• Mooomintrollet

Vad ska ni ha för smycken till brudklänningen ?

Hoppas på lite inspiration från er andra. Vad ska ni ha för smycken den stora dagen ? Finns det nån bra internet shopping / internetsida med fina smycken som ni kan rekommendera ? / M

• Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken till brudklänningen ?
  • johandra

Jag kommer ha guldkreoler med en sten på, ett guldhjärta som är fyllt med vitt guld och diamanter(fyndade på Albrekts när det var rea sist) och sen ett tunt guldarmband)...Allt kommer passa så himla bra till min klänning samt ringen när man väl får på sig den*längtar*

• Emmis 05

Jag har köpt...enligt mig... jättefina smycken på ebay.
    De är "guld"infattad strass runt om.
    Halsband och armband.
    Var jättenervös innan de kom om de skulle vara som jag ville ha dem men de var långt över förväntan!
    Sen var jag på Antikt gammalt o nytt här i Stockholm och köpte örhängen till.
    Tiara har jag köpt i Bröllopsbutiken.
    Hittade nämligen en som jag tyckte jättemycket om och slog till även om jag tänkt beställa även det på ebay.

På ebay kan man annars hitta allt!
    Jag har också beställt äkta (?...det står så...återstår att se men strunt samma det var jättebra pris) pärlhalsband till mina tärnor!

Lycka till!

• Makamurfen

Jag skall ha ett halsband med skära och vita sötvattenspärlor av märket/designen SNÖ. Lång variant som man "lindar" lindar runt halsen och knyter framtill (kan göras på olika sätt..)

Vackra,roliga och lite annorlunda smycken som inte alls är särkilt dyra för att vara design..

www.sno-sweden.com

I Göteborg säljs de på NK och Wilma på Backaplan (säkert på fler ställen..) och vissa MQ har dem också..

Kan varmt rekommendera att gå in på hemsidan och kolla - men givetvis är de mycket finare och roligare i verkligheten..

• Pepsie

Jag ska låna ett halsband av min mamma, som jag senare ska få när hon inte finns i livet. Det är ett guldhjärta täckt av små diamanter, ca 2*2 cm stort, med en tunn guldkedja till. Ett par enkla guldörhängen osen inget mer. Tiara i håret eventuellt.

• Tina F

Jag har lite silvriga och vita pärlor i min klänning, så jag har bara örhängen, ca 5 cm långa som glittrar som min tiara

• Mooomintrollet

emmis 05...blir nyfiken på vad du har köpt för smycken på ebay..om du ser detta berätta gärna vilka smycken du köpt och om man kan se dem på nätet. jag är inte oäven för att handla på ebay om jag hittar nåt kul där.

• lilla loppan

Jag ska ha halsband och armband i bergskristall. Tycker annars att pärlor är klassiskt och snyggt men kände att det kändes lite tråkigt. Eftersom sambon kommer att ha en slips som går i guld vill jag inte ha smycken i silver och några guldsmycken som jag gillar har jag inte hittat. Så det blev detta: uk.pg.photos.yahoo.com/ph/loppan2005/detail&.dnm=d95b.jpg&.src=ph

• 11 juni 2005

Jag hade tänkt ha pärlhalsband och pärlörhängen som jag redan ägde - men så passerade jag en smyckesaffär med egen tillverkning - med min blivande som smakråd gled jag in och köpte låååååååånga örhängen och halsband med stenar som glittrar sååå vackert.

Matchar uytmärkt den tiara jag redan hade införskaffat dessutom...

Suck - dessa sista veckor kräver sina tribut av plånboken vill jag lova....

• Stockholmsbrud i Dalarna

Jag ska har örhängen och ett armband från Lavish design. Örhängena är hängen med två sötvattenspärlor och en glaspärla och armbandet kallas berlockarmband och har blandade vita och rosa sötvattenspärlor + glaspärlor. Lite spretigt och mycket snyggt till min Kik-klänning.

Tror att jag ska skippa halsband eller bara ha en enkel guldkedja med en pärla på för att framhäva klänningens snygga ringning.

• Emmis 05

Moomintrollet:
    Tyvärr handlade jag av en säljare som inte alltid säljer smycken. Hon hade det just då och jag är sååå nöjd!!!
    Tyvärr.

• Limegirl

Är det någon som har tips på örhängen om man inte har hål i öronen? Alla clips jag någonsin har sett är så hemskt fula men då har jag iofs inte kollat utbudet på ett tag. Har ingen lust att ta hål i öronen bara för bröllopet.

• Limegirl

Makamurfen, vilka underbara smycken!!! Precis min stil. Kan du ge några prisexempel så man vet på ett ungefär vad de kostar? Måste ta reda på var de säljs i sthlm så jag kan gå och kolla men förmodligen på NK även här.

• gladhannapanna

Jag ska ha pärlor, halsband, örhängen och mina farföräldrars ringar som är omgjorda till en pärlring. I håret ska jag ha blommor.

• Makamurfen

*Limegirl!

Mitt halsband kostade 349:- (Tinypearl 120 Necklace)

Vet att armbandet New glass bracelet fast med sötvattenspärlor kostar 399:-

Gjorde en sökning på Google och fann att Galleri Lena Linderholm i Gamla stan säljer smyckena.

www.endoftavprovence.se/news/news.asp

Åk dit och ta en titt - lovar att du kommer bli förälskad..!!

• Makamurfen

*Limegirl!

Armbandet jag syftade på heter visst King Triple Bracelet...

• eja

Jag ska ha enkla, hängande örhängen från Guldfynd. Hängande ser mer festligt ut tycker jag, eftersom man inte kan sova med dem, och jag kommer inte ha något hår hängande så de passar bra. Runt halsen kommer jag ha en kraftig men ganska kort guldkedja, som kommer från min sambos farmor och som svärmor hade på sitt bröllop när hon gifte sig med sambons pappa. På vänster ringfinger hade jag tänkt ha en jättefin, alldeles ny guldring också. ;)

Det enda mer jag *vill* ha är ett enkelt guldarmband, men jag har inget och de är ganska dyra så jag får klara mig utan. :)

• snartgift

Jag ska ha ett pärlhalsband som jag lånat av min mamma, en tiara med strass och pärlor, strassörhänge, en guldring med en pärla och ett pärlarmband.

Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken till brudklänningen ?