Brudar i september
Är det någon mer som ska gifta sig i september? Hur går det för eran planering, vi ska gifta oss den 3 och har bokat det mesta kyrka, kläder, festlokal, bil men tyvärr inte fått iväg inbjudningarna ännu, men de är på G
Är det någon mer som ska gifta sig i september? Hur går det för eran planering, vi ska gifta oss den 3 och har bokat det mesta kyrka, kläder, festlokal, bil men tyvärr inte fått iväg inbjudningarna ännu, men de är på G
Vi gifter oss fredagen den 2:a. Vi hade allt klart, men gjorde om allt utom datumet! *ler* Istället för kyrkan blir det trädgården! Istället för catering blir det knytkalas! Det blir ett litet sällskap, kanske 10 personer. Mer en liten trädgårdsfest än ett bröllop. Fast nog ska jag ha bröllopsklänning. Mamma syr den. Så inbjudningar blir det inte, mer att vi säger till efteråt.
kramiz
Jajamensan, gifter mig förhoppningsvis den 24:e sept. Har varit bröllopsnojig i en månad (började direkt efter frieriet - som jag har längtat efter i åratal...) Vi skulle beställt inbjudningskorten för ca en vecka sedan, men nu ligger allt nere och all glädje är borta eftersom vi går och väntar på min fars rtg-resultat. Han har haft cancer i omgångar men vi trodde han var på väg att bli botad. Nu väntar ev cytostatikabeh i sommar och det är jättesvårt att veta om vi kan genomföra bröllopet som planerat. Vissa tycker vi borde tidigarelägga det men det är inte säkert att det går, varken för far (vem vet om han mår bättre i augusti än i sptember - det kan ju lika gärna vara tvärtom) eller för kyrka/festlokal. Annars får vi helt enkelt skjuta upp det på obestämd tid. Fast det vinner ingen på. Jag gifter hellre mig och har en sjuk far med på bröllopet än om X tid/år utan far. Fast det är oxå svårt att tänka sig att sitta och fixa med bröllopsplanering om far är jättesjuk.
Tur att jag var så aktiv första månaden i alla fall, om det nu blir av som planerat. Kyrka, festlokal, klänning, kläder till barnen och näbbarna är fixat så det känns som hög tid att komma igång med trycksakerna. Ring har jag valt ut men inte beställt och jag drömmer om en resa till Hawaii...Fast nu har allt rörande bröllopet blivit så oviktigt, min bröllopspärm har legar orörd på matbordet i dagar nu... Finns det fler som kämpar med sjuka föräldrar eller nära släktingar?
Det var tråkigt att höra, hoppas att det ordnar sig
vi ska gifta oss den 17:e sep, håller på och planerar för fullt.vi har skickat i väg inbjudningarna, bokat kyrka, fixat en som ska sjunga i kyrkan, festlokal, maten och bordsdekorationen ska min sambos pappa och fru stå för(är verkligen skönt att inte behöva tänka på det, är mycket ändå)ska i väg den 16/6 och prova brudklänningar, hoppas verkligen jag hittar min drömklänning.sen är det bara att ta i tu med resten.
Vi gifter oss oxå den 24 sept. ;) känns superkul , började planeringen för ett år sen, men det har absolut itne varit så aktivt. jag gjorde första rycket för ett år sen drygt dvs letade festlokal o kyrka. sen har vi tagit lite i taget under året. Inbjudningskorten blev färdiga förra veckan, vi gjorde dem själva så det känns att dagen är rätt så nära nu!
Aphrodite vad tråkigt att höra att du slits mellan lycka och sorg, Hoppas han mår bättre..Måste vara hemskt att gå och vänta bara.
Varifrån är ni brudar? Vi är från stockholm
Hej Paulaa, det var länge sen! Vi "hängde" i samma septembertråd för länge sen! Gick allt bra med din klänning, har för mig att du skulle sy upp en i Thailand?
Aphrodite, tänker på dig och din pappa!
Vi gifter oss 3 sept i Häringe kapell. Mycket är klart men massor kvar att göra ändå! Imorgon ska jag göra provuppsättning!
Hej FRU LARSSON! ja det e klart jag minns dig,visst var du oxå från södra stockholm(haninge?)Jag tappade bort mej i förra septembertråden, hängde inte med alla snabba meddelanden så jag försvann ;)
Va kul med provuppsättning! Du får berätta hur det gick!
yes vi köpte min klänning i Thailand, jag är jättenöjd och vi hittade även min vigselring där. Så den resan var verkligen kanon! O dessutom fick man ju uppleva det underbara landet..
Ha ni skickat ut era inbjudningar?
Hej! 24 september är vårt datum.
Det ska bli så roligt att äntligen få bli fru Persson. Vi hade egentligen tänkt gifta oss den 28 maj i år. Men samma dag som jag bokade kyrkan för ett år sedan så visade graviditestet positivt och vi beslöt oss för att skjuta opp bröllopet.
Så nu har vi en underbar pojke på fyra månader.
Jag har ju hunnit med att planera lite nu när jag är hemma om dagarna men det som ska göras härnäst är att göra inbjudningarna.
Vi har nu äntligen bestämt hur de ska se ut hur vi ska skriva dem så innan midsommar ska de skickas iväg.
Först och främst vill jag sända en varm tanke till dig och din familj, Aphrodite.
Vi gifter oss den 10 september i år. Planeringen rullar på. Är mitt uppe i knep och knåp med inbjudningarna, förhoppningsvis får jag iväg dem idag...
Tyget till min klänning kom igår! Vad glad jag blev när jag fick avin från posten men glädjen försattes snabbt till det motsatta... Det var nämligen fel färg på tyget!!!
Annars går allt enligt planerna än så länge...
Lycka till alla och en hälsning från ett regntungt lappland!
Paulaa, vad skönt att ni hittade både klänning och ring i Thailand.
Vi skickade våra inbjudningar för några veckor sen! Känns som mycket börjar bli klart men det är mycket kvar också, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst....
Väntar med spänning på att sömmerskan ska ringa, längtar efter en första provning!