• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • sara den rara

lilla päronet:

gu så bra å ha en motionscykel hemma i vardagsrummet, då har man verkligen inte ngra ursäkter för å inte träna jag brukar promenera till och från jobbet iallafall fyra ggr i veckan (40 min varje väg) idag har jag vart på ett skivstångs pass, det va skitbra men jag hade så ont i armarna efter igår då jag va ute å vindsurfade. alltid jobbigt första gången på säsongen :=)

• Lilla päronet

Sara den rara:
    Ja det är bra att ha en motioncykel hemma. Köpte en ny i januari. Så jag har haft nytta av den ;) Det är ju bra att du promenerar till jobbet. All slags extra motion är bra.

• Lilla päronet

Den här dagen har varit helt ok. Kände mej pigg när jag tränade. Det gick jätte fint. Brände 1150kcal. Känner mej jätte nöjd med det :) Ska hålla mej till motionscykeln ofta. Måste ju ner i vikt till Augusti.
    vill gå ned minst 1.5kg i veckan. Helst vill jag ned till ca 55kg. Men jag skulle nog vara nöjd om jag går ned till 59-60kg. Det märker man sen när man börjar närma sig. :) Lycka till allihopa. Kämpa på!!!

• suslof

Lilla päronet -

Idag har det varit nya friska tag! ;) Känner mig redan bättre i kroppen, men har inte rört mig nämnvärt, längtar efter att bli frisk så att jag kan träna och ta långpromenader igen!

Var förresten och shoppade nya kläder förra Torsdagen, det var jättekul!! Allt börjar sitta bättre och jag kände mig så glad och nöjd! Shoppade loss som en tok!! =)

Vad duktig du är som tränar och kämpar på!! Detta fixar vi!!!!! *kramar*

• suslof

sara den rara - tror att jag skrivit längd och startvikt/målvikt tidigare i tråden? Är iaf 167 lång och väger 62 nu, startade på 70 kg! Målvikten är 60 kg, men jag klagar inte om jag kommer under 60 kg heller! ;)

• HippieJo

Sara den rara: Så gullig du är.. Allt blir ju lättare med positiv inställning :).

Suslof: Tackar tackar!

Jag är nu nere på 58.3 (imorse) och tycker att det är bra för att vara första veckan. Startade som sagt på ca. 60 kg och vill ner till 54. Jag är 169 cm lång.

Enda dagen jag överskridit mitt kaloriintag var midsommarafton och då tillät jag mig att göra det. (Inte så lätt när man bli bjuden på chips och After Eight :P). Jag blev ju lite nerslagen när vågen visade att jag gått upp från föregående dag häromdagen, men nu känns det bra att vara på rätt köl igen, har ju ändå i beräkningarna att 6 kilo ska ta 9 veckor så det borde ju inte vara omöjligt. (eller??) Jag har aldrig dietat förr och är egentligen inte överviktig, vill bara bli av med lilla magen, lite överflöd på armarna och mina (o)älskade lovehandles...grrr... Det ska nog gå bra, jag är bara ssååå otålig.

Jag tycker att lilla päronet är fantastiskt duktig som cyklar så mycket varje dag, det måste ju verkligen ge resultat!! You go girl!

Kämpa på tjejer!
    Kram!

• HippieJo

Just det! En sak till.. Hur håller man sig från att väga sig varje dag? Känns som om man bli gladare åt resultaten om man gör det en gång i veckan istället... Kan bara inte hålla mig, varje kväll längtar jag till morgonen när jag får se om det har hänt något. Hur gör ni?
    Kram!

• suslof

HippieJo -

Jag kan inte heller hålla mig från att väga mig ibland, men oftast går det att hålla sig till en dag i veckan. Det är inte bra att hålla på hela tiden, då vätskemängden i kroppen varierar mycket, särskilt på oss tjejer. Det bästa är att bestämma en dag i veckan och en viss tidpunkt (roligast på morgonen, då kroppen är "tömd" och man väger som minst, såvida man inte svullat kvällen innan då..). Alla andra dagar kan man ju gömma undan vågen i garderoben eller nåt!

Härligt att du är på väg! Jag är ju några kilon större än dig, trots att jag är kortare, men på väg iaf! ;) Jag har också en liten bilring att få bort! :p

• HippieJo

Suslof:Usch! En dag i veckan!! Jag har svårt att låta bli att väga mig varje dag. Fast jag vet att det vore bättre, för som det är nu så kan det ju som du sa, variera med vätskemängd och sång (och jag som inte gör nummer 2 varje dag har ju även det extra i magen ibland). Jaja, jag ska försöka... Bara imorgon oxå... hihi.. Man är ju så olika byggda, jag har små bröst, ganska smala höfter och ganska klen benstomme så för mig känns det bättre att inte ha så mycket extrafett på mage och armar. Annars tycker jag att former och kurviga kvinnor är vansinnigt vackert, jag har bara inte den konstruktionen så man får ju göra det bästa med det man har :). Kör på, du kommer att klara det finfint!

Kram

• Lilla päronet

Idag har jag varit trött och har haft en hemsk huvudvärk. Det va jobbigt att jobba och att träna. Men jag stod ut :)

Suslof: Det måste ha varit roligt att shoppa kläder :) Längtar tills jag kan göra det. ska bli såååå roligt, hehehe.
    Vad har du för storlek??

HippieJo:
    Jag väger mej 1 gång i veckan, men ibland så kan det ju hända att det blir fler gånger ;) Men jag försöker att hålla 1 gång i veckan. Grattis till din viktnedgång. Måste vara härligt :)
    Tränar du något?? Det ger faktiskt resultat av mitt cyklandet :) hehe.
    Känner mej nöjd som orkar varje dag.

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!