har ett par killkompisar som traffat riktiga haxor till flickvanner och jag kan erkanna att jag gjort mitt basta for att fa dem att inse att de faktiskt kan hitta nagon som kanske inte ar "battre" men som iaf passar dem battre, forstar du?! Dock har jag aldrig varit otrevlig mot dessa tjejer utan alltid behandlat dem med respekt.
    hans vanner kanner bara till hans sida av historien nar det galler ert forflutna. hur ar du nu, mot din fastman, mot hans vanner? kan du komma pa en el flera anledningar till att de faktiskt skulle tycka att du inte duger? manga tjejer lagger beslag pa sina killar och det uppskattas inte av vanner.
    om du arligt kan saga att du tror att du i deras ogon sett behandlar din snubbe med respekt etc (typ ovanstaende) eller att de verkligen ar elaka mot dig (handlar det inte bara om att de ar aldre o inte har ngt gemensamt m dig o darfor inget att prata om, jag forestaller mig hur roligt jag skulle ha m ngn som ar 5 ar yngre..?)
    tala om for killen att du vill att han pratar igenom saken med sina vanner...

• lillstrumpa23

SYL

Jag kan ärligt sägat att jag innan inte behandlade min kille med respekt! Men det gjorde inte han heller. Han har varit riktigt taskig mot mig med ! Så vi har varit på samma nivå. Sen vet han om att jag har blivit riktigt illa behandlad av tidigare pojkvänner ( bla slagen ) å det berättade jag i ett tidigt skede av vårt förhållande , hur jag mådde och hur jag haft det. Så han visste precis vad han gav sig in på!
    Jag hade väldigt svårt att lita på han när vi träffades! Så det började väl inte bra alls. Men jag lade aldrig beslag på han! Han har en egen fri vilja att göra precis vad han vill , men dte blir väl så i hans kompisars ögon att det e jag som ligger bakom när han inte kan träffas fast det inte e jag som sagt ett pip om det!! Å sen tycker inte jag att hans vänner ska döma mig efter det han sagt till dem , så gör ju inte mina vänner! Det tycker att när vi bråkade eller det var nåt så är det mellan oss men jag fick gärna prata av mig till dem. Men DE SKULLE ALDRIG VARA OTREVLIGA mot han!
    Sen har jag och min pojkvän det jättebra nu!!! Å haar haft det i ca 1 , 5 år!! Så varför ska de döma mig nu när vi har det så jättebra tillsammans! De kan ju ge mig en ärlig chans tycker jag ! Men jag kanske har fel!

Dte e säkert jag som gjort fel! Som vanligt då......

• Susanne0

Hej!!
    Jag vet precis hur du har det. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över två år, min pojkväns kompisars flickvänner pratar inte heller med mig.
    Det värsta är att jag vet inte vad jag har gjort dem. När vi träffas och ska ha fest eller liknande sitter de bara hos varandra och säger knappt hej till mig.
    Men som tur är är min pojkvän kompisar schyssta mot mig, vi pratar och skojar och har kul.
    Men jag tycker att vuxna människor borde kunna prata med varandra, ni vet det där med "girlstalk" är ju riktigt kul när det funkar.
    Min pojkvän påstår att de är avundsjuka på att deras pojkvänner pratar med mig. Men jag menar det att alla måste väl få prata med vem man vill. Vi har ju faktiskt yttrandefihet i Sverige.
    Hoppas det löser sig för dig och jag hoppas du vet att du inte är helt ensam i denna fråga. Vi är nog några stycken i samma sits.
    Ha det så bra och Trevlig Midsommar!
    Kram Susanne

• lillstrumpa23

Susanne0

Tack för ditt svar!! Det var skönt att höra att jag inte e ensam! Men har du försökt prata med de tjejerna om vad du har gjort dem ? eller kanske din pojkvän pratat med dem om det ? Jag fattar ju med att de inte tycker om mig för att vi har bråkat men det var ju ett tag sedan nu och jag tycker inte de ska döma mig för det! De kan ju försökta lära känna mig innan de dömmer mig!

Kram

• Nickolina

SusanneO

Det låter som avundsjuka...Har du bättre karriär, utbildning eller utseende än vad de har?

Min pojkvän har en ytlig polare vars flickvän var urskum i början. Jag hade aldrig träffat henne förrut men när vi skulle åka på en fest tillsammans så kände jag hur hon bara hatade mig...Vi pratade ytligt men hon gick därifrån direkt osv trots att jag verkligen lade i högsta charmväxeln jag har tillgänglig. Sen blev hon lite för full....Och då rann allt bara ur henne. Om att hon innan trodde att jag skulle vara på på ett speciellt sätt, snobbig och odräglig för att jag hade "allt" vad det nu var?
    Men hon verkade må dåligt för att hon inte hade en utbildning, skämdes för sitt utseende (trots att hon var söt) osv. Min pojkvän kommer från en "fin" familj och hon trodde väl att jag också gjorde det. (well,no :om man nu räknar "fin" i status och pengar)Men efter att det hade släppt blev vi bra kompisar och hade jätteroligt. Du vet ju själv hur förutfattade meningar man kan ha om dels personer som ens pojkvän gillar (svartsjuka) och dels sådana som man själv anser vara lyckade och ha "allt"
    Det drabbar mig också jätteofta så man får ta sig själv i örat då och då.

• SYL

lillstrumpa => det verkar har gatt lang tid, 1,5 ar.. na da tycker jag att det ar dags att de skarper till sig. kanske kan du sjalv fora upp diskussionen med de berorda vannerna?

• Cecilia J

Ja, varför inte ta upp att det är tråkigt att ni inte blivit närmare vänner? Jag tänker då på de andra flickvännerna. De kanske tror att du inte heller är intresserad av att lära känna dem? De kanske känner sig dumma som låtit det gå så långt.

Att de är 5 år äldre är ju bara en struntsak, är man vuxen så anser jag ålder oviktig. Båda mina bästa vänner är 4 år yngre än mig så det ska du inte hänga upp dig på.

Jag tycker att du ska ge dem en chans till.

• lillstrumpa23

jag tycker inte riktigt att det e jag som ska ge dem en chans! Jag har ändå varit trevlig mot dem och försökt att prata men har varit avsnäst hela tiden. Så nu ger jag upp ! Jag tänker inte ta vad som helst å duger jag inte så gör jag inte.
    Jga blir bara irriterad att de ska hålla på att fjanta så ! Jag trodde ju de var vuxna

• Marlean

Är ju bara killen som kan få de att ändra sina åsikter genom att visa dem varför han älskar dig tydligare, tyvärr kan nog inte du göra särskilt mycket.

• lillstrumpa23

Marlean

Jag vet! det känns så! Jag har försökt att vara trevlig men det går ju inte. Å på de verkar det ju som att kan inte han träffas så e det JAG som sagt det fast jag inte sagt ett pip!

• Callimillae

Hans vänner verkar inte kunna acceptera att han funnit kärleken i dig. Det måste de ju göra! Och din pojkvän måste respektera att du tycker att situationen är jobbig. Prata med honom igen säger jag, försök komma fram till en strategi tillsammans för att det ska funka!

Man kan inte älska alla eller älskas av alla, men som vuxna måste man kunna behandla alla med respekt anser jag. Satsa på det och ta hjälp av karln din! :)

Lycka till!

Svar på tråden De hatar mig!