• emm_smile

Påskynda mens

Hej på er. Jag tänkte bara höra om det är någon som vet något knep att påskynda sin mens några dagar. Jag ska enligt mina planer ha den i början av nästa vecka men eftersom jag ska åka till köpenhamn och handla i slutet av nästa vecka tycker jag att det vore skönt att slippa ha den då eftersom jag har så riklig mens. Får jag den i stället i slutet av denna vecka så slipper jag den i köpenhamn.

Det kan väl inte skada att skynda på den lite ibland eller är det någon som har någon erfarenhet av det?

• Svar på tråden Påskynda mens
  • krammia

Skynda på är svårt men skuta upp är lättare! Bara att mumsa p-piller några dagar extra.

• fruSolli

kramia dewt förutsätter ju att hon äter p-piller.

gör man inte det och inte använder andra hormonella preventivmedel kan man be doktorn om några piller för att skuta up mensen lite på verkar inte fertiliteten , man äter den 10dagar innan man vill ha mensen. har du p-stav eller liknande går det inte alls att styra mensen

• Ananas

Det finns piller man kan skjuta upp mensen med, Primolut-nor.

De skrivs ut av läkare och för att skjuta på mensen tar man en tablett morgon och kväll med start 3 dagar före förväntad mens och så äter man dem så länge man tycker (max 14 (ev 10) dagar har jag för mig). Mensen kommer sedan 2-3 dagar efter avslutad behandling.

• Ellte

Det går som sagt inte att skynda på, det går att skjuta upp,,,men frågan är om det verkligen är värt att hålla på att peta i kroppen hormoner "bara" för en shoppingresa... Om du får mensen i början av veckan kan det väl inte vara såååå flodigt till helgen :)

• Junibrud05

Jag funderar på att skaffa sådana till bröllopsresan, (eftersom den lär dyka upp mitt i...)är det svårt att få tag på sådana från läkaren?

• Beachy

Jag tänker också skaffa sådana till bröllopsresan.

Är det någon som provat? Jag undrar om man förlänger sitt PMS-humör medan man äter desa piller?

• Ananas

Jag har testat ett par gånger och jag äter inga hormoner i vanliga fall. Slutade med p-piller o minipiller pga jag inte mådde bra av dem. Mår inge vidare med primolut-nor heller. Känner mig nere och deppad.

Ska man skjuta upp mensen för någon resa t.ex. så är mitt råd att skjuta upp mensen någon/några månader tidigare än just vid det tillfälle man har tänkt. Det kan ju tänkas att man får en genombrottsblödning ändå alternativt att man mår skrutt.

Junibrud
    Det ska inte vara några problem att få tag på dem från läkare. De ska ställa några frågor och egentligen ska de väl göra en gynkoll också men det har jag aldrig varit med om.

• Beachy

Det är lite svårt för mig att skjuta upp i förväg då vi är borta en månad, så jg lär få mens ngn gång under resan!!!

• Swiss!

på apoteket finns något som heter cyklo-f, mot riklig mens. det funkar samma dag som du tar det, och jag tror att det är hormonfritt. lycka till!

• Forsfors

Cyklo-F är jättebra, jag prövade första gången förra månaden och hade jättelite mesn bara (blöder floder ananrs), ska köpa hem en ny ask idag.

Svar på tråden Påskynda mens