Ballonger ?!
Använder man ballonger och serpentiner som dekoration vid bröllop ?!
Använder man ballonger och serpentiner som dekoration vid bröllop ?!
Ska du inte ha runda fina gula ballonger med till Kristina H
Uhmmmm.... erik, kan du inte lägga ner?
Ang. ballonger: Jag tycker det är jättefint om man inte har typ kalasfärgade ballonger. Var på ett bröllop där hela dansgolvet var täckt med ballonger... superromantiskt! Sen såg jag på Calligraphen att man kan göra en ballongbåge istället för blomsterbåge.
Blåser man upp dem med helium så flyger de upp själva och ballongbågen håller sig "flytande" och man fäster den i golvet så inte hela rasket flyger upp i taket.
Jag skulle tänka mig vita, krämvita eller guld- eller silverfärgade ballonger till mitt bröllop!
Petra
Hej Petra !
Jag hade en sån här brudbåge på mitt bröllop med ballonger utan helium i färgerna rosa , vit , mörkblå som var mina temafärger .
Bågen hyrde jag från blomsteraffären för 250 kronor . Knyt med små snörstubbar . Dessa var i från Calligraphen .
KICKI .-----Ursprungligt meddelande-----
Från: CyberPet
Till: Prenumerant
Datum: den 5 oktober 2001 22:36
Ämne: Svar: [11218] Ballonger !?
>Uhmmmm.... erik, kan du inte lägga ner?
>
>Ang. ballonger: Jag tycker det är jättefint om man inte har typ kalasfärgade ballonger. Var på ett bröllop där hela dansgolvet var täckt med ballonger... superromantiskt! Sen såg jag på Calligraphen att man kan göra en ballongbåge istället för blomsterbåge.
>
>Blåser man upp dem med helium så flyger de upp själva och ballongbågen håller sig "flytande" och man fäster den i golvet så inte hela rasket flyger upp i taket.
>
>Jag skulle tänka mig vita, krämvita eller guld- eller silverfärgade ballonger till mitt bröllop!
>
>Petra
>
Hmmm... erik, vad nu då? Blidde du kär i mej så plötsligt... ja men det var ju smickrande .HA HA HA!!!
Bra att du inte är sur längre...
Förresten, angående ballångbåge. Jag kan tänka mej att en sån tar upp mycket plats och kan även skymma för dem som sitter vid sidoborden... eller?
Snyggt e det i alla fall...
Josse,
Vaddå? Varför ska jag ha runda gula ballonger?? Hmmm... nåja jag får skylla på att jag är lite trött ikväll...
ESA...jag ska nog också ha en sån ballong båge, var det värt pengarna???var den svår att montera????
Vet någon var man får tag på såna dekorationer att hänga på taket, såna i dragspelspapper.......
Jag tycker definitivt att man kan ha ballonger på bröllop, även utan båge.
Hej Judi !
Ja , det var värt pengarna . Sätter en speciell prägel över borden att markera var honnörsbordet är . Det var inte svårt att sätta upp ballongerna men det krävs lite tid .
kicki .
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Judi
Till: Prenumerant
Datum: den 9 oktober 2001 14:57
Ämne: Svar: [11218] Ballonger !?
>ESA...jag ska nog också ha en sån ballong båge, var det värt pengarna???var den svår att montera????
>Vet någon var man får tag på såna dekorationer att hänga på taket, såna i dragspelspapper.......
>
Vill bara ge en liten varning! när min syster gifte sig skulle de ha en mottagning efter vigseln hemma i vår trädgård, så bara för att göra det hela lite festligare gjorde vi en portal av massor av ballonger där gästerna o brudparet skulle gå in i trädgården. denna dag var mycket vacker o varm. Vi reste portalen strax innan vigseln, när vi sen snabbt som ögat efter vigseln åkte hem för att fylla champangeglasen innan gästerna o brudparet anlände upptäckte vi till vår förfäran att vartenda ballong skrumpnat av värmen, det var bara att riva ner alltihopa snabbt innan alla kommit fram. Ganska trist.
Till Kristina H för jag tycker gula ballonger är finast.
Ballonger på golvet på dansgolvet?? Hur bär man sig då åt för att dansa?? *ler*