Ballonger ?!
Använder man ballonger och serpentiner som dekoration vid bröllop ?!
Använder man ballonger och serpentiner som dekoration vid bröllop ?!
Kattis - en variant på samma tema är att skicka iväg "de mjuka gåvorna" på frankerade och adresserade kuvert (till brudparet) med heliumballonger. Så får man se om det kommer fram... Fast man kanske ska plocka undan några först... Hilma kul grej tycker i alla fall jag.
Förresten så vill jag ha massor av heliumballonger på vårt bröllop, vi ser det som ett "barnkalas för vuxna", och gillar ballonger, så saken är ju solklar! =)
JohannaT, vet du hur mycket du komer att få lägga ner på ballonger och helium? Jag funderar själv på det men har inte en aning om vad det skulle kosta.
Sara
Sara,
Jag läste nån annanstans här på forumet att en heliumtub kostar nånstans runt 1200 kr varav ca 1000 kr är pant för själva tuben. Så helium för ca 200 kr, som mer än väl räcker till de ballonger man vill ha.
Ballongerna ska vara av en typ som tår helium, och är väl lite dyrare. Kolla på www.calligraphen.se, de har snygga ballonger, lite pärlemoaktiga. Men det går säkert att hitta billigare också.
Det finns ju ballonger med lite skimmer eller metall "look" som man kan använda sig av. Vanliga ballonger, är kanske inte så kul.
visst är ballongerna på calligraphen fina...
jag försöker kolla runt i olika afärrer några liknande fast lite billigare, men jag hittar inte!!!!!!!! Å andra sidan...vadå, det får kosta vad det kosta!!!!!
judi,
Ett litet tips kan vara (beroende på var du bor) Buttericks! Jag har varit där i Sthlms-butiken & de har massor av olika ballonger, både "vanliga" & skimrande (metallic look).
Mia
Jag är ute efter mörkröda, hjärtformade ballonger. Någon som vet vad man kan få tag på detta??
Heléne 29/6-02,
Vet inte om det går att få tag i mörkröda ballonger i hjärtformat men du kan alltid kolla in buttericks hemsida: www.buttericks.se
Tänk på att i buttericks-butikerna finns det oftast fler varor än vad du kan hitta på nätet.
Annars finns det en annan hemsida, har dock ingen erfarenheter av den butiken.
www.festartikeljacobson.se
Mia
Ballonger på bröllopsfesten kan nog vara väldigt lyckat och dekorativt. Min erfarenhet är dock att man bör vara säker på att gästerna uppskattar den typen av 'barnsliga' dekorationer. Åtminstone innan man dekorerar med ett större antal ballonger, efter som det kostar både pengar och framförallt en hel del tid att ordna.
Jag var med och arrangerade en bröllopsfest där vi täckte golvet i lokalen med 300 silverfärgade och cerisa ballonger. Jätteläckert tyckte vi, men de flesta gästerna tycke tyvärr att det var lite fjantigt. Den enda som verkade uppskatta ballongerna var städtjejen som tyckte att det var kul att trampa sönder alla dessa ballonger.
Cissi
Mia S,
Tack för tipset!
jag hittade precis sådana jag vill ha på festartikeljacobson.se. Och mycket billigare än vad jag räknat med!
Mia S,
Tack för tipset!
jag hittade precis sådana jag vill ha på festartikeljacobson.se. Och mycket billigare än vad jag räknat med!
Vi ska också ha massor av ballonger på vårt bröllop (både på golv och helium-uppblåsta)i vitt, silver och några få guld. Jag tror precis som några ovan att det kan bli jättefint och jätteromantiskt.
Cissis dekoration ovan låter otroligt häftigt och det gör mig så ledsen när man läser att gästerna tyckte det var fjantigt. Har märkt vissa tendenser till detta bland mina egna vänner när jag berättat om ballongerna som en del av dekorationerna. Usch - att inte folk kan hålla sina neggiga synpunkter för sig själva! Om de bara visste hur man fixar och trixar och planerar för att inom en vettig budget göra en festlokal speciell för en på sin egen dag! Det är ju nu när man håller på själv som man inser hur mycket jobb och tänk och funderingar det ligger bakom allt på ett bröllop (och en fest för den delen).
Jag håller tummarna för att mina gäster har vett nog att åtminstone inte rakt ut till mig säga om det tycker ballongerna är fjantiga - för jag tänker inte ändra mig bara för att andra tycker annorlunda!
Hej!
