• Pöjk

Underkläder...?

Okej, hoppas det är i rätt forum.

Har pratat om att köpa lite "snygga" (dvs sensuella...) underkläder till frugan. Köpte lite underkläder när vi precis hade träffats, men hon gillade aldrig något särskilt mycket, så det har inte blivit mer.

Dagens mode med små stringtrosor går fetbort, men vad kan man tänka sig i stället? Beror väl lite gran på figuren?

167cm, 70kg. Fin figur (väldigt snygg i jeans och figursydd blus... mmm...). Magen har väl 5 kg för mycket, så den putar lite... Stl 42/44 och 80D.

Några idéer vad som passar bäst?

• Svar på tråden Underkläder...?
  • NokGroda

Pöjk: vad gör hon då? virkar? *ironisk*

• Pöjk

Nej, inte det heller. Äsch, hon vill bara inte att någon expedit skall komma och "ställa massa konstiga frågor", ordagrant.

• LisaML

Alla expediter jag har stött på i olika underklädesaffärer brukar vara väldigt tillmötesgående och proffsiga. Man behöver faktiskt ofta deras hjälp för det är inte ofta man hittar de där riktiga guldkornen på egen hand bland alla rader av, till synes, likadana vita spetsbehåar! De ställer aldrig några konstiga frågor som inte är befogade, tex vilket tillfälle man tänkt använda sin behå till, löpning eller party? Det spelar ju viss roll.

Jag tror helt enkelt att din fru, och du, får dras med de gamla underkläderna ett tag till om varken nätet, egenvirkat eller affär passar! Alternativet är att du köper något till henne på vinst och förlust och hoppas på att det passar, det kan ju vara värt ett försök, och hon kanske är förtjust i överaskningar?!

• EhjärtaK = sant

Jag brukar aldrig få "konstiga" frågor när jag provar underkläder. Precis som LisaML redan har sagt så får man jätte bra hjälp istället . Istället för att köpa något man TROR passar, kommer man troligtvis hem med något SOM passar perfekt.

Förresten, kan du inte introducera henne på BT - då märker hon att det är helt normalt att gå till en underklädesbutik .

Förresten; var får hon tag på sina underkläder i dagsläget då?

• Carma

Om ni bor i Sthlm så föreslår jag att ni går till Åhlens city. Där har de fina underkläder & ingen frågar något (för att det är så stort) om inte man själv ber om hjälp... till skillnad från NK som jag inte gillar alls. Alla är artiga och hjälpsamma men det känns så fejk allting. Ett snobbig stil helt enkelt.

//En f.d "östermalmare" som flydde från Östermalm för att hitta ett ärligare/lungnare boende.

• NokGroda

Debenhams i sthlm på drottninggatan är också grymisch. de har läckrare grejer än Åhléns, tycker jag.

• Pöjk

Erbjuder BH-utprovning... Behövs det? Någon som har tagit hjälp i saken?

• Pöjk

Debenhamns medande jag alltså! Om vi någon gång mot förmodan passerar Sthlm utan ungar, så kanske man skall ta en sväng in.

• NokGroda

Pöjk: man brukar bli lycklig när man vågar be om hjälp faktiskt. personalen kan hitta guldkornen som någon skrev här och de kan säga till om man råkar ta fel vidd eller kupa för att man tror man är bättre på det än man är..

Svar på tråden Underkläder...?