• Xena

"Saltvatten-spray"

Någon som kan hjälpa mig hitta ett bra saltvattenspray. Gärna ett av de billigare märkena.

• Svar på tråden "Saltvatten-spray"
  • MJB

Dum fråga men vad har man det till?

• Xena

Det är en produkt man sprayar i håret för att få det lite strävt. Som om du hade badat i saltvatten ungefär.

• LisaML

Varför vill man ha strävt hår då?
    *undrar en som inte är så hemma strävt-hår-fronten*

• Xena

Jag har kort hår och väldigt väldigt fint och lent hår. Detta gör att det är svårt att få en bra frisyr, då jag vill puffa upp det lite. Det är lättare att jobba med håret samt att det inte faller ner efter 2 timmar.

• Magga

När man har läskigt mjukt och sladdrigt hår som jag har så är saltvattenspray kalasbra!

Har tyvärr inget billighetstips, jag använder d-fi Beach Bum, och gillar det. Kostar väl 150 kronor eller så, men är väldigt drygt.

• Meddelande borttaget
  • ika (fd höst05)

Inte alls en dum idé, för evigt - jag har läst på andra sajter om just det. Ta salt i vanligt vatten i en srayflaska. Ganska mycket salt, tills det är mättat och inte tar till sig mer. Et voila! Billigare blir det nog inte!

• Xena

Men är det någon som testat att göra eget? Är det bra för håret? Jag menar att i det man köper är det ju andra ingredienser oxå.

• rocketqueen

Salt är nog inte så bra att ha i håret dock... ;)

• rocketqueen

...så köp ett "riktigt" istället...

Svar på tråden "Saltvatten-spray"