• Olivianna

Är det okej att ha shorts som tjej i Egypten?

Hej alla.
    Jag och min blivande reser iväg nu till Egypten och jag bara måste få veta om det är okej för turister (kvinnor) att bära shorts eller kjolar (knälånga)?

Min blivande tror inte att det är okej enligt deras kultur men jag är inte så säker. Är det någon här som vet?

Tackar på förhand!

• Svar på tråden Är det okej att ha shorts som tjej i Egypten?
  • EhjärtaK = sant

loisa:
    jag anser mig vara människa (och inget annat), men om andra vill benämna sig som djur eller växter så är det upp till dem .

• La Paw

Jag skulle också rekomendera att vara mer påklädd. Även fast jag var det fick jag väldigt mycket uppmärksamhet och det var inte trevligt.

• Mily

Oj oj det var inte meningen att vara så provokativ. Ska jag nyansera mig så att alla blir glada, nåväl MÅNGA män betedde sig väldigt ILLA, och MÅNGA män slängde kommentarer efter många turister, inte bara mig och tjejen som var med i mitt resesällskap. Fel av mig att dra en kam över alla egyptiska män det finns väl lika många som är trevliga också förstås, men jag fick ingen bra erfarenhet av min resa, eftersom jag inte fick träffa så många trevliga, utan mest av den andra sorten. Jag menar inget illa mot män över lag, och inte egyptier heller för den delen.
    Och förresten ser jag ingen större skillnad på människor och däggdjur, bara så ni vet ;) Herregud håll humöret uppe på er.

• blivande fru J

Nej, människan är ett däggdjur. Det är bara olika sätt att dela in oss precis som päronet både är ett päron och en frukt :)

• gausan

Va i Hurghada i april med en tjejkompis. Vi va mestadels lättklädda, korta kjolar och djupa urringningar. Ingen som besvärade oss av lokalbefolkningen. Alla va enbart trevliga o visade oss respekt.!

• gausan

Lite uppmärksamhet har väl aldrig skadat, så länge inte nån tar i en så är väl lit rop o visslingar farligt.?

• vixen not a tramp

Är det bara jag som minns den förra tråden om detta resmål och detta ämne som spårade ur å det grövsta? Tror till och med att de fick ta bort tråden tillslut.

• Mavi

Ett tips ar att kla sig ungefar som lokalbefolknıngen. Shorts och linne ar i manga lander endast strandplagg och jag tror att du kommer att kanna dig mer bekvam lite mer pakladd. Det ar aven battre ur sakerhetssynpunkt att kla sig mer diskret och forsoka att inte sticka ut. Solen ar stark i Egypten och det basta skyddet ar faktiskt klader.

• Mavi

lokalbefolkningen skall det sta saklart

• halstabletten

Jag har tre tjejkompisar som vid olika tillfällen åkt till Egypten. De har samtliga beskrivit männen som ytterst respektlösa och sagt att det är bland det värsta de varit med om. En av dem fick tom höra kommentarer från beväpnade vägvakter!

Och då vill jag tillägga att den tjejen klär sig relativt konservativt, är brunette och var där min sin dåvarande sambo.

Svar på tråden Är det okej att ha shorts som tjej i Egypten?