Träff i Norrköping?
Hej! Finns det någon mer där ute i Norrköping som ska gifta sig 2006 som vill träffas och prata lite?
Hej! Finns det någon mer där ute i Norrköping som ska gifta sig 2006 som vill träffas och prata lite?
Hejsan!
Visst låter det kul att träffa andra brudar i planeringstagen... men var är alla?? Det kan väl ändå inte vara bara du och jag här?
När är ert bröllop planerat? Vi ska gifta oss i februari 2006 och det är ju redan huuur mycket som helst att tänka på. Hjälp!!
Vad kul att det var nån som svarade! Nej, det måste väl ändå finnas fler! Vi ska gifta oss i april 2006, och jag håller med, det är redan mycket att tänka på. Vi flyttar dessutom i sommar och jag börjar nytt jobb i höst, så det känns som om man måste få lite koll på det under sommaren!
Jag är dessutom inte härifrån, så allt tar ju längre tid....
Hej!
Vi ska gifta oss den 5/8-2006, så vi har inte kommit så långt i vår planering ännnu. Vi har endast bokat kyrkan och börjat kolla runt efter lokal. Problemet är att vi bor i Blekinge, men bröllopet ska vara i Norrköping. Så det innebär att vi måste planera saker i god tid, dvs. så vi kan åka upp på semestern i år och kolla in lokaler mm.
Hej Ilone! Ja, det är ju ett tag kvar, men om du ska planera det därifrån så är det nog en bra idé att åka upp och kolla läget. Hur kommer det sig att ni ska ha bröllopet i Nkpg då? Anknytning? Fråga om du vill ha något tips på var ni kan åka.
Hej!
Min sambo (blivande man) kommer i från Norrköping och vi har hoppas att i framtiden flytta upp mot Östergötland där vi båda har vänner och hans släkt. Min släkt och våra andra vänner bor ändå inte i Blekinge så vi tyckte att det passade sig att ha bröllopet i Norrköping. Vi har bokat Kolmårdskyrkan och juat nu letar vi efter en bra lokal där det finns ett bra boende i närheten till gästerna. Vi har några ställen som vi ska kolla på när vi är uppe i sommar.
Lilla La, du skrev att du inte var därifrån, var är du ifrån?
Tack för att jag kan fråga om det är något. Just nu är det ganska lugnt, men jag hör nog av mig vad tiden lider. :)
Jag kommer från Småland/Öland, närmare bestämt en förälder i Orrefors, en i borgholm, men jag har bott länge i Kalmar och pluggat där, så för enkelhetens skull brukar jag säga att jag är därifrån...
Ok, jag har hört att Kolmårdskyrkan ska vara jättevacker. Vet dock inte vad det finns för lokaler att ha festen i om det ska vara nära kyrkan, men det kanske finns något i Åby?
Hej, hej!
Jo, Kolmårdskyrkan är väldigt fin och speciell. Min syster gifte sig där för mååånga år sedan. Festlokaler i närheten vet jag tyvärr inte mycket om, trots att jag är uppväxt i närheten.
Var och tittade på brudklänningar för första gången igår och det var INTE lätt. Hur i hela fridens namn ska man välja?!
Ilone, jag kom på en sak... HAr ni kollat på Fridhem? Det är ju jättevackert där och perfekt för sommarbröllop. Ligger vid Bråviken, hur fint som helst!! Vi hade valt det om vi inte skulle gifta oss på vintern.
Förhoppningsvis kommer vi vigas i Krokeks kyrka som är 'min' gamla kyrka.
Speja!
Det är jättesvårt med klänningar, men jag tror att det bästa är att testa en massa olika modeller och kolla vad som passar kroppstypen bäst. Min mamma ska sy min, men jag har provat en massa för att vara säker på vilken modell som passar. Är man kort och kurvig som jag ska man inte ha empirestilen, man ser bara ännu kortare ut. Och större.... det bästa är väl att helt enkelt hitta en som man trivs i, oavsett vad som är "modernt" Var har du varit och provat för nån stans?
Jag hänger på lite... visserligen bor jag i England och ska gifta mig på Gotland nästa sommar, men jag kommer från Norrköping (Åby) och kommer nog ha min möhippa där vartetter