Vad ska ni ha för smycken till brudklänningen ?
Hoppas på lite inspiration från er andra. Vad ska ni ha för smycken den stora dagen ? Finns det nån bra internet shopping / internetsida med fina smycken som ni kan rekommendera ? / M
Hoppas på lite inspiration från er andra. Vad ska ni ha för smycken den stora dagen ? Finns det nån bra internet shopping / internetsida med fina smycken som ni kan rekommendera ? / M
Jag tänkte ha pärlor. Ett halsband som jag fått i studentgåva av min farmor och örhängen som jag fått av min M2B. Känns rätt klassiskt och snyggt. Har även ett diadem med pärlor som jag ska ha i håret samt plastpärlor som man viker över hårstråna.
Om du vill ha ngt i silver, kan jag rekommendera: www.esilvertrend.com/
Jag köpte mina smycken där:
Halsband: www.esilvertrend.com/ss/shop.do&pid=10716
Örhängen: www.esilvertrend.com/ss/shop.do&pid=8124
Frakten tog lite tid - och så fick jag betala tull. Men smyckena är jättefina. Jag testade dessa tillsammans med klänningen igår och det blev högt över förväntan. Smyckena ser lite större ut på bild än dom är i verkligheten, vilket jag bara tyckte var bra.
jag ska ha ett armband från Pilgrim med hjärtan på i blått och sen har jag gjort en halsband själv som jag ska använda, blir en personlig touch för mig tycker jag!
Kramis
Hade tänkt pärlor men eftersom det är "kristaller" på klänningen får det nog bli ett hänge med en diamant & örhängen med en enkel diamant återstår att se om det blir en morgongåva i förskott eller om det blir till att köpa "fejk"
Pärlor alltid lika klassiskt, och aldrig fel. Själv har jag lite kristaller/strass på klänningen så planen med pärlor går bort för mig. Still-A-miss...jättefina smycken du valt. Lite ovanliga och personliga, och jättesöta.
Pärlor.
Halsband, armband och örhängen. Jag älskar pärlor!
ni som gillar pärlor. titta in på www.hultquist-copenhagen.com
Själv hade jag "minnessmycken". Örhängena var min mormor & morfars vigselringar som min mamma lämnat in till guldsmed och gjort om till örhängen. Mormors ringar var kvar som ringar och min morfars ring var delad och var "omtag" kring ringarna med stift och "plupp" på. Jag hade en ganska bred guldkjedja jag lånat av min mamma och på den hade jag min farmors mors vigselring som min farmor låtit göra om med ett hänge i mitten av ringen.
Även armbandet jag hade var i guld. Riktigt tjockt och även det gammalt som jag fått av min farmor.
Jag tycker inte jag passar i stenar och så. Därför valde jag rena guldsmycken.
beror på vilken klänning det blir i slutänden, men som nu vit med röd brodyr, blir det det långa röda blomhalsbandet från pilgrim, supermaffigt.
Mooomintrollet: Tackar ! Min klänning har silverbrodyr med blommor, så dessa passar jättebra till klänningen - men phuuu vad jag har letat efter dessa smycken
.