• Linda H

Brudar i september

Är det någon mer som ska gifta sig i september? Hur går det för eran planering, vi ska gifta oss den 3 och har bokat det mesta kyrka, kläder, festlokal, bil men tyvärr inte fått iväg inbjudningarna ännu, men de är på G

• Svar på tråden Brudar i september
  • välplanerad brud

Halloj,

Vi gifter oss också den 24:e, verkar poppis Allt känns planerat och mycket är redan fixat. Har ritat och beställt min klänning men den sys inte upp förrän i augusti, så jag hoppas att det blir bra! Bor också i Stockholm men gifter oss i Sala!
    Aphrodite, gift er nu och inte sen! Min mamma gick bort i cancer (visserligen när jag bara var 13 år) men jag saknar henne enormt, hon skulle ju liksom vara med den dag man gifter sig! Förhoppningsvis blir din pappa bättre men om inte så tycker jag absolut att han och du skall få uppleva ditt bröllop tillsammans!

• Chrisan

Vi gifter oss 3:e september!
    Ska förhoppningsvis skicka iväg inbjudningarna idag!
    Sen ska jag nog och prova min klänning hos sömmerskan i veckan...fast det är bara en provklänning i bomull än så länge.
    Efter att vi bestämt hur den ska se ut tänkte jag köpa skor...
    Annars har vi lite praktiska saker kvar...som tex hitta en solist till kyrkan...
    Nu pratar vi dessutom om att fixa frukost till gästerna dagen efter...men det hänger lite på min svärmor ) Det blir lite hon som får fixa det i så fall eftersom vi gifter oss på landet...
    Detta står dock inte på inbjudan så i så fall får vi säga det till alla när dom OSAr

• guppien

Gifter mig 17 september

Inbjudningskorten kom med posten för 2 veckor sen.. Håller på med adresserna till till dom nu och sen måste vi fixa en liten "lapp" där vi ska formulera nåt i stil med att barn är välkomna till kyrkan men på kvällen vill vi fira med våra vuxna vänner! Måste få ut dom i början på veckan..

Skulle varit hos sömmerskan igår så att hon kan börja sy min klänning..fick flytta fram det till efter midsommar!

Aphrodite: jättetråkigt att höra, verkligen.. Min pappa låg inne på sjukhus för 2 veckor sen, hade ont i hjärtat. Efter mycket prover o grejer så konstaterade dom att han var frisk *skönt*. Bara för mycket för honom nu (dom har sålt sitt hus o gården där han är född, o jag med!) och sen åt han för mycket Treo..
    Vid såna tillfällen uppskattar man livet och tar inte allt för givet..
    Hoppas han kryar på sig, din pappa! *liten kram till dig från mig *

• Ojob

Hej!

Vi gifter oss 10 september. Jag tror att vi har läget under kontroll även om vi inte har allt klart än. Däremot är vi på det klara med hur vi vill ha det och hur vi ska få det så. Alla mina kläder är klar, kyrka, festlokal, inbjudningar skickade, osv. Nu ska vi ta tag i att hitta på lite roliga saker att göra på festen. Vad har ni tänkt att ha för roliga festinsalg?

• Mischa

Hej!

Här är en till som har varit borta ett långt tag härifrån.Det blev mkt ett tag och nu har man haft fullt upp med skolavslutningar och annat Nu är man här igen!

Vi gifter oss den 3:e september Det är verkligen inte långt kvar nu, och med semestern i mellan är det VERKLIGEN inte långt kvar

• Bride2B..

Hej (i denna tråden me :))!

Jag var den första 3:e september bruden här på BT förra året vid Juni månad. Den enda som pratade om datumet i alla fall :) Kul att se att många skall gifta sig på det datumet som jag och min blivande skall vigas på. Skall tänka på er alla men inte för mycket för då kommer jag glömma av att njuuuta :D

Vi har skickat ut inbjudningarna i slutet/början av maj-juni... OSA är satt den 1:a juli och det mesta är inhandlat... vi skall fixa egen mat, åka till tyskland för att köpa alkohol, köpa lite tyg för borden, och lite andra stora avgifter...
    Först på listan står en träff med videofotografen (skulle egentligen vara idag men blev avbokad pga förhinder på hans sida) så jag får se vad han har gjort tidigare och ifall jag är nöjd osv. Sedan så är det träff med prästen den 19:e Juli (vi blev tilldelade en kvinnlig präst). Vi bor i Göteborg och skall vigas i Fässbergs Kyrka (vi bor ej i Mölndal och har inte någon som helst anknytning till den kyrkan... jag "hittade" den när jag övningskörde och föll för den. sedan visade jag den för min blivande och bestämde oss för att just DEN skall vi vigas i :D).

Antal gäster inbjudna: +/-110 st
    Budgeten ligger på: +/-65.000 kr
    "Bröllops"resa: Inte just nu, skall åka nästa sommar, tågluffa genom hela europa
    Festlokal: LaCuveé (www.lacuvee.se)

Fråga gärna ifall ni undrar nått *ler*

• SannaE

Hej brudar!
    Kul att se att det är två trådar om september på en gång!
    Vi gifter oss också den 3/9 och har väl det största klart.

Måste fråga dig Bride2B. Hur har ni lyckats med den budgeten på så många personer? Vi har bjudit 96 pers och har en budget på 75-80 000. Vi hyr in en kock för kompispris och lokalen kostar bara 5000. Jag tycker inte att någon av våra utgifter är så stora men tillsammans blir det en hel del!!
    Som tur är har vi underbara föräldrar båda två som gärna hjälper till med en hel del pengar...

Vi har bokat vår bröllopsresa nu! Vi kommer att åka till Brasilien den 27 oktober och vara borta i 2 veckor. Längtar redan.

• guppien

Har äntligen fått iväg inbjudningarna Våra vänner har börjat undra om de inte kommer snart.. Men nu har jag lämnat dom på posten!! 23 inbjudningar, 42 pers och O.s.a 7 augusti.

• Courelle

Ännu en 3:e September...

Det är verkligen inte långt kvar nu, jobbar 3v till, sen semester i tre veckor och sen är det bara augusti kvar!
    Vi har nig koll på det mesta känns det som, mina kläder och slöja hänger hos tärnan, frisör är bokad, M2B kläder är bokade, fotograf är klart, middag på Tyresö slott är bokat sen länge, likaså vigseln i Österhaninge Kyrka, har pratat med floristen, inbjudningarna gick ut i början av juni, vigselringen är redan inhandlad o s v ...

Ni andra Haninge-brudar, har ni nåt bra tips på övernatting för min då äkta man?

Vi kommer att ha ett ganska stort bröllop på ca 85-90 gäster och vår budget ligger på ca 100,000kr.

Bröllopsresa blir nog inte av förrän i vinter...

Hoppas att vi får en underbar September!!!

• Bride2B..

SannaE, vi kommer laga maten själva så det är nog det som är "nyckeln" :) vår lokalhyra går på 5625 kr och de flesta utgifterna ligger där i närheten..
    Vi (jag) har jobbat o slitit för allt :) tyvärr så hjälper ingen av föräldrarna oss, eller än så länge så har de inte erbjudit sig. mamma har dock sagt att hon vill betala halva maten som går åt men det kommer jag inte låta henne :)

Svar på tråden Brudar i september