• Ellte

Vad tjänar ett affärsbiträde`?

Nu är jag sådär lat som jag ibland irriterar mig på att andra är *rodnar klädsamt*... Jag VET att sånhär info finns nånstans på nätet men det går nog fortare att få vettiga svar från er allmänbildade tjejer :D

Så... Vad tjänar man "normalt" som biträde i en klädbutik (á la H&M fast en lite mindre kedja)?

Mao är det nån vits för mig som är bortskämd med hyfsat hög lön att ens söka ett sådant jobb? :? ;)

Tacktack på förhand!

• Svar på tråden Vad tjänar ett affärsbiträde`?
  • Nyfiken gul , nu fru

jag tror timlönen ligger nånstans mellan 85-90 kr/timman.... o då är det "nakna" pengar... sen tillkommer ju OB o sånt också som ska bakas in i lönen...

• Ellte

Okej...och man jobbar normalt 40timmars vecka eller hur funkar det? *helt väck på allt annat än månadslön* *rodnar*

• Bröllopstokiig

Ja, vill du jobba heltid så är det ju 40 timmars vecka som gäller. Eller 38,5 tror jag exakt. Sen lön har ju lite med att göra med din ålder, tidigare erfarenhet etc. Men ingångslönen brukar väl kanske ligga runt 16 000 - 16 500 kr/månaden.

• snöran

före skatt kanske ska poänteras! det kanske är självklart, men för säkerhetsskull :)

• Psh

Jag jobbar i en affär...och efter 3 års arbetslivserfarenhet och då är jag snart 24år så får jag innan skatt i grundlön ca 16 200:- sen tillkommer ob och liknande...
    dvs jag överlever iaf, men de finns ju de som har det sämre!

• Ellte

Oookej...då ska jag räkna lite :) Det blir ju några tusingar mindre i månaden vilket låter jobbigt...men å andra sidan kan det ibland vara värt det för att slippa magontet inför att gå till jobbet på morgonen... Tackar så mycket!

• Ellte

Jaha...är det alltså runt 16000 PLUS OB då *helt väck*

Då är det ju en helt annan femma *funderar och funderar* ;)

• Psh

Elte: Får man fråga vilken bransch du är i? Med några tusingar extra i månaden?
    Men det låter ju mindre intressant med magont...

• Ellte

Jag är f.ö 29 år och har *harkel* 9,5 års arbetslivserfarenhet... men ingen högskoleutbildning... Gör det nån skillnad? :?

• Ellte

Psh: Den där berömda "IT-branchen" :D

Svar på tråden Vad tjänar ett affärsbiträde`?