• Bröllopstokiig

Ballonger ?!

Använder man ballonger och serpentiner som dekoration vid bröllop ?!

• Svar på tråden Ballonger ?!
  • Bröllopstokiig

Det kan man väl ha lite som man vill, men jag tror inte på ett överflöd av det. Jag har sett i någon bröllopskatalog att de har ballonger till försäljning så det fungerar säkert.

• Bröllopstokiig

Jag har köpt några hjärtformade ballonger som vi kanske kan ha nån användning av vid dekorationerna...

Ballonger kan vara fint, fast "don't overdo it!"

• Bröllopstokiig

Ballonger används mycket vid amerikanska bröllop, men jag tror inte att det är så vanligt i Sverige (än i alla fall). Serpentiner brukar mest se skräpigt ut då det lätt blir trassel tycker jag och känns mer som barnkalas eller kräftskiva.

• Bröllopstokiig

Vi hade elfenbensvita ballonger liggandes på golvet. Jättefin effekt! Att hänga upp ballonger däremot känns lite som barnkalas tycker jag, men det är väl en smaksak...

• Bröllopstokiig

På ett bröllop jag var på nyligen så fick gästerna skriva ner en "mjuk present" att ge till brudparet typ barnvakt, middag, chokladprovning, gratis klippning, efterskänkning av lånade golfklubbor, besök i fjällstugan i Åre, krattning av tomt etc. Dessa lappar stoppade man sedan i varsin ballong som blåstes upp och hängdes bakom brudparet som sedan fick smälla ballongerna under middagen och läsa upp vad gästerna lovat dem. Brudparet lovade varandra evig trohet och vi lovade dem andra saker...

Kan bli jättefint OCH jättekul om man gör det på rätt sätt!

• Bröllopstokiig

stackars lilla erik då....

• Bröllopstokiig

är man lite "putt" eller...?

• Bröllopstokiig

här får du en töntballong

• Bröllopstokiig

Till Kristina töntballongen var till dig
    I love you

Svar på tråden Ballonger ?!