• Bröllopstokiig

Övriga blommor ihop med Blåklint ?

Skall ha små krukor på borden med blåklint och murgröna i. Vill även ha en till blomma i krukorna. Önskade oss prästkragar men de slokar tydligen väldigt snabbt fick vi höra från blomsteraffären. De hade Margeritor som förslag istället. Vi tycker dock att de har så tråkig "stam"; grågrön färg. Kan någon ge förslag ?

• Svar på tråden Övriga blommor ihop med Blåklint ?
  • Bröllopstokiig

Kragarna fick ny snitt yta och vatten imorse. De står fint fortfarande. Det har nu gått ca 45 tim för de korta och ca 30 tim för de långa.
    Återkommer

• Bröllopstokiig

Go Ankan! Du är helt underbar som håller oss uppdaterade i ditt test!!

• Bröllopstokiig

BT-detektiven på uppdrag...

• Bröllopstokiig

Vill bara meddela att "kragarna" mår bra.

• Bröllopstokiig

Tjing och hopp i värmen!
    De stora kragarna har börjat bocka lite, ny snittyta gör susen. De små letar fortfarande efter solen i skyn.
    Jag kan nog rekommendera att ; om man skall ha prästkragar som dekoration på borden så skall de vara korta ca 10-15 cm så att vattnet kan dras upp lättare...
    Nu avslutar jag detta experiment. Hoppas att det gav något resultat ...

• Bröllopstokiig

KAN bara inte hålla mig borta...
    Kragarna står och sträcker på sig fortfarande, det var bara ny snittyta och nytt vatten som behövdes... hur länge har de stått nu? hm... De små har stått i ca 4 dygn nu, och de stora har stått i ca 3,5 dygn.

• Bröllopstokiig

Här var jag igen!!
    Blommorna står fortfarande fina i vasen!
    7 resp 6,5 dygn senare... Ny snittyta varannan dag och nytt vatten varje dag, det funkar!

• Bröllopstokiig

Tjollahopp!
    Här är jag igen!
    Vet inte om det är någon annan som läser förutom jag... men
    Blommorna står sig fortfarande. Tja, den ena 30cm blomman har dratt åt sig blommbladen, men den andra den stäcker på sig! De små står där de står och ser jättefina ut.
    9 resp 8,5 dygn...

• Bröllopstokiig

:) Du é för rolig!

• Bröllopstokiig

*skratt* Underbart Ankan!

• Bröllopstokiig

*fniss* *skrapar med foten i sidled och tittar generat i marken*
    Blommorna är fortfarande fina, ja inte den som dragit öronen till sig men de andra!!

Svar på tråden Övriga blommor ihop med Blåklint ?