• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Lilla Päronet
    Jag förstår att du är nöjd. Jag borde oxå träna men jag har så lite motivation till det. Hade varit praktiskt med en träningscykel men jag är rädd att den bara står och samlar damm om jag köper en :(, det vore typiskt mig.. Idag stod vågen som samm som igår och jag börjar undra om jag kanske inte KAN gå ner i vikt. Jag tycker att om man bara äter 1000 kcal/dag så borde det gå ganska fort. men det är väl som nån har sagt; att de sista kilona sitter osm berget. Jag måste börja väga mig en gång i veckan istället. Jag blir så missnöjd om det inte har hänt nåt från en dag till en annan, och jag vet egentligen att det är knasigt att tänka så.

Tålamod, ett ord jag måste lära känna..

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jo jag förstår att det är onödigt att köpa en motionscykel om man inte använder den. Men min stod ett tag innan jag började använda den :) hahah.
    Förr vägde jag mej nästan varje dag, men när vågen inte rörde sig från dag till dag så blev man besviken. Så det var då jag betämde mej att bara väga mej 1 gång per vecka. Så ha tålamod det kommer. Och som sagt så är det ju dom sista kilona svåra att få bort. Kämpa på! Du klarar det!
    jag cyklade nyligen mitt cyklingpass och är glad att det är gjort för dan :) nu slipper man tänka på det. Ska ta en promenad senare mot kvällen.
    Ha det bra! Kram tjejen!

• HippieJo

Lilla päronet:
    Du är en förebild för mig. Du ska vara stolt över dig själv.
    Jag har ju som sagt ett kaloriintag på 1000kcal/dag, idag har jag ätit 1800! Gissa hur jag mår. Blääää. Äh, det är bara att ta nya tag imorgon, ellerhur? Jag har idag gömt min våg för 1½ vecka framåt. Blir bara besviken hela tiden. Pojkvännen skrattar åt mig som inte inser att jag är nojig ;), det brukar väl vara så? Annars är han ett stort stöd. Lagom uppmuntran samtidigt som han säger att han är nöjd som jag är nu. Det är bra, sånt behöver man. Din uppmuntran är också välbehövlig. Uscha, semester på söndag, hur ska det gå???

Kramar på er tjeje och kämpa på!!

• Lilla päronet

HippieJo:
    tack för dom fina orden :)
    Det är bara ta nya tag. Det gör ju inget i fall du äter till extra någon dag. Bara du inte ger upp, eller hur? :) Kämpa på!!
    Smart av dej att gömma vågen =) Då kanske du låter bli att väga dej, hehe.
    Vilken dag blir din vägdag?? Jag kommer att väga mej på måndagar. skönt med semester. Min semester börjar v:28!
    Då ska jag träna mera.
    va nyss ute på en promenad. Det va härligt!
    Min träningpass tog jag imorse. Kände mej så pigg imorse då jag vaknade! Hoppas att allt är bra med dej!! Kram!

• Lilla päronet

Suslof:
    Hur går det för dej? Har inte hört så mycket av dej!! Hoppas att det går fint tjejen! Kram!

• Lilla päronet

Sara den rara:
    Hör av dej och skriv hur det går för dej!!

• HippieJo

Ja... jag ska inte ge upp :). Jag tycker att det är jobbigt att det nu gått nästan 1½ vecka sedan jag började (två fuskdagar) men jag känner ingen direkt skillnad, det är nog det jobbigaste... Inga lösare jeans eller nånting. Enligt vågen så ska det ju vara lite skillnad men jag märker inte nåt. Jag ska hålla ut... Jag tänker nog väga mig måndagar jag med, men nu blir det på söndag eftersom jag inte orkar släpa med vågen till Dalarna.
    Jag tycker att du redan är superaktiv, ska du träna ännu mer under semastern?? Galenpanna! ;) Hursomhelst så är det ju jättebra! Kör hårt ocg var stolt!
    Kram Johanna

• suslof

Hej tjejer!

Kikar in här en snabbis, har blivit sämre i min förkylning och varit sängliggandes nu i två dagar, igår sov jag hela dagen och natten lång, kan inte minnas senast jag varit så förkyld..! Men nu börjar det lätta lite! Återkommer med mera när jag känner mig lite mer som människa igen!

Lilla päronet och ni andra - fortsätt kämpa på!!!!

*KRAMAR*

• HippieJo

Suslof:
    Uscha uscha... Hoppas du kryar på dig snart..

Kramar HJ

• Lilla päronet

HippieJo :
    Jo jag tänkte träna lite mera under semestern, hehehe. :)
    Idag är jag sååå trött. Men det är skönt att jobbet och träningen är över. hahah.
    Skönt med helg då slipper man jobbet ett tag. ;)
    Kände imorse när tog p mej byxorna att dom satt lösare, det är så skönt när man märker att det verkligen händer något!
    Ser framemot att väga mej på måndag!!
    Hoppas att det rör sig neråt för dej med!
    Kram på dej gumman!!

Suslof: ussh då är du sjuk fortfarande. Måste vara jobbigt. Krya på dej!
    Stora friska KRAMAR till dej!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!