• Linda H

Brudar i september

Är det någon mer som ska gifta sig i september? Hur går det för eran planering, vi ska gifta oss den 3 och har bokat det mesta kyrka, kläder, festlokal, bil men tyvärr inte fått iväg inbjudningarna ännu, men de är på G

• Svar på tråden Brudar i september
  • Fru Larsson

Courelle! Jag är också Haningebrud! Vi gifter oss i Häringe kapell den 3 september!

Förstod inte om övernattning gällde er bröllopsnatt eller någonting annat? Häringe slott är fint om det gäller bröllopsnatt! Även ut mot Dalarö finns ställen!

Vår budget är på 30-35000 för 50 pers.

• Paulaa

Hej igen
    Courelle, Det finns väl ocå hotell där vid najaden (handenterminalen ) om det fortfarande heter så!
    Vår budget ligger på ca 60 000 o vi har 60 gäster ungefär.

• Chrisan

När jag läser andras mail känns det som jag glömt att göra massa saker..har jag det??
    Jag har:
    bokat frisör
    bokat lokal och kyrka
    bokat solister
    fixat foto genom en kompis
    fixat en sömmerska som snart ska börja sy

NÄR borde man:
    beställa blommor
    prata med kantorn
    fixa kläder till honom
    köpa skor
    prata med toastmasters
    prata med stället vi skall vara på för för fler detaljer
    Ansöka om hindersprövning
    Ansöka om namnbyte

• guppien

Vi gifter oss som sagt 17 september och vi har:
    ansökt om hindersprövning o namnbyte
    köpt kläder till honom
    köpt skor
    pratat med toastmaster/toastmadame
    pratat med henne på festlokalen om mat upplägg mm

Så du kan nog gott o väl börja fndera på att ta tag i dom bitarna

• lillnickan

Hej Hej..
    vi gifter oss den 17 september och jag får panikångest när jag ser hur långt alla har kommit med planeringen..... Vi har bokat kyrka och festlokal, köpt klänning och ska prova min sambos kläder i veckan..... sen är det inte så mkt mer som är gjort... HJÄLP MIG... vet inte vart jag ska börja.....

• Jims brud

vi ska oxå gifta oss den 17/9.vi har klart med:Bokatlokal och kyrka,ansöktom hindersprövning och namnbyte,maten, bordsdekorationen,kläder till oss,solist,fotograf,ska nu börja kolla hur jag ska gå till väga med festprogrammet och vigselprogrammet.Hur har ni gjort el,ska göra? ska ni göra dom på data eller trycka dom?Hur går man tillväga på datan?Skulle även behöva lite inspiration, så om nån vill så skulle jag bli jätte glad om ni ville maila över era så man får lite tips.i såfall så kan ni maila till ankijonsson9@hotmail.com

• Johanna_Svan

Hej på er!

Är också en sepbrud, närmare bestämt den 24 sept.

Har nog kommit ganska långt om jag tänker efter, vi har bokat alla kläder, jag har fixat tiara, slöja, skor, smycken, tärn och brudnäbb klänningar klara, lokalen bokad, hotellövernattning klar, vigsel och förlovningsringar klara, inbjudningar gått ut, sång klar, och det bästa av allt bröllopsresan är klar, vi kommer åka på en kryssning till Västindien, åker den 24 nov, skall bli så grymt, man tror att det skulle vara dyrt men det kostar "bara" 5100:-/per 7 nätter med all inclusive, det som är dyrt är resan över till Miami.

Det jag har kvar är fesprogrammet och vigselprogrammet, har börjat spåna, skall ha några sånger, presentation om alla gäster (anekdoter), lite roliga historier med mera. Håller även på att leta, bestämma oss för om vi skall ha DJ, trubadur, band, eller DJ in a box, vad skall ni ha?

Hade över våra toastmastrar igår och planerade dagen, och det känss som det mesta är under kontroll. Idag skall jag på provsmikning på Make Up store, min lillasyrra skall vara med och lära sig, för det är hon som skall sminka mig på bröllopsdagen, tänkte jag skulle spara in lite pengar, men som det verkar nu så kanske det ändp blir dyrare, får dock behålla sminket efteråt, så ok ändå.

Någon av er från Göteborg?

• Jims brud

kom på nu, tyckte det fattades saker.Jag är oxå klar med ringarna, bröllopssvit, vi kommer att vänta med bröllopsresan till längre fram.Jag är från Bollnäs.

• Johanna_Svan

Jims brud:

Tror man har gjort mer än man tror, det känns skönt att inte stressa,

Vart planerar ni eran bröllopsresa till?

Hade en annan sak, jag om min blivande pratade igår om man efteråt skulle göra ngt för våra toastmastrar, skall även vara vår tärna och bestman, för att tacka, vad skulle man kunna göra då, några förslag, skall ni göra ngt?

• Jims brud

johanna_svan:

Vi har inte planerat vart vi ska åka än, men lät ju helmysigt och inte alls dyrt att åka som ni till västindien, vad kostar det att åka över till miami?

Svar på tråden Brudar i september