För att muntra upp dig så vill jag säga att vi hade ballongbåge med heliumballonger på vårat bröllop nu iseptember .Och som du skriver så tycker en del att det är barnsligt .Det sa några till oss ochså men när det väl gällde tyckte alla att det var jättefint .
kicki .
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Johanna B
Till: Prenumerant
Datum: den 9 november 2001 19:16
Ämne: Svar: [11218] Ballonger !?
>Vi ska också ha massor av ballonger på vårt bröllop (både på golv och helium-uppblåsta)i vitt, silver och några få guld. Jag tror precis som några ovan att det kan bli jättefint och jätteromantiskt.
>
>Cissis dekoration ovan låter otroligt häftigt och det gör mig så ledsen när man läser att gästerna tyckte det var fjantigt. Har märkt vissa tendenser till detta bland mina egna vänner när jag berättat om ballongerna som en del av dekorationerna. Usch - att inte folk kan hålla sina neggiga synpunkter för sig själva! Om de bara visste hur man fixar och trixar och planerar för att inom en vettig budget göra en festlokal speciell för en på sin egen dag! Det är ju nu när man håller på själv som man inser hur mycket jobb och tänk och funderingar det ligger bakom allt på ett bröllop (och en fest för den delen).
>
>Jag håller tummarna för att mina gäster har vett nog att åtminstone inte rakt ut till mig säga om det tycker ballongerna är fjantiga - för jag tänker inte ändra mig bara för att andra tycker annorlunda!
>
>
Hej!
Efter att ha läst en del i denna diskussion har jag också blivit sugen på att dekorera med massor av ballonger (ballongbåge och ett hav av skimrande ballonger på golvet). Men jag behöver lite råd och tips av er som gjort det förut eller som kommit längre i sin planering än jag.
Hur lång tid tar det att fylla så många ballonger (100+)? Finns det hjälpmedel som pumpar att låna eller hyra, jag bävar lite för att blåsa upp så många med bara lungkraft.
Är det svårt att knyta en ballongbåge? Går det att få tag på beskrivningar hur man gör?
Att bli av med alla dessa ballonger känns också som en stor apparat, både att smälla dem och att plocka upp allt skräp. Hur har ni gjort/tänkt?
Lycka till med era dekorationer. Och bröllop!
Hej Lisa,
på Calligraphen finns ett plastband som man enkelt fäster ballongerna i för att få en båge. Verkar jätteenkelt, och bandet kostar nånstans runt 60-70 kr, så det är inte så dyrt.
Kan ni inte be några yngre släktingar om hjälp att blåsa upp ballongerna, och sen smälla dem? Barn brukar tycka att det är kul, och säkert några vuxna också. Det är nog det minsta problemet tror jag...
Vad gäller pumpar så var jag med om att blåsa upp ballonger med en sån i Australien en gång, men den var en jättestor tub, och jag har inte en susning om var man får tag i en sån.
Lycka till!
Dela med en del till evt barn går alltid bra . På reklamen för företaget calligrafen visas en brudbåge med ballonger . Vi hade dessa heliumballonger men blåste dessa som vanligt i alla fall .
kicki
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Lisa A, snart Lisa W
Till: Prenumerant
Datum: den 11 november 2001 17:02
Ämne: Svar: [11218] Ballonger !?
>Hej!
>Efter att ha läst en del i denna diskussion har jag också blivit sugen på att dekorera med massor av ballonger (ballongbåge och ett hav av skimrande ballonger på golvet). Men jag behöver lite råd och tips av er som gjort det förut eller som kommit längre i sin planering än jag.
>
>Hur lång tid tar det att fylla så många ballonger (100+)? Finns det hjälpmedel som pumpar att låna eller hyra, jag bävar lite för att blåsa upp så många med bara lungkraft.
>
>Är det svårt att knyta en ballongbåge? Går det att få tag på beskrivningar hur man gör?
>
>Att bli av med alla dessa ballonger känns också som en stor apparat, både att smälla dem och att plocka upp allt skräp. Hur har ni gjort/tänkt?
>
>Lycka till med era dekorationer. Och bröllop!
>
Hej!
Jag vet att det finns små och ganska smidiga pumpar som är till för att blåsa upp ballonger. Det finns en katalog med billiga prylar som heter "direct trade" i den vet jag att det finns, sedan kan man ju fråga i leksaksaffärerna eller i de stora affärskedjorna. Förresten, "direct trade" har nog en hemsida också men jag kan inte adressen men man kan ju bara söka på namnet så kommer man nog dit
Lycka till!
på bröllopet kan man skämta och sjunga en låt efter att ha andas in helium ur en ballong för då låter man så rolig, lovar att alla skrattar,. lite konstig röst