• lillstrumpa23

De hatar mig!

Åhhh jag blir sååå irriterad !!!! Min pojkväns kompisar hatar mig å jag vet inte vad jag ska göra.
    Det var så att i början av vårt förhållande bråkade vi en hel del. Det var lika mycket bådas fel eftersom vi inte kunde kompromissa om något . Min pojkvän pratade ofta med sina vänner om det , speciellt en vän. Åh jag pratade med mina kompisar . Måste ju prata av sig!!
    Bara det att hans vänner hatar mig nu efter det. De ringer inte hem och e jag med så pratar de inte med mig. Även fast vi har det jättebra nu å e förlovade å allt! (har inte ens fått ett grattis) Min bästa vän som vet allt om vad som hänt tycker ändå jättebra om min pojkvän och skulle ALDRIG vara otrevlig mot han på på något sätt. Det var ju något som var mellan mig o pojkvännen så varför ska hon vara otrevlig mot han.
    Så jag vet inte vad jag ska göra å jag tycker det e så tråkigt!!
    Tycker det e synd när man går ut 3 st par å de andra inte pratar med mig! Eller när bästa kompisen kommer å jag e som luft! inte alls roligt!
    Jag tycker ju det var mellan mig o pojkvännen när vi bråkade å de har ju inte ens lärt känna mig för den jag e !!!

Min pojkvän i övrigt e helt underbar! Men jag tycker det e synd när han hela tiden försvar dem och tycker jag e löjlig o dum!

• Svar på tråden De hatar mig!
  • Hobbiten

Kan du inte prata med kopisarnas flickvänner och förklara läget? Kan ju vara enklare att gå den vägen för oftast kan en tjej kanske reletera till vad du menar bättre än om du skulle prata med en av kompisarna direkt. Tjejerna kommer då förmodligen att prata med sina killar om vilken trevlig person du är osv.

Kommer förmodligen att ta lite tid att ändra uppfattningen om dig men det känns som om det vore det bästa sättet.

• lillstrumpa23

Det som synd e att de inte ens brytt sig om att lära känna MIG som den jag e !Särskillt e den den bästa vännen som hatar mig. Jag har ändå försökt prata med han o vara trevlig men det e lögn.

Tyvärr så pratar inte tjejerna heller med mig . De följer ju sina pojkvänner! Å sen e de ca 5 år äldre än mig så när de pratar e det bara om deras pluggande osv.

• crud

Jadu, du får nog ta ett till försök med att snacka med pojkvännen. När ni ändå är förlovade måste ju du komma först. Ta itu med det nu för det blir inte bättre med dtiden... han har ingen rätt att tycka att du är dum.

• LillaHjärtat

Tycker det är din pojkväns uppgift att prata med sina kompisar om hur han förväntar sig att de ska behandla dig. Hade det varit mina kompisar hade jag absolut sagt till att jag inte accepterar att de behandlar min partner på det sättet...

• lillstrumpa23

Jag hade med sagt till mina vänner om det om min pojkvän hade känt som jag gör. Men han säger att ´nu e det bara så. Han tycker inte jag ska bry mig om det men det gör man ju faktiskt ändå.
    Känner mig helt maktlös! Känns som att jag e ett monster! Nu blir det ju bara att jag aldrig kommer att bry mig om hans kompisar. Jag vill inte ha med dem att göra. För kan de inte lära känna mig för den jag e utan måste gå på det han har sagt när vi har bråkat. Då kanske de inte e värda min uppmärksamhet! Blir bara trött o ledsen! Undrar om det e mig det e fel på!

• Modestie

Måste du umgås med hans kompisar då..?

• lillstrumpa23

Modestie

Nej iof inte! Tycker bara det e tråkigt!! alltid roligt att kunna hitta på saker med kompisar med ju men det går ju inte eftersom de e riktigt otrevliga!

• smul

Hej lillstrumpa23,
    Jag är i en liknande situation, fast omvänd. Min fästman vill inte umgås med mina vänner då de hade förutfattade meningar om honom och därför inte var trevliga mot honom. Jag konfronterade min närmsta vän om varför de inte var trevliga mot honom och det var då jag fick höra om de förutfattade meningarna. Jag sa att dessa ej stämde men det känns fortfarande mycket spänt. Ska prata med mina vänner igen...
    Jag tycker att du måste få din pojkvän att förstå hur illa du tar vid dej av deras beteende. Han ser nog inte allvaret i det (det gjorde inte jag till att börjas med). Se till att han står på din sida och att hans vänner måste förstå att om han har sett förbi era bråk ni hade i början så ska hans vänner också göra det.

• Modestie

Hmmm, på vilket sätt är de otrevliga då, jag menar, du är 100 på att de är otrevliga mot just dig och inte bara har en dålig dag...? Annars kan man ju fråga folk rakt ut om de är uppenbart oförskämda mot en!

• lillstrumpa23

smul

Jag har försökt flera gånger att prata med han men han vill inte ta tag i det! Han säger bara att de inte alls tycker illa om mig å att jag inte ska bry mig. Men man gör ju det ändå.
    Jag har för mig att han pratade med hans bästa kompis en gång å att han sa att dte var för att vi bråkade så mycket inann men varför ska just JAG blir bestraffad för det? dte var ju lika mycket min pojkväns fel. Å mina kompisar dömer ju inte honom utan lär känna han ! De tycker att , e jag glad och lycklig e de oxå det

Svar på tråden De hatar mig!