Körkortstråd!
Hej!
Det här är tråden för oss som tänker ta körkort snart! Här kan vi tipsa, informera, beklaga oss och framför allt - peppa varandra!
I vilken stad tänker du ta ditt körkort och hur långt har du kommit?
Hej!
Det här är tråden för oss som tänker ta körkort snart! Här kan vi tipsa, informera, beklaga oss och framför allt - peppa varandra!
I vilken stad tänker du ta ditt körkort och hur långt har du kommit?
lij - för mig var det något som försvann med tiden. Jag hade också ont i fotleden första året, men nu är det inga problem längre. :) Och jag har strl 39, inte så litet mao.
Tog själv körkort i stockholm när jag var 25 (har precis passerat prövotiden :)), efter 3 uppkörningar... Var så jäkla nervös de två första gångerna att jag knappt kom ihåg mitt eget namn, och då gör man dumma saker...
guppien: ohhhh...japp du måste :D
Ellte:
Har bokat tid för teoriprov, och det tidigaste som fanns var 1 augusti...
Å jag skriver teori den 25/7
halkkörning den 28/9
Håll tummarna för mig!
Åh nu blir ja riktigt sugen på att börja igen!! :) Dumma jobb!
Måste hitta nåt nu så ja kan bli färdig nån gång...har ju bara halkan och teorin kvar....:?
Julibrud 40+
Min mamma är också 44 år och hon ska ta körkort! Jag tycker att det är jättekul, trots att jag är lite orolig. Har svårt att föreställa mig mamma bakom ratten.
Lycka till med körkortet säger jag både till dig och mamma
Själv var jag jättenervös när jag skulle köra upp. Det var min körlärare som bokade in tid åt mig. "Nu har jag bokat in tid för uppkörning till dig", säger han helt plötsligt. "Va?!" utbrister jag, haha. Jag kände mig inte alls redo. Han tyckte jag var det i alla fall, så det var bara att lita på honom.
Dagen jag skulle köra upp var jag som sagt supernervös, som alla andra, men hon som jag skulle köra upp med, var kanon! Hon sa att nervositeten brukar släppa när man väl börjar köra och det gjorde det! Kände mig hur lugn och avslappnad som helst. Dessutom var hon så trevlig, så det var faktiskt kul att köra upp
När hon sa att jag fått mitt körkort gick jag med ett leende på läpparna hur länge som helst. Vilken känsla! Helt underbar!
Lycka till allihop, såååå mycket!!!
Idag har jag kört motorväg :D med jättmånga svåra rondeller. Min handledare var så stolt för jag var så lugn sa hon - hon skulle bara veta! I nästa vecka har jag halkan. Det börjar kännas som om jag kan köra rätt ok nu, det gäller bara att få in rutinen lite mer innan uppkörningen.
TJoho, vad glad man blir när det går bra!
Smultronbubbla: Tack
Nu har ja äntligen tagit mig i kragen o fixat nytt lämp, det gamla hade nyss gått ut. Typiskt! ;) Ska göra ny synundersökning i morron!
Lite glad faktiskt att ja fått loss tummarna äntligen. Ska se om ja inte kan övningsköra med gubben, o ta bara några på skolan, sen måste ja rota fram böckerna o råplugga!!
Har ja tur så kanske ja kan ta det snart... hoppas hoppas! :)